Vraag over klasse hoger starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Vraag over klasse hoger starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 13:53

Ik ben een meisje die M1 + winst en L springen + wist geklasseerd is.

Ik heb 1.5 jaar een paard gereden en heb onlangs de laatste punten voor het L1 binnengehaald. Ik mocht met dit paard in de L1 beginnen. Alleen omdat dit dier nog groen was ben ik in de B begonnen.

Sinds vorige week rijd er nu een ander meisje op het paard. Zij rijd met andere paarden oa een hengt in het M1. Zij is zelf ook niet hoger geklasseert.

Hoe kan zij wel M1 starten met dat paard waarmee ik heb gereden?!

Daisies

Re: Vraag over klasse hoger starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:02

Dit staat verkeerd.

En dat kan niet. Zij moet L1 starten met het paard omdat dat de hoogst gezamenlijke klasse van dat meisje en jouw paard is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:06

Waarom zou je willen dat het paard al M1 is? zodat jij er dan ook meteen M1 mee kan starten? Is wel een gemakkelijke weg om te volgen...
Alleen als dat meisje meerdere paarden M1 heeft uitgebracht, en ook met meerdere paarden M1 winst heeft gereden, kan ze jouw paard M1 gaan starten. Maar nogmaals, waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:12

[LZP] > [WD-V]

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:19

kleinvosje schreef:
Waarom zou je willen dat het paard al M1 is? zodat jij er dan ook meteen M1 mee kan starten? Is wel een gemakkelijke weg om te volgen...
Alleen als dat meisje meerdere paarden M1 heeft uitgebracht, en ook met meerdere paarden M1 winst heeft gereden, kan ze jouw paard M1 gaan starten. Maar nogmaals, waarom?

Ik ben gestopt met het paard omdat ik er geen tijd meer voor had.

Het is namelijk een ster merrie die dit jaar 7 is geworden. Als die merrie voor 31 juli (keuring) M1+5 is dan wordt ze sport. Als haar 3 merrie veulen ster worden wordt ze preferent en als ze M1+5 is en voorlopig keur is, wordt ze meteen keur. Dus heeft ze alle predikaten binnen.

Nu gaat zij ermee verder in de hoop M1+5 te worden voor de keuring. Alleen de merrie is B-geklasseerd en nooit hoger uitgebracht.

Nu vraag ik me af, mag dat meisje wel M1 starten met die merrie?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:24

De reglementen zijn op dit gebied verander per 1 april van dit jaar. Volgens mij mag je nu ieder paard starten in de hoogste rubriek waarin jij geklasseerd bent. Of lager als dat beter uitkomt. Maar dat kan je allemaal nalezen in de reglementen. Er staat een heel duidelijk schema in.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:27

Falona, dat klopt, maar het mag alleen als de ruiter zelf 2 of meer paarden in die klasse heeft uitgebracht. Ik heb zelf een merrie die M1 ook wel aan zou kunnen, maar omdat ik maar 1x M1 met winst ben geweest, mag ik niet met Haar M1 starten...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:29

Dit kan gewoon, zij is dan gewoon met 2 verschillende paarden/pony's M1 geweest.
De nieuwe regel per 1 april is namelijk dat als je met 2 verschillende paarden bijv M1 heb gereden mag je élk paard meteen in het M1 starten (mits het paard oud genoeg is natuurlijk). Dat is ook zo bij het springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:31

M1+5 = sport? Dan is het geen KWPN rijpaard, richting dressuur, daar is de eis nl Z2+1. Is het toevallig een Gelders paard?

Dat meisje mag er direct M1 mee starten als ze zelf tenninste 2 * M1 is geweest met een ander paard (incl wp!).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:36

Lielle schreef:
M1+5 = sport? Dan is het geen KWPN rijpaard, richting dressuur, daar is de eis nl Z2+1. Is het toevallig een Gelders paard?

Dat meisje mag er direct M1 mee starten als ze zelf tenninste 2 * M1 is geweest met een ander paard (incl wp!).

Jaa haha, voor het Gelders paard O:) Sorry, vergeten te vermelden.

Maar oke, dankjullie voor jullie reacties. Heb namelijk het regelement doorgezocht en kon daar niets over vinden.

Ik hoop dat ze het haalt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:09

Reglementsvraag, en bij deze dus een slotje.