waar beginnen met wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

waar beginnen met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:39

Hallo Bokkers!
Ik ga misschien een zz spring pony kopen, maar moet ik dat weer in de b beginnen met die pony? Ik heb zelf geen wedstrijden gereden.
alvast bedankt!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:41

Kan je opzoeken in de regelementen. Dus ik tem even voor je..
Maar als jij nog nooit wedstrijden gereden hebt moet je gewoon in de B beginnen. Lijkt me ook wel logisch :)

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 09-05-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Re: waar beginnen met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:42

Je mag zo i zo in de B starten en volgens mij moet dat ook. En lijkt me ook wel handig.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:49

Als je nooit wedstrijden hebt gereden moet je gewoon in het B beginnen.

Zelf heb je helemaal geen ervaring of misschien onderlinge wedstrijden gereden, maar officieële wedstrijden zijn toch nog even anders. Het is goed voor je ervaring en daarnaast ook goed voor het vormen van de combinatie met jouw pony. Daarnaast moet je ook eerst een winstpunt in de dressuur rijden voordat je mee mag doen aan springwedstrijden.

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:55

Als je zelf nog geen ervaring hebt en je paard wel moet je in de B starten. omgekeerd hoeft dit niet.
Maar als je zelf nog nooit wedstrijden hebt gereden lijkt mij het ook wel prettig om in de B te starten.
en zoals Iris al zij, moet je eerst winstpunten met dressuur hebben om officieel met springen te mogen starten.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:42

Als jij zelf nooit wedstrijden hebt gereden moet je voor je gaat springen eerst een winstpunt in de B dressuur gereden hebben. Daarna mag je in het B springen starten.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 19:27

ja, dat weet ik over die winstpunt in de dressuur, maar iemand zei dat je dan in de l mocht starten, maar dank jullie wel voor de reactie's!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:48

Waarom zou je in het L mogen starten als jij zelf nog nooit eerder wedstrijden gereden hebt?

plukjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:58

Als jij bijv. al een x L hebt gesprongen en je nieuwe paard ook, dan moet je in de L uitkomen. Maar er is t een en ander veranderd bij de knhs regelement. Er is nu flexible springen. Dit houdt in dat je in jou hoogst genote klasse en dat van je paard (jij bijv. L en je paard Z, dan mag je starten in het L) + een klasse lager (in dit geval wat ik hiervoor beschreef: B springen dus).
Ik heb hier laatst voor gebeld omdat ik al met 2 paarden L had gesprongen en mijn nieuwe paard ook bij zijn oude baas. Aangezien hij helemaal nog niet toe is aan een L parcours, wilde ik ook graag weten of ik B met hem kon starten. Toen is dit mij uitgelegd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:59

Moet je zelfs niet 1 wp hebben in de dressuur voordat je mag springen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:07

Reglementsvraag, en bij deze een slotje.