Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mvn schreef:ben het hier niet helemaal mee eens. voor de ontspannenheid moet je paard een proef hoger lopen in de training dan je in de wedstrijden. dit wil niet zeggen dat het allemaal perfect moet gaan, maar de basis moet er zeker inzitten. dus ook het wijken moet erin zitten. lees vooral de proef door en train alle onderdelen een keertje dan kom je er vanzelf achter waar je nog aan moet werken. denk aan de reactie of het veruimen en de middengang en ook een duidelijke reactie op het terugschakelen binnen dezelfde gang.
.Iris_10 schreef:Ik vind dat je paard alle oefeningen goed moet beheersen, anders kom je later in de knoop. Uiteraard kun je L1 proefen zonder het wijken ook nog windstpunten halen, maar dat is niet helemaal de bedoeling.
Kijk, dat het een keertje het wijken niet goed gaat kan gebeuren, maar het moet er wel inzitten. Ik haalde normaal gesproken met mijn pony een 7 of 8 voor het wijken, soms ging het wat minder en haalde ik een 6. Maar doordat mijn pony het wijken beheersde, haalde ik makkelijk mijn windstpunten en kon ik door naar het L2. Maar als je paard het wijken niet beheerst, en je gaat door, wat doe je dan met de oefeningen in het L2 en vervolgens in het M1/M2/Z1/Z2? Op een gegeven moment gaat het dan niet meer zo makkelijk en je paard moet het toch uiteindelijk toch beheersen. De basis is ook belangrijk, maar die moest ook goed zijn in de B. Ik ben het niet met iedereen hierboven eens, maar de basis blijft wel altijd een belangrijk onderdeel.

. Bereid je wel voor op de nieuwe overgang naar een nieuwe klasse dus lage punten kunnen altijd
bereid je bij elke wedstrijd voor op dat je geen winst rijd. Dan kan het alleen maar meevallen
na een stuk of 6 wedstrijden zie je dat je punten steeds verder omhoog gaan en dat de bevestiging ook steeds beter gaat!
kinuh schreef:Wat ik altijd aan probeer te houden is dat als ik de overstap maak, dat ik er dan vrij zeker van ben boven de 195 te kúnnen scoren.
Dus dat betekend niet dat je dat op wedstrijd meteen haalt, maar dat je dat thuis toch met enig gemak wel zou moeten kunnen rijden.
Maar dan moet je wel reeël naar jezelf kunnen kijken, en misschien anderen vragen wat zij denken.
. Citaat:Daar zou ik nou nooit aan kunnen denken. Zo i zo heb ik nog nooit 195 gehaald. Ik maak de overstap zodra het kan. En dat ik dan 160 of hoger in het volgende niveau zou kunnen rijden. En dan zie ik het wel .
randie schreef:Citaat:Daar zou ik nou nooit aan kunnen denken. Zo i zo heb ik nog nooit 195 gehaald. Ik maak de overstap zodra het kan. En dat ik dan 160 of hoger in het volgende niveau zou kunnen rijden. En dan zie ik het wel .
dit zie je heel veel mensen die overstap maken bij meteen 10. en vaak lopen die uiteindelijk in het L2 of in de M vast.
Met mijn vorige paard heb ik de B helemaal uitgereden en met mijn huidige paard ga ik dat ook doen, tenzij ik elke
keer bij de eerste 3 eindig. Dan ben je in mijn ogen wel klaar om door te gaan. Maar ik speel het liever wel op save, zeker weten dat we niet te snel en te vroeg over gaan. Ondertussen dan je nog B rijdt wel lekker de oefeningen van de L meenemen!