Ander patroon geschoren, commentaar op protocol?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Ander patroon geschoren, commentaar op protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 17:58

Mijn paard is vanochtend op wedstrijd geweest en bij verzorging stond het commentaar "als men paarden scheert, wel de standaard modellen gebruiken". Ze is namelijk niet in een standaard model geschoren maar een combinatie van modellen. Ik heb zojuist in de reglementen gekeken maar ik kan niets vinden over het wel of niet scheren van een patroon. Ik vind het zelf enorme onzin, lijkt mij geen probleem om een ander model te hebben, als het maar netjes is :?

Dit is overigens haar patroon: http://img.photobucket.com/albums/v682/ ... ries04.jpg

Wie kan mij vertellen of hier regels over zijn?

Gentlegiant

Re: Ander patroon geschoren, commentaar op protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:00

Hier zijn geen regels over dacht ik

misschien knhs of verenging mailen?

Erg raar

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:00

Jezus wat een gezeik Wendy. Volgens mij is dit trouwens een normaal patroon, niks mix van verschillende :n

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:01

Kreeg je er minpunten voor of niet? Anders zou ik me er niet echt druk om maken.. Er zijn helemaal geen regels voor.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:01

Dit is geen bestaand model, maar snap niet dat je er commentaar op krijgt?

Heb je hierdoor ook minder punten voor de verzorging gekregen of dat niet?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:02

Ze kregen een 7, het was onderling trouwens.

Was het toch al niet met de jurymeneer eens, hij was ervan overtuigd dat een Draver die meer dan twee jaar had gekoerst niets in de dressuur zou bereiken >;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:06

Gewoon doorgaan met het leven.
Beste was geweest jury op wedstrijd hier even over aan te spreken, lijkt me.

En met een draver is het vaak ook moeilijker maar had laatst een hele leuke correct stappen en dravende combi in de ring. Alleen de galop was slecht. Daar zit dus gewoon veel werk in en je weet dat dat moeilijker is voor een draver dan bv een gemiddeld correct geboude kpwn-er maar dat weet je als je met een draver gaat dressuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:57

Zou het hier gewoon eens met de jury over hebben, waarom het volgens hem niet was toegestaan. Denk trouwens dat het wel gewoon mag, zie geregeld mensen rijden met geschoren paard die dan iets van een tekentje op de kont hebben achtergelaten, daar ook nog nooit van gehoord dat die commentaar hebben gehad.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:58

Ik vind het ook wel raar hoor, maar heb ook nog even opgezocht maar kon niks vinden. volgens mij is er geen regel voor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:06

Wat een onzin. Daarover staat niks in de reglementen. Ik denk dat er als jurylid zijnde wel belangrijkere dingen zijn om naar te kijken (bijvoorbeeld of er goed gereden wordt...).

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:33

Dit is toch gewoon een trace clip ? (tenminste zo word het in engeland genoemd) Ik zou me er weinig van aantrekken. Het geheel ziet er naar mijn mening keurig verzorgd uit. Denk dat de jury het gewoon lelijk vond, omdat niet zo veel mensen hun paard maar gedeeltelijk scheren. Meesten doen toch helemaal scheren, maar dit lijkt me zelf meer praktisch.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:59

Hey, Heb gister toevallig een hele discussie met een jury gehad. Ik start in de B dressuur bij de KNHS met een fjord en nou
had ik als enige in de B dressuur 2x een 6 op verzorging van het geheel en de overige ruiters allemaal een 8, er stond bij mij geen commentaar bij, dus ik heb de jury gevraagd waarom ik een 6 had, geeft ze als antwoord "iemand met een KWPN is uren bezig met invlechten, en tsja een fjord hoeft niet ingevlochten te worden :? , terwijl ik daar uren mee bezig ben om hem te knippen voor een wedstrijd en om te wassen" Maar volgens die jury mag je dus wel weer zelf bepalen hoe jij je paard scheert, dus als je hem een hartje of wat anders op zijn kont scheert of het paard helemaal naar je eigen smaak scheert, mag een jury niet zeggen dat dat niet mag

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:01

pff, waar maken ze zich druk om tegenwoordig. als het paard maar fijn gereden en behandeld wordt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:12

marjan1986 schreef:
Hey, Heb gister toevallig een hele discussie met een jury gehad. Ik start in de B dressuur bij de KNHS met een fjord en nou
had ik als enige in de B dressuur 2x een 6 op verzorging van het geheel en de overige ruiters allemaal een 8, er stond bij mij geen commentaar bij, dus ik heb de jury gevraagd waarom ik een 6 had, geeft ze als antwoord "iemand met een KWPN is uren bezig met invlechten, en tsja een fjord hoeft niet ingevlochten te worden :? , terwijl ik daar uren mee bezig ben om hem te knippen voor een wedstrijd en om te wassen" Maar volgens die jury mag je dus wel weer zelf bepalen hoe jij je paard scheert, dus als je hem een hartje of wat anders op zijn kont scheert of het paard helemaal naar je eigen smaak scheert, mag een jury niet zeggen dat dat niet mag

:+ strakke redenatie van dat jurylid....
vermoed zo dat ik sneller ben met vlechten dan jij met knippen, dan had je eerder een 10 moeten heben :D
en ziet op een volgende wedstrijd de juryleden met stopwatch zitten om de snelheid van het vlechten om te kunnen rekenen naar een cijfer..... uiteraard beslaat dit cijfer 1/5 van het totaal voor de verzorging
idee:
1 als je het laat doen en duurt te lang
2 als je het laat doen
3 als je het eerst zelf probeerd maar gelijk opgeeft
4 als je het eerst zelf probeerd maar het zit rommelig
5 Als je het zelf probeerd maar het zou beter kunnen
6 als je het zelf doet en het is goed maar je bent te traag
7 Als je het zelf doet en het is goed maar net binnen de tijd
8 Als je het zelf doet en het is goed en ruim binnen de tijd
9 Als je het zelf doet en het is goed in record tempo
10 als je met je vingers knipt en het paard is ingevlochten

@TS: zoekt en gij zult vinden lijkt het af en toe wel. Men kent het niet dus geeft men commentaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:15

Dat dezelfde onzin als een schimmel een hoger punt geven omdat die wit is. Ik had zelf een schimmel waar ik bijna niks aan hoefde te doen. Met invlechten stond ze zo stil als een standbeeld, dus die had ik altijd binnen 10 minuten klaar.
Mijn vos echter, daarvan moet ik altijd achter zijn witte voetjes wassen, en het invlechten duurt me een dik half uur (met 2 personen!), want hij breekt de tent af.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:17

Alane SUPERRR !!!!!! goed gevonden!

TS ik vind het een mooi model en ga het komende zomer ook bij mijn paard doe": goeie tip!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:21

nou zeg laat de jury zich beperken tot de proef zeg..heb ook s zo een opmerking gehad : zonder sokken is uw paard mooier...nou jaaah! ok hij liep toen zz-l ongeschoren tussen alle strakke geschoren paarden ,maar die van mij staat gewoon de hele dag buiten met zijn vriendjes ook in de winter en dan heeft ie zijn sokken nodig het gaat er toch om wat je laat zien?een net gepoetst paard met gevlochten of een mooie geknipte fjord .wat is het verschil?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:35

Niet standaard? En 9 dan? Oh, ik zie het al, je bent een stukje hoofd vergeten. :D

Afbeelding

Enniewee, komt op mij over als een gevalletje 'wat de boer niet kent'. Regels zijn er iig niet voor.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:09

Scum schreef:
Dat dezelfde onzin als een schimmel een hoger punt geven omdat die wit is. Ik had zelf een schimmel waar ik bijna niks aan hoefde te doen. Met invlechten stond ze zo stil als een standbeeld, dus die had ik altijd binnen 10 minuten klaar.
Mijn vos echter, daarvan moet ik altijd achter zijn witte voetjes wassen, en het invlechten duurt me een dik half uur (met 2 personen!), want hij breekt de tent af.

Ergens is het onzin ja.. Ik heb met 2 schimmels wedstrijden gereden, deze moest ik echt flink wassen voor ik op wedstrijd ging. Beide echte smeerpoetsen, in de winter helemaal geel wat er echt niet zomaar uit gaat.. Daar was ik letterlijk de dag van te voren uren mee bezig. Helemaal inpakken en dan nog kon ik de volgende ochtend sommige stukken opnieuw wassen.. Vlechten was een opluchting, zo gedaan.

Het is een zeer enkele keer voorgekomen dat ik een 9 had waar een ander een 8 had. Vrijwle altijd een 8 en een enkele keer een 7.

Van de ene kant onzin want het doet niet meer of minder aan het rijden, maar er gaat zoveel werk inzitten dat ik toch echt wel heel veel waardering had voor dat extra puntje :)

Maargoed op de verzorging moet je winstpunt niet van afhangen dus maakt het eigenlijk niet veel uit.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:44

Wat een onzin, dat commentaar van die jury. 8)7 Ik vind het heel netjes geschoren en een super functioneel model. Een model om eens even te onthouden. :j
Vroeger schoor ik mijn paard ook altijd net even iets afwijkend en bij de dressuurwedstrijden vond in de kantine altijd iedereen er wat van. Nooit commentaar van de jury gehad overigens. Men moet een paard zo scheren wat handig en functioneel voor het paard is, niet omdat anderen er een mening over hebben. Er zijn nl geen regels voor. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:40

WendyBZ schreef:
Ze kregen een 7, het was onderling trouwens.

Was het toch al niet met de jurymeneer eens, hij was ervan overtuigd dat een Draver die meer dan twee jaar had gekoerst niets in de dressuur zou bereiken >;)

Dan kun je nog eens blij zijn dat je de jury's op de échte wedstrijden niet hoeft te vertellen dat paardlief een draver is, zo zijn ze dan ook nog wel eens dat je minder punten krijgt want ja t is een draver... :')

Het patroon, is toch niks mis mee hè? Volgensmij krijg ik minpunten dan met t patroon dat die van mij heeft, :')