Vraagje over de bixie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Vraagje over de bixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:35

Haai bokkers :wave:

Mijn zusje gaat eind deze maand voor het eerst bixie wedstrijdjes starten met mijn oude pony. We hebben het proefje al een keer geoefend en het gaat super. Ze rijd hem zelf dus het is niet zo dat er iemand naast loopt ofzo. Alleen op het eind moet ze afstijgen een paar passen voorwaarts en dan weer opstijgen. Met het opstijgen wil de pony nog wel eens een beetje pesten door 2 passen naar voren te lopen. Hierdoor kan ze er niet opkomen en probeert ze het nog eens. Maar dan loopt de pony weer 2 stapjes. Zou ik de pony dan ook even mogen vasthouden, of is dat verboden. En als ze afstijgt moet ze dan ook haar beugels omhoog doen?

Rodo_

Re: Vraagje over de bixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:43

Kan je dat niet vinden als je een beetje gaat googelen?

En kan je het anders niet op stal vragen?

Satermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:09

Hoi,

Bij de proeven waar je over praat (proef 1 en 2 ) moet je inderdaad af en op stijgen. Tijdens deze proeven mag je begeleid worden en dus ook vastgehouden worden met op en af stijgen. Er staat zelfs in de regelementen dat het begeleiden geen invloed mag hebben op de beoordeling! Beugels hoeven niet omhoog.
Komt dus goed!

Groetjes

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:11

ja, dat mag idd gewoon en komt heel vaak voor. er zijn ook vaak kleine kinderen die niet op hun (grote) pony kunnen komen en dan wat hulp krijgen.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:16

Bij de AA bixie mogen de pony's begeleid worden voor zowel dressuur en sprinen. vanaf de A bixie mag dit niet meer

pearl02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:28

dit heb vroeger (ong 7 jaar terug ook gehad.) ik was op bixieles gegaan met mijn pony, en later konden we ook meedoen aan wedstrijdjes. ik deed mee in de A. Bij het opstijgen en afstijgen tijdens de proef kwam mijn moeder mij een handje helpen, en dat was voor niemand een probleem.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:38

Ja dat mag. Bij ons op de vereniging rijd ook een klein meisje op een grote haflinger, en die heeft dan ook alleen hulp bij het opstappen.