Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Of mensen er dan wat mee doen is dan hun zaak en dus ook hun risico (imo)... Lielle schreef:het blijft toch echt de verantwoordelijkheid van de ruiter om zijn slaande paard uit de buurt van anderen te houden, en niet andersom.
Het zou toch mooi zijn, lintje erin en maar gewoon doen, en anderen voor de onhebbelijkheden van jouw paard laten opdraaien.
Lielle schreef:het blijft toch echt de verantwoordelijkheid van de ruiter om zijn slaande paard uit de buurt van anderen te houden, en niet andersom.
Het zou toch mooi zijn, lintje erin en maar gewoon doen, en anderen voor de onhebbelijkheden van jouw paard laten opdraaien.
Lielle schreef:het blijft toch echt de verantwoordelijkheid van de ruiter om zijn slaande paard uit de buurt van anderen te houden, en niet andersom.
netam12 schreef:Ik zit er ook aan te denken wanneer ik ga starten om een rood lintje in te doen.Mensen houden dan inderdaad rekening met je.Althans ze proberen het, natuurlijk ligt het aan de situatie die op dat moment af speelt.
Ik zal het je wel aan raden.Die van mij heeft het ook niet op andere paarden wanneer hij in een benauwde positie zit gaat hij ook naar voren of gaat spartelen. (Om het even zo te noemen)Ook heeft hij af en toe nog hengsten gedrag.Wanneer er een merrie hengstig is vind hij dit maar wat interresant...
Dan is zo lintje erg handig.Wanneer je paard meer gewend is kan je dit lintje altijd achter wegen laten..
Silly1972 schreef:Veel mensen letten er niet meer op omdat er best veel misbruik van gemaakt wordt.
Diverse mensen doen een rood strikje in de staart zodat ze de ruimte krijgen, iets wat ze zelf prettiger vinden.
Marieke_K schreef:Lielle schreef:het blijft toch echt de verantwoordelijkheid van de ruiter om zijn slaande paard uit de buurt van anderen te houden, en niet andersom.
het is geen vrijbode om overal dwars door heen te crossen, maar een extra waarschuwing kan nooit kwaad. Ik zie het net zoals een stopbord bij een gevaarlijke kruising. Je stopt toch wel, maar een extra waarschuwing is nooit weg.