Zelf wonen in Duitsland maar wedstrijden rijden in NL?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Zelf wonen in Duitsland maar wedstrijden rijden in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:55

Hallo Allemaal,
Naja zoals de vraag eigenlijk in de titel al luidt:

Mag ik in nederland wedstrijden rijden als ik in Duitsland woon (en daar mijn paard heb staan)??

Groetjes Marleen

onley

Re: Zelf wonen in Duitsland maar wedstrijden rijden in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:58

ja hoor dat mag
als jij gewoon aangesloten bent bij een nederlandse vereneging dan maakt het verder niet uit
waar je woont.
Ik krijg hier ook gewoon mijn boekje paard en sport
en rij ook wedstrijden in nederland

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:33

Ja hoor dat kan gewoon, ik ken ook iemand die dat doet, diegene is wel bij een NL vereniging lid.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:22

Hoi Marleen
Ja, dat kan. Er zijn er nog een paar bij ' onze' vereniging die dat doen. Zal je de namen even via PB sturen ;-)

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:42

Ja, natuurlijk kan dat. Een vriendin van mij ook.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:46

Ja hoor, geen enkel probleem, zo lang je maar lid bent van een NL rijvereniging. Je kunt het zelfs allebei als je wilt, maar moet dan ook lid zijn van twee rijverenigingen :) ( In NL en DLD bedoel ik). Het wordt vrij veel gedaan.

Er zit wel verschil tussen het niveau in DLD en NL, dus dat is dan wel weer iets om over na te denken, hier worden sommige L-niveau wedstrijden op S&T gereden en zijn te vergelijken met een M/Z niveau proef.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:36

Mijn dochter is (nog) lid van 2 NL verenigingen en start ook 'gewoon' in Nederland.. lest in Nederland en wij wonen in Duitsland, paarden staan er ook :j

flex00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:49

Bel anders de KNHS op en vraag het dan weet je het zeker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:09

Ja hoor, dat mag, als importBelg start ik ook in Nederland.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:11

Barmat schreef:
Je kunt het zelfs allebei als je wilt, maar moet dan ook lid zijn van twee rijverenigingen :) ( In NL en DLD bedoel ik). Het wordt vrij veel gedaan.

En DAT mag dan weer niet ;) Je mag officieel maar voor een land tegelijk starten. Dat het veel gedaan wordt door mensen in de grensstreek omdat er geen enkele controle op is, is een tweede ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:19

Dat wist ik idd niet :P

Het wordt best veel gedaan idd :o

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 13:53

Oke :)..
Bedankt voor jullie reactie..

Groetjes Marleen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:16

Urielle schreef:
Barmat schreef:
Je kunt het zelfs allebei als je wilt, maar moet dan ook lid zijn van twee rijverenigingen :) ( In NL en DLD bedoel ik). Het wordt vrij veel gedaan.

En DAT mag dan weer niet ;) Je mag officieel maar voor een land tegelijk starten. Dat het veel gedaan wordt door mensen in de grensstreek omdat er geen enkele controle op is, is een tweede ;)

Mag wel, maar dan moet je iets aanvragen bij het KNHS, zodat je ook in het buitenland kan starten.
Dan moet je lid zijn van een vereniging in NL, en bij het KNHS om een speciaal startbewijs vragen en betalen natuurlijk.
Dan mag je ook in DLD wedstrijden rijden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:17

Alane schreef:
Mijn dochter is (nog) lid van 2 NL verenigingen en start ook 'gewoon' in Nederland.. lest in Nederland en wij wonen in Duitsland, paarden staan er ook :j

Klopt, mag ook.
En ook voor het jureren in NL, moet je lid zijn van een NL vereniging, ook al ben je in DLD woonachtig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:45

liesje23 schreef:
Urielle schreef:

Mag wel, maar dan moet je iets aanvragen bij het KNHS, zodat je ook in het buitenland kan starten.
Dan moet je lid zijn van een vereniging in NL, en bij het KNHS om een speciaal startbewijs vragen en betalen natuurlijk.

Je mag,officieel, niet starten voor de KNHS en een andere buitenlandse bond, dus starten vor een duitse vereniging en starten voor een NL vereniging mag niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

liesje23 schreef:

Dan start je dus in Duitsland met een gastlicentie van de KNHS, dus onder Nederlandse vlag. Dat mag wel, mits er toestemming gegeven wordt. Omgekeerd is er vast ook wel zoiets dat met een gastlicentie vanuit Duitsland, onder Duitse vlag in Nederland komt starten?

Maar je mag niet EN voor Duitsland EN voor Nederland rijden, zoals ook Alane zegt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:14

Urielle schreef:
liesje23 schreef:

Dan start je dus in Duitsland met een gastlicentie van de KNHS, dus onder Nederlandse vlag. Dat mag wel, mits er toestemming gegeven wordt. Omgekeerd is er vast ook wel zoiets dat met een gastlicentie vanuit Duitsland, onder Duitse vlag in Nederland komt starten?

Maar je mag niet EN voor Duitsland EN voor Nederland rijden, zoals ook Alane zegt.

Dat bedoelde ik ook Urielle.
Je mag idd niet voor en NL en DLD rijden.
Maar je mag wel lid zijn van een vereniging in NL en in DLD. Alleen niet voor beide uitkomen.
Bijvoorbeeld in NL niet rijdend lid, wat ik bijvoorbeeld nodig heb voor het jureren. Maar in DLD wel rijdend lid zijn van een vereniging en uitkomen voor DLD, met bijvoorbeeld een gastlicentie voor NL.

anram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:10

en hoe zit het dan met de medische keuring die je nodig hebt als je de duitse grens overgaat? Heb ergens gelezen dat je als je de grens van duitsland overgaat met je paard naar wedstrijden dit nodig is. neem aan dat dit dan ook nodig is als je weer terug wilt naar duitsland na een wedstrijd. Kan iemand daar iets over vertellen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:31

Dat doet iedereen illegaal voor zover ik weet en wordt oogluikend toegestaan ;)
Je bent kapitalen kwijt als je elke wedstrijd een gezondheidsverklaring zou op laten stellen (attest is 2 weken geldig).
Ik heb grens Belgie-Nederland ook een tijd 3 keer per week heen en terug gedaan (is nu vrijgegeven binnen Benelux) en in die tijd nooit controle gehad.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 13:46

Pff als je dat toch iedere keer zou moeten aanvragen ben je ook niet blij...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:16

oogluikend wordt het toegestaan, zou wel oppassen als je een ontehffing hebt, die ontheffing is, volgens mijn informatie, in het buitenland niet geldig.