beoordeling tussen de onderdelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

beoordeling tussen de onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:23

Hoi, er schoot me vandaag zomaar iets te binnen.
op wedstrijd he je dus je proefje en moet je bijvoorbeeld een volte maken en daarna A afwenden en wijken.
maar wat zit daartussen dan? hoe wordt dat beoordeeld?
ik bedoel, hoe/waarbij wordt het dan bijv meegerekend als je pony tussen de onderdelen steigert of bokt ofzo.
iemand uitleg?(hoop dat iemand het begrijpt, het staat er een beetje verwarrend)

_10_

Re: beoordeling tussen de onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:42

Dat wordt gewoon bij het volgende onderdeel meegenomen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:44

Dat wordt bij het volgende onderdeel meegenomen, of bij de onderdelen onderaan. Bijvoorbeeld als je paard vaak bokt bij algemene indruk, gehoorzaamheid, vertrouwen in de ruiter oid.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:46

oke dankjullie dan is dat voor mij ook duidelijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:21

Blijheid schreef:
Dat wordt bij het volgende onderdeel meegenomen, of bij de onderdelen onderaan. Bijvoorbeeld als je paard vaak bokt bij algemene indruk, gehoorzaamheid, vertrouwen in de ruiter oid.

dat is niet 'of' maar 'en'

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:03

@ Lielle, dat ligt er maar net aan hoe streng het bij het onderdeel meegenomen is en welke klasse.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:23

waarom? Het is toch zowel een fout in de proef als in de algemene indruk? Een paard dat (voorbeeld) flink staakt in een grijs stuk krijgt zowel een laag cijfer voor het volgende onderdeel als een slecht punt voor rechtgericht, ontspanning en in aanleuning gaande paard, en dat lijkt me toch in alle klasses van toepassing.

Althans, toen ik jureerde heb ik het zo geleerd, en zo zie ik het ook van de juryleden hier op bokt.

Tasjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:01

word inderdaad mee beoordeeld in je volgende onderdeel

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 17:41

dankjullie

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:22

Dan staat er bijv. storing in de grijze zone. Tenminste, dat heb ik een keer gehad. En ik maar denken dat ze het over mijn herseninhoud had :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:26

Gulpje schreef:
Dan staat er bijv. storing in de grijze zone. Tenminste, dat heb ik een keer gehad. En ik maar denken dat ze het over mijn herseninhoud had :+

:')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:47

:D, wat grappig omschreven.
Ik zet dan meestal storing tussen M en C bv. Dan is iig duidelijk waar het lagere cijfer vandaan komt als het onderdeel zelf wel goed ging.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:34

Zo ben ik een keer heel erg gematst :D Pony vond de ring écht ontzettend eng. Tijdens de oefeningen ging het allemaal wel, maar daar tussen sprong hij af en toe weg of was heel kijkerig. Ik heb die proef 210 punten gereden ;) De jury gaf nog aan dat hij wel heel veel spanning zag, maar dat dat tussen de oefeningen door was en hij dat dus niet beoordeelde. Tja, voor mij een van mijn slechtste proeven, maar wel mijn beste score. Klopte dus niet helemaal.. :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 20:46

dat lijkt me niet helemaal de bedoeling :+
maar wel geluk hebben is dat ik zou het ook niet erg vinden! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:25

neinie schreef:
Zo ben ik een keer heel erg gematst :D Pony vond de ring écht ontzettend eng. Tijdens de oefeningen ging het allemaal wel, maar daar tussen sprong hij af en toe weg of was heel kijkerig. Ik heb die proef 210 punten gereden ;) De jury gaf nog aan dat hij wel heel veel spanning zag, maar dat dat tussen de oefeningen door was en hij dat dus niet beoordeelde. Tja, voor mij een van mijn slechtste proeven, maar wel mijn beste score. Klopte dus niet helemaal.. :+

Denk dat je je dan echt blij moet zijn met zn score, want helemaal terecht is het niet!

Zoals Lielle al aangaf, in het onderdeel en de punten onderaan zie je deze storingen terug!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:35

Klopt hoor, ik was ook stomverbaasd toen ik mijn coupon las. Het was ook nog in het L1 en daar had ik het al helemaal niet verwacht!
Maarja, ik ben er maar niet over gaan klagen ;)

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:48

wat ie daartussen doet tellen ze er niet bij als hij ertussen bokt zullen ze niet opsvcrhijven bji de oefeningen erna spanning maar zullen ze dat onderaan eraf trekken bij het geheel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:31

Ik zou ook de rest van het topic even lezen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:25

haike schreef:
neinie schreef:

Denk dat je je dan echt blij moet zijn met zn score, want helemaal terecht is het niet!

Zoals Lielle al aangaf, in het onderdeel en de punten onderaan zie je deze storingen terug!

dat is natuurlijk ook wl zo maar dat zou ik toch liever hebben.
is voor een keer mooi meegenomen dan maar

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:29

mimeslosydy schreef:

ik wouw net zeggen ik zou er ook blij mee zijn als ik zoveel geluk zou hebben, volgende keer beter hoor, is toch leuk zoveel punten en dan heb je toch je onderdelen voor de rest heel netjes gereden, en dat met spanning!
maar ik heb toch altijd pech dattie staakt tijdens de oefening en niet tussendoor.
maar bij mij staat het er dan eventueel bij het onderdeel er na bij...

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:30

quote niet helemaal goed gegaan sorrie maar jullie begrijpen me wel ;)

kellyvdh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:01

Ja het word gewoon bij het volgende onderdeel meegenomen, er zal dan als hij steiger bv bij volgende onderdeel verzet komen te staan, of bij het vorige onderdeel.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:09

Lielle schreef:
waarom? Het is toch zowel een fout in de proef als in de algemene indruk? Een paard dat (voorbeeld) flink staakt in een grijs stuk krijgt zowel een laag cijfer voor het volgende onderdeel als een slecht punt voor rechtgericht, ontspanning en in aanleuning gaande paard, en dat lijkt me toch in alle klasses van toepassing.

Althans, toen ik jureerde heb ik het zo geleerd, en zo zie ik het ook van de juryleden hier op bokt.

Daar heb jij gelijk in, als dit echter maar 1 keer voorkomt in een dergelijke proef is het wel heel streng afgestraft wanneer het in het volgende onderdeel en onderaan wordt meegenomen.. Mijn instructrise die tevens ook jurylid is, neemt het alleen mee in het onderste gedeelte als het een aantal keren is voorgekomen. Er wordt dan daar ook nog een algemene opmerking bij geplaatst.