Het gaat lekker in Almelo!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:33

Goed de eerste dag waren er veel winstpunten gevallen in de L1 maar dat extreem hoge was maar in 1 of 2 ringen. Over het algemeen waren er per ring 30 starts en waren er zo'n 7 a 8 winstpunten. Maar er zijn ook dagen geweest dat slechts 2 mensen een punt hadden. Dus zeggen dat almelo een winstpuntenfestijn is, vind k bullshit!!!! By the way, de 203 punten werden behaald door Elisa Swanenberg, een meisje dat zo;n 7 paarden bij zich had in elk niveau, van L1 tot Z2. Ze is 17 jaar en rijdt Junioren...... Dus niet elke debiel met zn schillenknol haalt daar 203 punten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:02

Ik ben het met Saluut eens.
Elisa had een paar bloedmooie en goede beesten bij zich en ik geloof direct dat die punten verdient waren. Bovendien had ze haar paarden vooral mee om wedstrijdervaring op te doen en dan is het heel super als je zo goed gaat. Bovendien heeft ze meerdere keren zo hoog gereden en heus niet bij steeds dezelfde jury.
Zij komt idd uit Brabant, maar er was nog iemand die zo hoog had gereden....die komt misshien wel uit de buurt van Den Haag.

Bovendien hoorde ik ook veel klachten over de juryleden er werd niet altijd hoog gejureerd. In het Z kreeg iemand bv twee minpunten, 'omdat het hekje niet snel genoeg open werd gedaan'.....kostte hem wel zijn winstpunt!!! Dat vind ik pas buiten proportioneel.
Mijn vriendin kreeg een 4 voor gereden zijn in het algemeen, want haar paard bokte bij de changementen. Stond er: paard is de hele proef ongehoorzaam. Ook een beetje raar, als ie de rest van de proef braaf is. De volgende dag rijdt ze, met bokken, 20 punten hoger.
In mijn eigen geval ging mijn paard tijdens de middengalop, met het bit vol tussen zijn kiezen aan de klet en ik kreeg hem niet voor C terug om een de A/C lijn op te gaan. Toch had ik een 6. Voor de andere middengalop een 4: mag meer.....
Ik kan hem dus beter in rengalop de ring door laten kletteren, dat vond ze mooier.

Voor de rest heb ik zelf niet gestart, maar het is gewoon wat ik zo hoorde. Maar ja...daarvoor blijft het verdorie ook een jurysport.
Maar Elisa had echt een leuk paard en die punten waren wel verdient.

X Suzanne

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:44

De eerste dag (dezelfde dag toen de 203 punten vielen) was er in de L ook iemand met 119 punten en iemand in de B met 110 punten!!! Dat 110 in de B vind ik erg flauw, 2 verlies punten terwijl je toch niet lager kan....
Dus er vielen zowel extreem hoge als extreem lage punten..

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:32

ik ben het hellemaal met suzanne eens eliza had die punten echt verdiend maar de jury in almelo dat was dit jaar toch erg raar ik ree 4 proefen echt foutloos (dit heb ik van buitenstaander) en ik krijg 149 en 145 met als opmerkingen paard moet verzamelt lopen in het L 1 paard moet langer door het lichaam lopen ruiter en paard zijn te goed voor het L enzo nog meer trewijl iemand die ik ken slingerend binekomt en daar een 7 voor krijgt ze toon geen middegalop en krijgt er gewoon een 6 voor dus ik snapte niet hoe ik me proef moest rijden dus heb ik hem maar helemaal uitelkaar laten lopen en toen kreeg ik ineens 158 en 156 punten
maar ik was niet de enige er zijn heel veel mensen geweest die geklaagt hebben

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:00

Ik zag die 110 idd op de lijst staan, vroeg me al af wat je dáárvoor in godsnaam moet doen...
Overigens was er ook iemand die er af pleurde in de L2, paard ging het hele terrein over, ze heeft de proef afgemaakt en kreeg 156 punten...

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:08

Inderdaad Fitzroy... ik heb het over iemand uit de L2. Cleo Mostert!

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:16

Die had toch geen punten die buiten proportie waren? Ik lees 2 x 173 en 1 x 175, dat valt toch wel mee?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:22

Die had 203... moet even de lijst nakijken maar op Almelo zelf had ze deze punten staan op de lijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:01

Het is alleen maar hardstikke leuk dat mensen hun punten gehaald hebben. ik blijf zeggen dat ik 203 buiten proportie vind, en dat er een aantal ringen zijn waar er maar 4 geen punt hadden. Leuk voor die mensen.

Voor degenen die veel punten hebben gehaald. Gefeliciteerd!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:05

Ik heb nog geschreven bij de Z1, ook daar heb ik me verbaasd: verkeerde galop, een 5 Verward In de Z!!!!! Die jury heeft idd op 3 na allemaal punten uitgedeeld.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:16

Pipo schreef:
Ja hoog he, in de L1 en L2 heeft iemand dat gescoord. De uitslagen waren sowieso in sommige ringen bijzonder hoog.

Dus de dames zonder winst.........................verkeerde ring gestart!!


ja die 203 punten waren voor Elisa Swanenberg met Donnovan vet mooi paard

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:19

Ik heb vrijdag de lijsten alemaal doorgekeken en zo'n beetje 75% van de combinaties reden in de punten, dat is toch wel veel?
Met name in de Z rubrieken was het erg opvallend, daar hadden continue alleen de laatste of laatste 2 geen wp van de soms wel 20 combinaties.
Ik denk dat je voor een goed beeld gewoon moet kijken naar jouw plaatsing in het veld, want zonder twijfel zal die wel kloppen De beste staan gewoon bovenaan.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:16

saluut schreef:
De eerste dag (dezelfde dag toen de 203 punten vielen) was er in de L ook iemand met 119 punten en iemand in de B met 110 punten!!! Dat 110 in de B vind ik erg flauw, 2 verlies punten terwijl je toch niet lager kan....
Dus er vielen zowel extreem hoge als extreem lage punten..


Ik laat me niet uit over het punten in Almelo (en nee ik was er niet Haha! ), maar wil wel even rechtzetten dat een verliespunt is <117 punten.
Dus de L combinatie had net geen verlies. Bovendien ga je in L1 terug tot 0 en kan niet lager, je kan dus nooit L dressuur -x aantal punten worden, het blijft dan L + 0.
In de B worden verliespunten helemaal niet gerekend. De combinatie met 110 zou dus in een andere klasse 1 verliespunt hebben, geen 2, maar doordat het B is telt deze niet en blijft de combinatie op het oorspronkelijke aantal punten te staan.

Off topic, het is heel knap om zo laag te rijden trouwens!!!
Ik heb zelf een keer in de Z de voorste helft van de baan niet gezien omdat die veel te eng was voor mijn paard, maar had toen evengoed nog 138 punten (3 boven verlies dus) omdat de oefeningen achterin wel goed gingen, kon ik toch mijn punten een beetje opvijzelen.
Hier blijkt maar weer uit dat verlies rijden bijna onmogelijk is. Dan moet er wel heel vreselijk dingen mis gegaan zijn.

Ps: de verliespunten en degradatie regeling komt nog uit het oude reglement, het nieuwe lig nog in de auto en daar kan ik op dit moment ivm mijn rug niet komen, (ook op i-net kijken is geen optie, want ik zit al weer veel te lang) maar mocht iemand in het nieuwe reglement kan vinden dat dit veranders is, hoor ik dat graag.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:57

Verlies- en winstpuntenregeling is ongewijzigd in het nieuwe reglement, Jasmijn.

Daarbij is ook hier weer veel van de jury afhankelijk. Zo ken ik wel iemand die volkomen ten onrechte een verliespunt heeft gereden, alleen omdat jury de pest in had dat betrokkene ondanks wat uitvallers op haar eigen tijd startte.
De proef ging idd slecht maar was zeker geen verlies. Ik heb ze wel erger gehad in de ring en zit dan nog rond de 130.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:05

Het is ook niet waar dat in het Z alleen de laatsten geen winstpunt kregen, want er reden een aantal van ons in het Z, die gewoon in de middenmoot geeindigd zijn met in de 170. Mijn vriendin was zaterdag 7e met 177 en toen zat er echt nog wel een lading onder.
En een andere lesklant van mijn instructrice had supermooie beesten bij zich, allemaal Z1, maar die waren teveel in de benen naar de mening van de jury Verward en was ze ook een paar keer 5e zonder winstpunt.

Mijn grootste overwinning was geen winstpunt, maar laatste met 135 pnt op zaterdag. Maar ben nog nooit zo trots geweest op mijzelf als toen.....ik was van plan er nooit meer op te stappen en heb trillend als een rietje mijn proef uitgereden. Jankend de ring uit, iedereen zal wel weer gedacht hebben: na jaaaa, die verkloot een proef en gaat nog lopen janken ook, de sukkel. Ik de proef zowat in stap gereden, maar toch ben ik heel blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb.

X Suzanne

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:06

suzanne schreef:
Mijn grootste overwinning was geen winstpunt, maar laatste met 135 pnt op zaterdag. Maar ben nog nooit zo trots geweest op mijzelf als toen.....ik was van plan er nooit meer op te stappen en heb trillend als een rietje mijn proef uitgereden. Jankend de ring uit, iedereen zal wel weer gedacht hebben: na jaaaa, die verkloot een proef en gaat nog lopen janken ook, de sukkel. Ik de proef zowat in stap gereden, maar toch ben ik heel blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb.

X Suzanne


En ik vond het ook super goed van je. En och, die jury heeft vast slechtere proeven gezien.

Volgende keer wel graag wat meer "impuls" Tong uitsteken

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:13

Suzanne: we waren allemaal trots op je!!!
En...volgende keer weer en wie weet rij je dan je punten, want jullie kunnen het!!!
Verder heb ik best veel hele nette proeven gezien in Almelo, en tja ik ben geen jury maar ik vond het lang niet altijd te hoog gejureerd!!!

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:26

Dressuuramazone Katja van der Lubbe is wel aan succes gewend na haar succesvolle carrière bij de pony's. Maar de resultaten die met haar paard Brandus werden behaald tijdens de Almelose Ruiterdagen spanden toch wel de kroon. Ze wist in de L1 zelfs een ongekende score van 203 punten te behalen.

Dat was een totaal waar de 20-jarige amazone uit Klazienaveen toch ook wel van opkeek. ,,Eigenlijk zijn het asociale punten", lachte haar zus Renate. Een blik op het protocol leerde dat de jury vijf keer een zeven en 21 keer een acht op het papier had gezet! Het behoeft geen nadere toelichting dat deze score met Brandus (v. Bachelor NH) goed was voor de eerste plaats in de rubriek.

De dag erna ging met met 161 punten minder goed, maar voor de finale van de L1 bleek Katja van der Lubbe weer op volle oorlogssterkte. Ze won de finale met 183 en 164 punten, zodat ze Almelo met een zeer tevreden gevoel kon verlaten. Katja is een leerling van Marieke Buter, maar ze lest ook regelmatig bij Johan Hamminga.

Bron: Stegen.net

Vijf keer een zeven en één-en-twintig keer een acht !!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:05

We hadden het gemiddelde van een 7,8 al berekend in Almelo Haha!
Niet normaal...