Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd iemand mag groomen bij het mennen. Ik heb namelijk zaterdag een oefenwedstrijd in marathon en vaardigheid en moest plotseling van tweespan naar enkelspan waardoor het dus nog zwaarder word. Daarom wil ik graag een zo licht mogelijke groom achterop hebben. Maar ik weet dus niet hoe oud een groom minimaal moet zijn.
Heb wel eens gehoord dat een groom minimaal 18 moet zijn maar heb ook wel eens gehoord dat als de menner 18 is dat de leeftijd van de groom dan niet zoveel uitmaakt. Natuurlijk ga je niet met bijv. een kind van 8 achterop rijden. Maar zou iemand van 14 dan wel mogen?
Ja ik heb het volgensmij ook wel eens gelezen. Daar stond volgensmij ook iets over dat de groom 18 moest zijn. Maar als de menner 18 is mag de groom dan jonger zijn? Dat weet ik dus niet. En dit is een oefenwedstrijd en ik weet dus niet of dit ook via de knhs gaat. Heb al wel even een mailtje naar de mensen die het organiseren gestuurd maar dat duurt meestal even voordat je reactie hebt. Dus ik dacht misschien dat iemand hier het weet.
Oke. Mijn wedstrijd is zaterdag. Dat is dus nog 27-03-2010 dus dan is dat nog niet van toepassing.. Staat er wel iets bij over de leeftijd van de groom wat nu nog van toepassing is?