Zondag wedstrijd eerste keer op gras met dressuur, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

Zondag wedstrijd eerste keer op gras met dressuur, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:03

hooi,

Zondag heb ik mijn 2e officiele dressuur wedstrijd en mijn eerste wedstrijd dressuur wedstrijd op gras.
Ik moet op een groot grasveld rijden en ze staat nog niet op ijzers, dus kalkonen kan ik er ook niet indraaien.
Dat is geen ramp, binnenkort komt ze op ijzers.
Maar mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie tips met op het gras rijden, er staat waarschijnlijk alleen bordjes met de letters erop, dus geen hekjes, dus heeft ze geen aanleuning aan de wand/muur.
Verder weet ik zelf natuurlijk wel dat ik mijn buitenteugel er goed bij moet houden, want ik natuurlijk ook ga doen.

overigens: Ik rij op een Fries dressuur wedstrijden en haar galop is soms nog een beetje omstuimig, ben hard aan het trainen om dat eruit te krijgen maar dat is natuurlijk niet in 1 week klaar, het gaat wel steeds beter. Ik moet er ook goed op letten dat ze niet over haar buitenschouder wegloopt, dus: goed me buitenhand eraan houden.

tips en trucs?

groetzz! en alvast bedankt! ;) :D

Zooist

Re: Zondag wedstrijd eerste keer op gras met dressuur, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:47

Ik zou adviseren om de rest van de week thuis op de binnenhoefslag te rijden. Dan merk je vanzelf waar je op moet letten. Of zet emmers neer als letter op de binnenhoefslag.

Mijn paarden hebben alleen voorijzers en daar draai ik stiften in. Gewoon rijden als anders en zeker niet voorzichtig gaan doen. In de wei kunnen ze ook alles en op zo'n dressuurveld zie je opeens alles krabbelen omdat ze zo vastgehouden worden.

Veel succes!

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:49

inderdaad gewoon rijden net als anders.
Het blijft mooi weer dus je meer dan genoeg grip zonder ijzers.
Ik heb ook altijd zonder ijzers wedstrijden gereden tot vorig jaar.

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:52

idd. gewoon op de binnenhoefslagrijden en gewoon rijden als hoe je thuis ook rijd. en niet te veel na denken dat je op gras rijdt. gewoon lekker rijden en vaak zit er al een hoefslag in het gras de hoefslag kun je wel meepakken de ac lijn niet vaak maken anderen mensen die ook neit erg recht!
sucses.!;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:24

ik oefen in het begin van het buitenseizoen altijd een paar keer op het gras ;)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:40

Rij je lrv?
Ik zou zo ook eens bij een groot veld in de buurt gaan proberen :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:27

15carlijn15 schreef:
Rij je lrv?

wat is lrv?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:27

Jacqanne schreef:
idd. gewoon op de binnenhoefslagrijden en gewoon rijden als hoe je thuis ook rijd. en niet te veel na denken dat je op gras rijdt. gewoon lekker rijden en vaak zit er al een hoefslag in het gras de hoefslag kun je wel meepakken de ac lijn niet vaak maken anderen mensen die ook neit erg recht!
sucses.!;)

op de binnenhoefslag heb ik woensdag ook meegepakt met mijn les :)
okj, bedankt voor je reactie!

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:06

Zonder ijzers kan een dressuur wedstrijd in de B wel hoor.
Veel op gras oefenen of ergens waar je geen bakranden hebt.

Heel veel succes zondag! ;)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:30

maaikedewit schreef:
15carlijn15 schreef:
Rij je lrv?

wat is lrv?

de Landelijke Rijvereniging

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 07:50

maaikedewit schreef:
15carlijn15 schreef:
Rij je lrv?

wat is lrv?

de Landelijke Rijvereniging[/quote]

nee, ik denk het niet want ik weet niet preceis wat dat betekent.
Ik rij bij manege rap in v. ewijcksluis.

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:07

maaikedewit schreef:
Jacqanne schreef:
sucses.!;)

alsjeblieft.!
en we horen wel hoe je eerste wedstrijd is gegaan.
ik weet hoe zenuwachtig je kunt zijn voor de wedstrijden ik ben nu pas voor het eerst met me paard die ik nu een jaar heb en pas weer een jaar onder het zadel is op concour gegaan en ik was zo zenuwachtig. terwijl ik altijd met me pony bijna elk weekend op concour ging. en toch was ik super zenuwachtig.
wat dan ook help is dat je iemand mee neemt die je helpt met losrijden. mij lesgever gaat bijna elke wedstrijd mee en dan rij je toch anders aangezien ze je helpen met losrijden en rij je wat meer los dan als je zelf voor de eerste keer op een grasveld ben want dan wil je graag nog in houden ( dat had ik in ieder geval) dus mischien is dat ook handig;)

spunky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:10

hou je teugels wat korter zodat je niet opeens naar onder duikt! :# dat is echt irri want dan kan je er sneller af vallen en daar lig je, op de grond, met een etende pony die je niet naar boven krijgt! oeps! #) blauw oog en niet gewonnen... Y;( maar.. ik wil je geruststellen, ik weet zeker dat je het kunt en teugels korter dan normaal werkt goed. :) *D :D iig, succses! +:)+ :j :wave: :o

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 16:14

maaikedewit schreef:
Jacqanne schreef:
sucses.!;)

alsjeblieft.!
en we horen wel hoe je eerste wedstrijd is gegaan.
ik weet hoe zenuwachtig je kunt zijn voor de wedstrijden ik ben nu pas voor het eerst met me paard die ik nu een jaar heb en pas weer een jaar onder het zadel is op concour gegaan en ik was zo zenuwachtig. terwijl ik altijd met me pony bijna elk weekend op concour ging. en toch was ik super zenuwachtig.
wat dan ook help is dat je iemand mee neemt die je helpt met losrijden. mij lesgever gaat bijna elke wedstrijd mee en dan rij je toch anders aangezien ze je helpen met losrijden en rij je wat meer los dan als je zelf voor de eerste keer op een grasveld ben want dan wil je graag nog in houden ( dat had ik in ieder geval) dus mischien is dat ook handig;)[/quote]

ja, ben ook altijd zenuwachtig voor een wedstrijd, maar door het vaker doen help het natuurlijk wel :)
tuurlijk horen julie het :D
van dat losrijden helopt ook wel volgensmij :), en vriendin van me gaat mee en de eigenaresse van het paard, die weet ook precies hoe ze is dus dat helpt natuurlijk ook maar wel een goed idee :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 16:16

spunky_lover schreef:
hou je teugels wat korter zodat je niet opeens naar onder duikt! :# dat is echt irri want dan kan je er sneller af vallen en daar lig je, op de grond, met een etende pony die je niet naar boven krijgt! oeps! #) blauw oog en niet gewonnen... Y;( maar.. ik wil je geruststellen, ik weet zeker dat je het kunt en teugels korter dan normaal werkt goed. :) *D :D iig, succses! +:)+ :j :wave: :o

oo, i krij ook wel vaak buiten op het gras dus eten zal ze nooit doen (hoop ik :D)
Maar als ik de teugels korter doe gaat ze ongelooflijk opkroppen en veeltse diep lopen en ik ben juist aan het trainen om dat eruit te krijgen :) gaat al stukken beter :)
Maar miss. voor een paard/pony die niet opkropt kan dat wel een oplossing zijn :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:57

hoi iedereen,

Vandaag wedstrijd gehad, geen winst. ptn. gereden :(
helaas, ze glipte weg, want ze heeft nog geen ijzers.
Ze glipte weg in de galop en de eerste jury was wel heel aardig die vond het jammer dat ze glipte maar had op de coupon gezet dat ik erg vriendelijk reed :) maar de 2e jury was een poedersuiker jury, die hielden blijkbaar gewoon niet van friesen :S :S
maarja, die zijn er ook..
Binnenkort komen er ijzers onder maar qua hekjes had ik mazzel, er stonden hekjes omheen omdat de Z eerst ging en toen bouwden ze het even kleiner dus hekjes waren er wel gelukkig :)
Ze was wel heel braaf en kreeg goed lengte in haar hals.

groetzz

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:35

waarom was de 2e jury een k*t jury?

jammer dat je geen Wp had,wel lekker gereden?