Kan een vereniging zomaar administratiekosten rekenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Kan een vereniging zomaar administratiekosten rekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 12:48

Ik zal het even uitleggen,laatst moest ik een buitenconcour afzeggen 1 dag van te voren door onvoorziene omstandigheden.Dus ik had gebeld en gezegd dat ze de rekening op konden sturen,en nu kreeg ik de rekening en werd er maar liefst 5 euro administratiekosten bij gerekend.De proeven waren E10,- dus dat betekend E25,- en mijn startcoupons zaten er niet eens bij..
Ik vind dat wel erg veel geld,dus ik vroeg me af of ze er zomaar E5,- bij mogen rekenen..wie weet dit?

Lindor92

Re: Kan een vereniging zomaar administratiekosten rekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:57

sommige verenigingen doen dat ja...dus blijkbaar mag dat..ik heb dat ook wel eens meegemaakt...

ik zal binnenkort ook flink wat rekeningen ontvangen ben ik bang...
paard geblesseert tjah,, is de sluitingsdatum heel ver voor de wedstrijd pfff..

hopen dat die dan geen administratiekosten rekenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:58

Volgens mij mag dit wel, vaak staat het dan op het vraagprogramma wel vermeld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:47

Oke dank jullie wel,ik zal het vraagprogramma nog eens nalezen.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:54

Vind 5 euro wel erg veel administratie kosten! wij doen zelf als vereniging 1 euro of 1,50 erbij op. Puur alleen voor de envelop/postzegel. En wij doen de coupons alleen terug aan de kring. Dus mensen die bij ons buiten de kring starten kunnen of vragen of we terugsturen of andere x bij een concours ernaar vragen. Maar merk wel dat andere verenigingen wel veel adm. kosten erbij op drukken! en dan 5 euro is helemaal veel!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:56

als je paard geblesseerd is, is het dan niet zo dat je dmv een dierenartsverklaring opsturen geen startgeld hoeft te betalen?
volgens mij wel.
zou een beetje gekkenwerk zijn, je geeft er 5 op, en je paard raakt kreupel kun je 100 euro of meer neertellen

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:21

Nou wij hadden ook het paard niet goed met dierenartsverklaring! Maar moeten ook gewoon afmeldingskosten betalen! Heb het nagekeken in de reglementen daarover en er staat na sluitingsdatum bent u ten ALLE tijde het startgeld verschuldigd. Beetje vreemd vind ik het zelf want wat kun je eraan doen dat je paard niet mee kan op concours is al vervelend zat toch! En wij hebben nu ook al rond de 40 euro moetne betalen.. tikt zeker lekker aan! De ene vereniging zal het misschien door de vingers zien maar de andere niet.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:23

tsja zo ist het wel, ook met dierenartsverklaring moet je vaak WEL het inschrijfgeld betalen, ze hadden namelijk in jou plek dan iemand anders kunnen laten starten. en dat geld gevangen. als er een wachtlijst is en er wordt iemand geplaatst in jou plaats vind ik het onzin om te moeten betalen. de vereniging vangt dan dubbel geld. dus als er iemand in mijn plaats is gestart betaal ik het ook nooit. maar dit is als de startlijsten er al op staan.

ben bang dat je het geld gewoon moet betalen..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:30

ik had dus ook voor 28 en 29 mei concour staan in Elim...sluitingsdatum was 10 mei...en heb me dus donderdag afgemeld...
dat ga ik dus ook niet betalen

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:05

Ik had concours in Hattem en melde me 13 mei af, het concours is op 2e pinksterdag dus volgens mij 24 mei ofso. En hun sluitingsdatum was al 27 april!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:25

Reglementsvraag, en bij deze een slotje.