Wordt dit teveel voor mij of mijn paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Wordt dit teveel voor mij of mijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:10

Zojuist even in een tussenuurtje op de wedstrijdkalender bekeken of er nog veel wedstrijden waren. Nu dacht ik gelijk, laat ik een wat wedstrijden inplannen! :)* Dus nu, na een half uurtje/kwartiertje bezig te zijn, heb ik een planning vanaf 29-05 t/m 19-09 dus 3 en een halve maand ongeveer. Nu ben ik met de pony M2+3 en het paard L1+7. Nu heb ik voor beide 10 wedstrijden gepland. Bij de pony 5x M2 en 5x Z1 en bij het paard 2x L1, 5x L1 en 3x M1. Ik ben zelf 14 jaar en ga naar het VWO op school, nou vroeg ik me af, neem ik nu teveel hooi op mijn vork? Wat denken jullie??

lovelyd

Re: Wordt dit teveel voor mij of mijn paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:14

Kun je niet beter voor een kortere periode plannen... Straks loopt het niet zoals je wilt en heb niet optijd je winst voor de volgende klasse...

Dan meot je de hele boel weer over de kop gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:17

Het ligt er ook een beetje aan welke dagen je wedstrijd hebt.
Als je op één wedstrijd zowel met paard als met pony 2 proeven kan rijden, dan heb je één drukke dag. Als je voor die 4 proeven 4x op wedstrijd moet dan wordt het een stuk drukker.
Ik zou dus goed kijken wanneer je op wedstrijd gaat, en zorgen dat je niet elk weekend "moet" starten.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:18

ik ben het eens met Lovelyd.

ik doe altijd eerst zorgen dat ik mijn winstpunten heb en daarna pas inschrijven voor een hogere klasse. heb jij je paarden ook zo goed voor elkaar dat je elke maand bijna van klasse kan veranderen?

ik dacht dat eerst ook maar ik ben mezelf hard tegen gekomen, als je te hard gaat met je paard kan die dat misschien in zijn hoofd wel niet bijbenen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:25

Waarom zou je nu al hogere klasses plannen terwijl je niet 100% zekerheid hebt dat je die winstpunten rijdt?!
Met andere woorden, de wedstrijden die je hebt opgegeven zijn niet te veel denk ik, dat kan alleen jij beoordelen, maar plan alles nog in de klasse waarin je nu start. Een organiserende vereniging is verplicht om je door te laten stromen naar een klasse hoger mocht dat nodig zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:44

dat laatste is niet waar, die discussie is al vaker gevoerd. Het is discutabel of ze dat moeten als je aan de verplichte promotiegrens zit, maar aangezien die op 30 (of is het alweer 40) ligt, lijkt me dat niet aan de orde.