Bekakt overkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Bekakt overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:21

Ja dat had ik gehoord gekregen van de jury dat ik te lief overkwam en dat ik bekakter overmoet komen en strenger moet zijn tegen mijn paard
Maar wat is nou het beste om dat te doen?
Ik ben bang dat ik het ga overdrijven en dat mensen denken dat ik niet lief voor me paard ben en denk dat ik alles ben (nou echt verre van dat :P lief voor me paard ben ik wel :P)
Maar iemand tips om toch bekakt over te komen maar dat je niet te erg overkomt?

_Dressage

Re: Bekakt overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:24

Nou strenger voor je paard zijn vind ik dikke onzin, je moet gewoon (heb ik weer geleerd van mijn vorige instructrice) Je kin omhoog doen, dus echt naar voren kijken.
Dan kom je al veel meer binnen! je laat zien van, hier kom IK en IK ga jullie eens wat laten zien :P;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:24

Oke bedankt :)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:25

Op je paard moet je een beetje capsones hebben, zodra je er weer vanaf bent moet je weer gewoon doen. Ik denk dat de jury een wat meer zelfverzekerde uitstraling wil zien. Dat betekent dat je beter gaat rijden daardoor, maar niet dat je bekakt moet zijn ofzo maar zelfverzekerder!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:26

Gewoon zelfverzekerd overkomen in de ring, richting die jury rijden als je binnenkomt alsof je ze gaat verpletteren. :j

Zodra ik zo de ring rond rij, heb ik altijd een dik winstpunt. Rij ik meer op safe, juist omdat ik dat WP wil, heb ik het meestal niet. Dus gewoon lekker knallen!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:27

Als je bekakt gaat doen, vinden mensen je weer arrogant. Als je te lief bent vinden mensen je een deurmat. Meid, laat je niet vertellen hoe je moet zijn want dan blijf je het steeds een ander naar de zin maken.

Wel moet je eerlijk zijn naar jezelf over hoe consequent je bent t.o.v. je paard. Je kan kijken hoe je zelfverzekerder kan worden maar dat is wat anders als iemand anders worden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:28

Dat heb ik dus ook
Haha maar ik zal erop letten :)
En me paard en capsones nee die combinatie gaat niet :P
Haha, maar ze kan wel heel ja hoe zeg je dat
Uuuhh zo over komen met heel veel power
En dan moet ik d'r inhouden anders zijn we binnen 4 minuten klaar ipv 5.30 ong :P

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:29

natuurlijk moet je niet iemand anders zijn, maar in de ring moet je jezelf wel laten voorkomen.
je moet er natuurlijk niet als een bang vogeltje opzitten gewoon precies zoals eefje_rudmer het zegt, op je paard zelfverzekerd en daarnaast gewoon weer normaal

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:29

Maar wel fijn is dat ik heel vaak van jury's te horen krijg dat ze zowel in mij als in het paard heel veel zien dat wij nog ver gaan komen
Maar het moet dus nog komen :)
Maar dat geeft je ook wel weer een boost

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:26

Hmm... om eerlijk te zijn vind ik het een beetje een vreemd commentaar van de jury...
Bedoelen ze het niet als een vergelijking?
Dat ze willen dat je wat netter op het paard moet zitten bijvoobeeld?
Dat je dus iets 'bekakter' op je paard moet zitten? (rechtop, borst naar voren, kin omhoog)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:27

Was het jurylid een man? :+ Misschien houdt ie er wel vreemde fantasieën op na :')

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 17:35

frankaaah schreef:
Hmm... om eerlijk te zijn vind ik het een beetje een vreemd commentaar van de jury...
Bedoelen ze het niet als een vergelijking?
Dat ze willen dat je wat netter op het paard moet zitten bijvoobeeld?
Dat je dus iets 'bekakter' op je paard moet zitten? (rechtop, borst naar voren, kin omhoog)

Dat ja :)
Maandag wedstrijd gehad
En foto's gemaakt en ziet er nu stukken beter uit (nu me paard nog :) )
Tips zijn nog altijd welkom

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:54

het gaat om de binnekomst ben je streng en sterk kin omhoog
dan weet de juri dat er iets aan komt
geloof me werkt en niet bang zijn om streng tegen je paard te zijn
overdrijf niet de rest van de wedstrijd maar de binnekomst mag dat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:04

Ik denk dat de jury wil zeggen dat je met wat meer bravoure binnen moet komen, alsof je wilt zeggen: Tadaaaaaa, hier ben ik, kijk allemaal naar mij!
Een zelfverzekerde uitstraling zorgt nl. dat het er allemaal vanzelfsprekender en gemakkelijker uitziet en dat scheelt je zo 1 punt per onderdeel.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:26

Mensen die té bekakt zijn, komen bij mij een beetje arrogant over. :') Maar een beetje zelfvertrouwen is natuurlijk altijd goed! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:56

Het is natuurlijk bij iederen jury anders.
Best kans dat als jij je 'strenger' tegenover je pony gaat gedragen dat de volgende jury aangeeft dat je juist weer liever moet zijn.
Dus gewoon zo zijn zoals je bent tegenover je pony, wat het beste is voor hem en jou. :j

Ik zie zelf liever mensen die te lief zijn voor hun paard dan mensen die het nogal hoog in hun bol hebben en afentoe afschuwelijk zijn tegenover hun paard.

Daarbij ben ik het ook eens met de stelling van Urielle ;)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:44

Doe alsof je een touwtje aan het plafond hangt die aan je cap vast zit ;a
En verder, rechtop zitten, hakken laag, Handen rechtop en je zit er zelfverzekerd op :p

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:47

Ja hoor mijn instructeur zegt dat ook altijd tegen mij. Arrogant kijken, dat is gewoon een trucje waardoor je jezelf helemaal lang maakt en netjes gaat zitten. Vind ik helemaal geen gek commentaar. Over het streng zijn kan ik niet veel zeggen, weet natuurlijk niet hoe jij rijdt.

Daphz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:53

Bramasole schreef:
Als je bekakt gaat doen, vinden mensen je weer arrogant. Als je te lief bent vinden mensen je een deurmat. Meid, laat je niet vertellen hoe je moet zijn want dan blijf je het steeds een ander naar de zin maken.

Wel moet je eerlijk zijn naar jezelf over hoe consequent je bent t.o.v. je paard. Je kan kijken hoe je zelfverzekerder kan worden maar dat is wat anders als iemand anders worden.

Sluit ik me bij aan!

Wees lekker jezelf, kin omhoog en knallen!