Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marcella_e schreef:Ik ben eerst oefenparcoursen gaan springen voordat ik officieel starten. Gewoon voor de oefening en mijn eigen rust. Paardje laten wennen aan vreemde tereinen. Wij hebben daar wel veel baat bij gehad. Probeer gewoon rustig te blijven en er voor je zelf geen druk achter te zetten. Probeer het als een oefening te zien waar zowel jij als je paard van kunnen leren. De eerste keer hoef je nog geen winst te rijden

Goed op tijd van tevoren aanwezig zijn zodat je niet gestresst je parcours hoeft te lopen (en dus meer kans hebt dat je m vergeet). Ook kijken naar andere combinaties voor jou kan erg leerzaam zijn! Sann37 schreef:Helaas zijn in mijn omgeving (drenthe) nu geen oefenparcousen meer. Of weet iemand er nog 1?
Ik kom net bij de dierenarts vandaan, mijn paardje had wat last van zijn spieren, moet nu even weekje longeren, dus kom wel iets achter in de training. helaas..
Zarena schreef:Sann37 schreef:Helaas zijn in mijn omgeving (drenthe) nu geen oefenparcousen meer. Of weet iemand er nog 1?
Ik kom net bij de dierenarts vandaan, mijn paardje had wat last van zijn spieren, moet nu even weekje longeren, dus kom wel iets achter in de training. helaas..
In Veeningen is elke dag vrijblijvend oefenparc, maar ook in Staphorst, Roden, Sleen, Dalen en Tolbert zijn oefenparcoursen. Weet niet waar jij in Drenthe woont, maar dit is wel over Drenthe verspreid.
Jolienn schreef:Tegenwoorden mogen die oefenparcoursen zoals jij die kent Marcella_e (en ik en iedereen in n-h) niet meer als oefen uitgeschreven worden maar hebben ze hier de naam BB voor bedacht. Maar de meeste verenigingen noemen het hier nog steeds oefen, en dat staat in andere provincies voor iets heel anders. Die hebben inderdaad dagen voor het oefenspringen zoals bij meen ik Bucephalus (weet niet of je daar bekend bent?) worden georganiseerd. Dan wordt je geholpen en kun je gewoon in je trainingskloffie. Compleet afgescheiden van de wedstrijd. En BB/oefen wat wij kennen is betrokken bij de wedstrijd en dus ook gewoon in wedstrijdtenue (dit is echter bij BB niet verplicht).
En ik drenthe kom ik niet, dus zou het ook niet weten. Maar als je springles hebt/neemt en een paar x BB doet moet het ook wel lukken toch?
Tips: goed opletten of het op zand/gras is ivm kalkoenen als je ijzers hebtGoed op tijd van tevoren aanwezig zijn zodat je niet gestresst je parcours hoeft te lopen (en dus meer kans hebt dat je m vergeet). Ook kijken naar andere combinaties voor jou kan erg leerzaam zijn!
Zarena schreef:Sann37 schreef:Helaas zijn in mijn omgeving (drenthe) nu geen oefenparcousen meer. Of weet iemand er nog 1?
In Veeningen is elke dag vrijblijvend oefenparc, maar ook in Staphorst, Roden, Sleen, Dalen en Tolbert zijn oefenparcoursen. Weet niet waar jij in Drenthe woont, maar dit is wel over Drenthe verspreid.