Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik was altijd zo zenuwachtig dat de manegepony waar ik wedstrijdjes mee reed daar handig gebruik van maakte, door niet te luisteren. ( Niet de ring in willen, niet voorwaarts willen, opeens schrikken van dingen in de bak waar hij al 5 jaar iedere dag in liep). Achteraf is het natuurlijk mijn schuld, maar als je een jaar of 10 bent zie je dat nog niet. Dan ging ik wel op hem mopperen, maar echt straf kreeg hij niet, hahaha.
.
. Heel simpel.
En als ik aan het rijden was ging ze het liefst achter die hengst aan! Héél fijn! Dus mensen die me hebben zien losrijden daar hebben vast en zeker een paar keer gescheld gehoort.. Want soms dan had ik een rustig ontspannen drafje en ineens zag ze die hengst en ging ze er in volle galop op af!

Normaal doe ik dat dus echt nooit! Maar ze viel terug in stap terwijl ik nog door moest draven. Maar of ik tegen mezelf schold of mn pony, dat weet ik niet meer.
Ik zei alleen best hard "Godver... ARGH!"
Maar gewoon dubbel gelegen omdat ze zo vervelend was.
Gelukkig!Nathalie schreef:Ja je hebt wel gelijk. Wat ik vooral erg vind, is dat er soms zelfs mensen de ring uitkomen en dan het paard even heel hard slaan/trappen en nog een uur doorrijden omdat ie wat fout gedaan heeft.
. Okee ik scheld ook wel eens op me paard omdat hij iets niet goed doet, maar echt haar afranselen met de zweep
(ik moet er niet eens aan denken om het te doen). En ik vindt het ook sneu voor de mensen die dat wel moeten doen, omdat ze dan denken dat hun paard beter gaat lopen. De looplust wordt dan alleen maar minder
(lijkt me).
En die zijn nog héél zachtjes ook.
Hij deed het dus niet (goh..) en ze pakte een houte balk en gingen die pony gewoon de trailer OPSLAAN! Toen dat niet lukte kreeg de pony zelfs klappen op zijn hoofd met de balk.. Wij liepen net met onze hele ponyclub langs, en reken maar dat er een paar leden gewoon tranen in hun ogen kregen en de kleintjes begonnen echt heel hard te huilen. Onze commendant is er toen naartoe gelopen en heeft er wat van gezegd, maar kreeg een grote bek terug want ze wisten echt wel waar ze mee bezig waren!