Hoofddoek en monsteroutfit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sl0wm0ti0n

Hoofddoek en monsteroutfit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:20

Een kennis van mijn vader heeft gevraagd of ik zijn pony's wil monsteren op een keuring. Het leek me heel erg leuk... Maar nu ben ik al 3 jaar moslim en draag een hoofddoek. Ik heb sinds die tijd dat ik mijn hoofddoek draag geen paard meer gereden, of uberhaupt op een manege geweest. :roll: Denken jullie dat het een probleem zal geven als ik mijn hoofddoek gewoon bij mijn outfit match? Wit dus? _O-

joyce83

Re: Hoofddoek en monsteroutfit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:22

sow dat is een goede vraag. Mij lijkt dat het op die manier zou mogen maar misschien kun je eerst bellen naar de organisatie? Zou het wel raar vinden als het niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:23

Of rood, net zoals de stropdassen :+
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien, ben wel benieuwt :j

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:24

Ik zou het even vragen aan degene die je gevraagd heeft!
En of ze het kunnen verbieden weet ik niet, ligt er aan wat ze in hun huisregelement hebben staan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:26

Goede vraag :D

Ik zou even contact opnemen met het desbetreffende stamboek, dan weet je het zeker.

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:47

Dat is het nou net; het is morgen al! Dus ik kan nergens meer heen bellen.. ik kan op de site ook nergens iets vinden van een regelement ofzo. Mmm.. ik ga vooraf wel even vragen daar dan.

Niemand van jullie weet hoe het zit met hoofddeksels? Neem aan dat een hoofddoek ook onder een hoofddeksel zal vallen.. :P

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:50

en anders mischien 1keertje geen hoofddoek? (is mischien een heel stom idee :o )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:50

Volgens mij mag je officieel geen hoofddeksel op hebben, maar ik zou het gewoon aandoen. Je wordt er vanzelf wel op aangesproken als het niet mag...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:51

Lijkt me heel raar als ze dat niet accepteren. Als je netjes wit neemt en geen regenboog-motief zou het toch prima moeten zijn. We leven niet meer in het jaar 0.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:13

ach... je hebt al 3 jaar geen paard aangeraakt dus hoe serieus moeten we deze keuring inschatten?

Gewoon doen dus. En als het niet mag dan kan je zelf de keuze maken in voorbrengen of die hoofddoek afdoen. De hoofddoek heeft tenslotte niks met de koran te maken, dat is je eigen keuze. Je wordt er geen mindere moslima van of je hem op doet of niet. Het is veel meer een religieus statement, net zo iets als een kruis om je nek of de z.g. vrouwelijke kleding en haardracht van de SGP of andere christelijke conservatieve bewegingen.

Als hoofd bedekking verboden is en je wilt hem ophouden dan kan het dus gewoon niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:26

gabyfedde schreef:
Lijkt me heel raar als ze dat niet accepteren. Als je netjes wit neemt en geen regenboog-motief zou het toch prima moeten zijn. We leven niet meer in het jaar 0.

ik vindt dat niet raar... imo mag je geen hoofddeksel dragen tijdens het monsteren.
geen hoofddeksel=geen hoofddeksel ;)
Religie mag imo het protocol niet in de weg staan... of je doet je hoofddoek even af, of je laat een ander het paard voorbrengen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:32

Ik vul helemaal niets in... ik zet het neer hoe het sec in de reglementen staat.
En ja... als er kleding voorschriften zijn verwacht ik ook van de jood dat het keppeltje af gaat, van de christen dat er een broek gedragen wordt en eventueel van de puber dat het petje af gaat.
Regels zijn regels... als je het even simpel bekijkt.
Mij maakt het niet uit of het om een hoofddoek of een keppeltje gaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:12

dat zou wel erg vreemd zijn,een keppel/hooffdoek wel toegestaan,een pet niet.
lijkt me dat je mensen daarin gelijk moet behandelen.
ook op school.

TS: hoe is het uiteindelijk afgelopen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:12

Hoofddeksel is hoofddeksel en mag niet is mag niet. Klaar.
Waarom moeilijk gaan doen uit geloofsovertuiging? Zoals amondi al zegt, het is niks van de koran maar je eigen keuze. Een pet is ook eigen keuze.
Dus mag het niet, hoofddoek af of iemand anders laten voorbrengen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:11

Moderatoropmerking:
De vraag van TS was of zij met een hoofddoek zou mogen starten. Het is dus niet de bedoeling om hier een discussie te voeren over wat jullie daarvan vinden. Ik heb off-topic berichten dan ook verwijderd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:13

Snoevie schreef:
TS: hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Ben ik ook benieuwd naar :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:23

Die laatste reacties hier doen me toch wel wat, ik heb namelijk dezelfde mening, maar altijd is iedereen het ermee oneens. :')

Ik vind dus dat geen hoofddeksel ook geen hoofddoek is en idd het staat nergens in de Koran.

Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:29

Ja, ik begrijp heel goed dat mensen vanwege geloofsovertuiging een bepaald hoofddeksel dragen. Of het nou wel of niet in hun heilige geschriften staat ;)
Maar in sommige situaties kan het gewoon niet... bv als het in de reglementen staat.
Een vriendin en collega van mij is ook moslima en draagt een hoofddoek. Maar bij ons op het werk kàn het echt niet. (eigen veiligheid).
Zij doet hem dan ook af.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:15

Of het in de Koran staat of dat het er nou niet in staat doet er niet echt toe denk ik in deze situatie..

Zoals eerder wordt gezegd: Geen hoofdbedekking, al zou ik begrijpen als daar minder moeilijk over gedaan werd. Mensen doen het wel voor het geloof (of zit ik er nu naast): ongeacht of het in de Koran staat of niet.

edit: Okee, toen kwam ik erachter dat het topic van gister OVER vandaag B-) . Ben benieuwd hoe het afgelopen is!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:16

Ik persoonlijk vind de reden 'wegens het geloof' flauwekul, maar goed.

Ik blijf benieuwd of het nou mocht of niet, zou het eerlijker vinden als het niet mocht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:18

Heel meschien als je er een knotje van maakt aan de achterkant net als die marokaanse meisjes doen ;)
En idd wit.. Gewoon effe bellen naar de organisatie

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:20

Melisjee schreef:
edit: Okee, toen kwam ik erachter dat het topic van gister OVER vandaag B-) . Ben benieuwd hoe het afgelopen is!

Toppic is al een paar dagen oud en ook de keuring is al geweest. Ben benieuwd hoe TS het nu gedaan heeft

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:21

Nies_ schreef:
Ik persoonlijk vind de reden 'wegens het geloof' flauwekul, maar goed.

Ik blijf benieuwd of het nou mocht of niet, zou het eerlijker vinden als het niet mocht.

Het 'voor het geloof'-stukje ben ik het met je eens, maar als mensen echt geloven dat het toegevoegde waarde heeft is dat toch prima? :) .

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:25

Als iemand graag een hoofddoek wil dragen dan vind ik dat prima hoor, zo niet, maar het moet niet zo zijn dat ik geen hoofddeksel mag dragen, maar een moslima wel een hoofddoek, dat vind ik niet kloppen.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:29

Oh zo, nee okee. Als ze het dan volgens de regeltjes doen zou dit eigenlijk ook niet mogen..

nou ben ik toch wel nieuwsgierig := .