voorlopige startlijsten, irritant!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

voorlopige startlijsten, irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:00

Ik maak het vaak mee, dat voor een wedstrijd slechts een voorlopige startlijst wordt gegeven. nu ook weer. As zaterdag heb ik wedstrijd, maar de definitieve lijst staat pas vrijdag op startlijsten. Ik vind dit nogal laat. Ik moet allerlei mensen regelen die meegaan (rijden en voorlezen) en ik vind het echt vervelend als ik hen geen defeinitieve tijd kan laten weten. Ik moet zaterdag bv om 10.12 rijden, dus rond kwart voor 9 weg. Maar voor hetzelfde geld verandert dit vrijdag en moeten we ineens veel vroeger weg. Terwijl die mensen rekenen op kwart voor 9. Nog meer mensen die dit irritant vinden :Y) ?

Mirjam79

Re: voorlopige startlijsten, irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:04

Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar bij ons zijn er vaak niet zoveel wijzigingen in de lijsten. Je plekje kan hooguit met 1 of 2 combinaties worden aangepast. Verder blijft alles vrijwel gelijk. Maar als alles volledig weer op de schop gegooid wordt zou ik dit ook zeer irritant vinden :(

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:05

Het is wel logisch, want er komen altijd nog wel wat mensen bij of melden zich wat af.
Maar inderdaad, het is wel een bron van ergernis soms.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:08

Liever zo dan dat OP concours ineens blijkt dat de tijden extreem in- of uitlopen door uitvallers oid... Ik geef de mensen die me helpen richttijden en aangezien zij zelf ook wedstrijden rijden en vaker meegaan weten ze zelf ook wel dat dat altijd nog wat kan veranderen. Heb nog nooit meegemaakt dat het echt UREN scheelde (enkel op mijn eigen verzoek)... :n

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:11

WenK schreef:
Liever zo dan dat OP concours ineens blijkt dat de tijden extreem in- of uitlopen door uitvallers oid... Ik geef de mensen die me helpen richttijden en aangezien zij zelf ook wedstrijden rijden en vaker meegaan weten ze zelf ook wel dat dat altijd nog wat kan veranderen. Heb nog nooit meegemaakt dat het echt UREN scheelde (enkel op mijn eigen verzoek)... :n

Inderdaad. Had laatst nog dat iemand zich had afgemeld en dat het inliep :( Bovendien kan je op het laatste moment (dag van te voren) moeten afmelden omdat je paard ineens kreupel is of iets dergelijks.

Meestal verschuift het hooguit 1 of 2 combinaties, en geen uren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:12

Ach dat is toch prima? Zoveel veranderd er in die dagen niet meer.
En je kunt altijd je helpers vragen of ze ook een kwartiertje eerder weg kunnen :)

Er is al aardig wat vernieuwd in de laatste jaren :P 10 jaar terug belde je op woensdag je vereniging hoelaat je ergens moest starten. Op de dag zelf kon het zomaar zijn dat je door uitvallers toch veel eerder aan de beurt was.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:13

Zelf wel eens een wedstrijd georganiseerd?

Op 't laatste moment komen er mensen bij of schrijven mensen zich uit, daar kan je niets aan doen :o

Wees blij dat je tenminste een kleine indicatie krijgt!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:14

ja het is soms inderdaad wel vervelend, maar het komt bij ons in ieder geval weinig voor dat de boel echt helemaal omgegooid word..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:16

Zelf zit ik in het bestuur van een vereniging en afgelopen weekend hadden we concours, last minute werk vaak.
Paarden die ziek zijn, mensen die ziek worden, of mensen komen gewoon niet opdagen.Voor iedereen en vooral voor de deelnemers erg vervelend.Verplaatsingen en verschuivingen in de lijst.En inderdaad verschuiven dan 1 of 2 combinaties.
Voor het secretariaat een hels karwei, constante aanpassingen van lijsten.
Mensen beseffen vaak niet hoe hard er achter de schermen gewerkt wordt!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:18

Helemaal met je eens Byjou :) het is vanaf de andere kant altijd makkelijker praten. Het blijft mensenwerk en je bent heel afhankelijk van heeeel veel factoren.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:35

byjou1983 schreef:
Zelf zit ik in het bestuur van een vereniging en afgelopen weekend hadden we concours, last minute werk vaak.
Paarden die ziek zijn, mensen die ziek worden, of mensen komen gewoon niet opdagen.Voor iedereen en vooral voor de deelnemers erg vervelend.Verplaatsingen en verschuivingen in de lijst.En inderdaad verschuiven dan 1 of 2 combinaties.
Voor het secretariaat een hels karwei, constante aanpassingen van lijsten.
Mensen beseffen vaak niet hoe hard er achter de schermen gewerkt wordt!

_/-\o_ Ook iemand die in het bestuur zit :D

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:19

Ik kan hier gewoon een beetje boos om worden :( Wat wil je dan TS dat je ter plaatse hoort dat de tijden mede dankzij je mederuiters zijn veranderd.
Ook ik doe het secretariaat werk en ik daag jou uit om het dan voor 1 wedstrijd te doen zonder wijzigingen en dan ook iedereen tevreden houden! :Y)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:28

mwah ik heb er nog nooit hinder van ondervonden, ik vindt het juist wel fijn dat ze hem 1 dag van tevoren nog bijwerken en definitief plaatsen, ze kunnen ook gewoon helemaal niets eraan doen, dan word je dus ook niets wijzer wat en hoeveel er uitgevallen is, natuurlijk kan dat op de dag zelf ook altijd nog wel gebeuren, maar dan niet met grote getale tegelijk.
heb nog nooit meegemaakt dat ik op de voorl. startlijst om een bepaalde tijd sta, en de definitieve ineens 2 uur vroeger (bij wijze van) het zal misschien eens een keer 20 min schelen, dat is nog wel te overzien vindt ik zelf :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:33

ik heb liever een voorlopige startlijst et een verandering die je dan kan voorzien dan dat je opeens maar 10 minuten losrijtijd hebt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:59

ik heb liever voorlopige starttijden met een indicatie van de begintijden dan pas de dag ervoor zien op welk(e) dag(deel) je moet rijden, iets wat met springen nog wel eens voorkomt.

overigens is het in de sgw heel normaal dat de startlijsten al ruim een week voor de wedstrijd bekend zijn, het verbaast me dan ook steeds dat die voor reguliere wedstrijden pas zo laat worden gepubliceerd. SGW lijsten zijn nog een stuk lastiger te maken, en kennen net zoveel wijzigingen, maar bv de startlijst van Castenray (1 en 2 mei) is al een aantal dagen bekend.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:11

Hier staan de startlijsten ook een week van tevoren online :j
Enkel komt het voor dat ze 2 week van tevoren of zelfs nog eerder online zijn, maar zelden later dan een week van tevoren :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:14

als het om een paar combinaties omhoog/ omlaag zou gaan zou het ook niet zo erg zijn en ik snap ook heus wel dat het veel werk is. Maar de afgelopen keren scheekt het elke keer meer dan een uur, dat vind ik geen paar combinaties en dan wordt het wel ineens een boel geregel!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:20

toot schreef:
ik heb liever een voorlopige startlijst et een verandering die je dan kan voorzien dan dat je opeens maar 10 minuten losrijtijd hebt

en dat heb ik dus zelfs nog na alle veranderingen, 9 van de 10 keer. Daarom ben ik altijd ruim op tijd, maar zo kan het zijn dat ik toch nog maar 10 min losrijtijd heb...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:22

toot schreef:

en zelfs na die veranderingen heb ik dat 9 van de 10 keer ook nog. Waar het dus op neerkomt, is dat ik op tijd alles strak regel, vervolgens kan ik de avond van tevoren alles nog een keer regelen, en op de dag zelf gaat het dan alsnog mis. Ik vind dat echt balen, ben zelf heel gestructureerd en kan helemaal in de stress raken als ik dan aankom en het is wéér veranderd!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:23

toot schreef:

en zelfs na die veranderingen heb ik dat 9 van de 10 keer ook nog. Waar het dus op neerkomt, is dat ik op tijd alles strak regel, vervolgens kan ik de avond van tevoren alles nog een keer regelen, en op de dag zelf gaat het dan alsnog mis. Ik vind dat echt balen, ben zelf heel gestructureerd en kan helemaal in de stress raken als ik dan aankom en het is wéér veranderd!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:43

Misschien moet je een wat meer flexibele instelling krijgen? En als dat niet lukt: wat let je om pas een dag van tevoren te kijken naar de definitieve startlijst en dan je tijden door te geven?
Niemand verplicht jou om gelijk de tijden door te geven bij de voorlopige startlijst.

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:29

ja dat is zeker irritant. zelf wil ik graag tijdig weten wanneer ik moet vertrekken. Ik had dat een paar weken geleden en tja ook ik moest weer van alles regelen (heel erg vervelend)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:59

@Fitzroy: ik snap ook wel dat ik niet verplicht ben om gelijk de tijden door te geven, maar dat lijkt me wel zo fijn voor mensen die mij helpen. Bijvoorbeeld degene die met de trailer rijdt, wil wel grag weten of hij om 9 uur of pas om 11 uur op stal moet zijn! Ik ben al blij dat die mensen mij helpen, een aangezien zij nog wel meer te doen hebben, is het handig als ze op tijd weten hoelaat ze bij mij moeten zijn. Zo ook mijn voorlezer, zij moet bv oppas regelen voor haar kindje. Als ik alles zelf kon doen was het wel handiger en zou ik er ook niet zo mee zitten. Ik vind het vooral irritant omdat ik van andere mensen afhankelijk ben, en hen steeds iets anders moet doorgeven

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:10

Voorlezer kun je makkelijk oplossen door proeven uit je hoofd te rijden.
Ik snap wel dat het handiger voor jou zou zijn om een week van tevoren de definitieve tijden door te geven maar zo werkt het helaas niet tegenwoordig. Dus kun je 2 dingen doen, of je erbij neerleggen of tegen je hulpjes zeggen dat je pas een dag van tevoren de definitieve tijden weet.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:14

proeven uit hoofd leren doe ik altijd, maar lezer is voor de zekerheid, ik ben altijd bang dat ik een black out krijg ;)

Dan nog blijf ik het vervelend vinden als het ineens een uur scheelt qua tijd. Voor mensen die flexibel en stressloos zijn maakt het niks uit, maar voor mij dus wel