4 en 6- tallen bij de pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Issie89

4 en 6- tallen bij de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:15

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er bij jullie bij de rijvereningingen nog wel animo is voor het rijden van 4 en/of 6- tallen.
Bij ons bij de ponyclub kunnen we de ruiter maar amper bij elkaar gevonden krijgen om mee 4-tal te rijden.
Ik heb het idee dat het echte clubgevoel steeds meer begint weg te ebben. Dit merk doordat er maar weining ruitertjes
naar de les komen. Het wedstrijdrijden en samen met de club naar een wedstrijd toe gaan staat niet zo hoog meer in het vaandel. Mensen beginnen steeds egocentrischer te denken lijkt wel. Dit vind ik heel jammer. Een aantal jaren terug was dat clubgevoel bij ons veel meer. 4- tal rijden vonden we leuk, en vonden het een hele eer als we mee mochten doen.

Heeft iemand tips om het clubgevoel en het 4-tal rijden weer naar de voorgrond te brengen bij de ruiters. Hier meer animo voor te creeëren. Zijn er meer clubs die kampen met dit probleem?
(Ik hoop dat ik hem in de juiste rubriek geplaatst heb. Is de eerste keer dat ik dit zo doe.
Laatst bijgewerkt door Issie89 op 19-03-10 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Re: 4 en 6- tallen bij de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:20

Ik verplaats je topic eventjes aangezien YRT bedoelt is voor personen onder de 16 jaar :).

YRT => WD-V

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:57

Het is bij ons zo dat je vrijwillig aanmeldt voor afdelingsdressuur, maar dat het dan verder niet vrijblijvend is. Je wordt dan elke week verwacht om samen te oefenen.
Deze clubavond is wel altijd gezellig, want dan rij je gezellig samen. Dat is bij ons bij zowel de paarden als de pony's. Degenen die niet meerijden in 4 of 6 tal, zijn natuurlijk wel van harte welkom om mee te rijden die avond.
Extra stimulans is de kans op afvaardiging naar kampioenschappen.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:11

We hebben nu nog maar 5 of 6 leden bij de pony's. Hiervan is er eentje in mei uitgeteld.
Maar opzich zou je dan toch een 4 tal moeten kunnen vormen. Echt geheel vrijblijvend blijft het dan niet, omdat we anders met te weinig leden zitten. ;(

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:27

Kijk ook alvast goed wanneer de (selectie)wedstrijden zijn, en probeer dat iedereen op die dag mee kan.
Wij hebben trouwens bij de paarden een 4 of 6tal en bij de pony's 2 of 3 teams.

sterretje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:09

Onze manege is erg actief met 4 en 6tallen,
ik rij nog niet zo lang voor deze verenging dus rij zelf niet in een 4 of 6tal maar het lijkt me wel superleuk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:52

venga schreef:
Het is bij ons zo dat je vrijwillig aanmeldt voor afdelingsdressuur, maar dat het dan verder niet vrijblijvend is. Je wordt dan elke week verwacht om samen te oefenen.

Dat is bij ons ook zo, de pony's oefenen tijdens de gewone clublessen, de paarden komen er een avond in de week extra voor trainen.

Dit jaar een 6tal AB-pony's en een 6tal paarden klasse L.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 18:47

Ik heb het zelf ook altijd leuk gevonden.