wedstrijdgeschiedenis paard achterhalen, weinig gegevens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wedstrijdgeschiedenis paard achterhalen, weinig gegevens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:31

Hoi,

voor het aanvragen van dispensatie heb ik gegevens nodig van zowel de ruiter als het paard. Van de ruiter heb ik alles, maar van het paard helaas helemaal niks, iemand een idee hoe ik dit toch kan achterhalen?

Het paard heeft voorheen al wedstrijden gelopen bij de KNHS, vorig jaar voor het laatste. Van deze combinatie heb ik geen gegevens/combinatienummer, en hier kan ik ook niet achter komen. Vanwege omstandigheden is ook het paspoort van het paard nog niet aanwezig, en heb ik dus ook op deze manier geen gegevens van het paard, het kan nog even duren voordat ik dit wel heb.

Graag tips zodat ik mijn dispensatie verzoek kan mailen, dan weet ik daar ook weer meer over.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:35

Volgens mij heb je het registratienummer en/ of chipnummer nodig om gegevens op te vragen. Dit kan bij het KNHS en geloof ik ook bij het KWPN als hij daar papieren van heeft.

[edit] adhv het chipnummer kun je ook het registratienummer vinden mits chipnummer geregistreerd staat:
http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/servlet/ ... a=PORTAL30
Laatst bijgewerkt door grid op 19-04-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:37

Als je de gegevens van de ruiter hebt, kan je dan niet nagaan bij de KNHS met welke paarden hij/zij gestart is, en daaraan vervolgens het combinatienummer ontlenen (kan misschien ook via de vereniging? ).

Ik weet niet of ze die gegevens vrijgeven, i.v.m. de privacy, maar het is het proberen waard. Anders even googlen op de naam van de ruiter, i.c.m. paard/wedstrijd/dressuur ofzo, dan kan je oude startlijsten bekijken.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:40

je kunt even bellen naar de knhs.
je geeft chip nummer/levensnummer en naam van het paard door.
en ze vertellen je precies wat het paard op wedstrijden heeft gelopen.
niet met welke ruiter.maar wel hoeveel winspunten en welke klasse en wanneer het paard voor het laatst concours heeft gelopen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:41

@ zesiram Gegevens van ruiter/ Combinatienummer heb je niet nodig om de info op te vragen ;) dat kan ook alleen met de gegevens van het paard :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:43

Haha, ik las het verkeerd _O-
Met ruiter bedoeld ze de huidige ruiter :') Ik dacht dat TS bedoelde dat ze van de vorige ruiter de gegevens had :D

Met chipnummer en eventueel (stamboek)naam kom je waar je wezen moet. Je kan het best ff bellen, over de mail zijn ze niet zo snel bij de KNHS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:41

Bedankt voor de reacties!

Chipnummer heb ik ook nog niet, dus dat maakt het nog wat moeilijker. Enige wat ik eigenlijk wel heb is naam en afstamming paard :o

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:44

Dat is genoeg, daar kunnen ze je al mee helpen. Anders even chipnummer uit laten lezen, als je niet verder komt.

Amarie

Re: wedstrijdgeschiedenis paard achterhalen, weinig gegevens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:46

Misschien is de naam en afstamming voldoende, anders kun je een veulenschetser of een meter in de buurt vragen om de chip even uit te lezen of misschien een DA in de buurt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:47

haike schreef:

Chipnummer heb ik ook nog niet, dus dat maakt het nog wat moeilijker. Enige wat ik eigenlijk wel heb is naam en afstamming paard :o

En geboortedatum? Alle beetjes helpen om ze makkelijker te kunnen laten zoeken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:48

En met die gegevens kan ik het registratienummer opvragen bij het KWPN? Of de KNHS, al lijkt me dat niet?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:51

haike schreef:

staat het paard niet op paardenfokken.nl?
dan staat heel vaak het levensnummer bij, dan heb je al meer in handen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:51

Ik heb op basis van naam, afstamming en geboortedatum Xander zijn wedstrijdgeschiedenis weten te achterhalen via het KNHS. Ik had niet echt wat te zoeken bij het KWPN met een Fries :+ Dus ik weet niet precies hoe dat zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:52

Alane: daar heb ik al op gekeken en staat het paard wel bij, alleen geen levensnummer helaas. Bedankt voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:53

Gulpje schreef:
Ik heb op basis van naam, afstamming en geboortedatum Xander zijn wedstrijdgeschiedenis weten te achterhalen via het KNHS. Ik had niet echt wat te zoeken bij het KWPN met een Fries :+ Dus ik weet niet precies hoe dat zit :)

Haha, daar had ik inderdaad niet eens over nagedacht! Het is een KWPN-er, maar zal eens kijken of hij toevallig te vinden is bij de KNHS, kan altijd proberen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:55

haike schreef:
En met die gegevens kan ik het registratienummer opvragen bij het KWPN? Of de KNHS, al lijkt me dat niet?

Je kan met de naam en afstamming gewoon de KNHS bellen en dan kijken ze in het systeem welke sportstanden er onder dat paard staan. Ik heb zo meerdere paarden nagetrokken voor onze stal, nooit een probleem. Het enige probleem zou kunnen zijn, als er meerdere paarden met dezelfde naam en afstamming, en kleur geregistreerd zijn, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt persoonlijk.

Registratienummer is te vinden op paardenfokken.nl of via het k.w.p.n., maar heb je niet nodig om de sportstanden bij de KNHS op te vragen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:59

Zesiram schreef:
haike schreef:

Je kan met de naam en afstamming gewoon de KNHS bellen en dan kijken ze in het systeem welke sportstanden er onder dat paard staan. Ik heb zo meerdere paarden nagetrokken voor onze stal, nooit een probleem. Het enige probleem zou kunnen zijn, als er meerdere paarden met dezelfde naam en afstamming, en kleur geregistreerd zijn, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt persoonlijk.
Registratienummer is te vinden op paardenfokken.nl of via het k.w.p.n., maar heb je niet nodig om de sportstanden bij de KNHS op te vragen.

Bij mij stonden er best wat Friezen met die naam in het systeem, dus het was even zoeken haha!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:01

Bij Friezen kan ik me dat wel voorstellen, voor KWPN'rs is er meestal wel een nuanceverschil te vinden, al is het maar in de aftekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:03

Bedankt voor alle tips, heb net een mailtje verstuurd naar de KNHS met dispensatieverzoek.

Op paardenfokken is het de enige met deze naam en die afstamming, dus hoop dat ze met geboortejaar en kleur dan kunnen achterhalen om welk paard het gaat.

Hoop ook dat ik dispensatie kan krijgen, maar dat is dus nog even afwachten.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:11

haike schreef:
Bedankt voor alle tips, heb net een mailtje verstuurd naar de KNHS met dispensatieverzoek.

Op paardenfokken is het de enige met deze naam en die afstamming, dus hoop dat ze met geboortejaar en kleur dan kunnen achterhalen om welk paard het gaat.

Hoop ook dat ik dispensatie kan krijgen, maar dat is dus nog even afwachten.

heb je geen papier van het paard dan?