Geen lid van paard & sport, toch betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Geen lid van paard & sport, toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:51

Ik kreeg een paar weken terug een mail van mijn vereniging, met daarin de rekening van 2009 en 2010.
Deze rekening is gesplitst in lidmaatschap en abbonnement voor de Paard & sport. Dit is de 2e keer dat ik start (eerder in 2005 bij een andere vereniging en daar ook niet voor betaald) en ik heb nooit p&s ontvangen, omdat ik aangegeven heb dit niet te willen.
Nu heb ik in een mail terug aangegeven dat ik p&s nooit ontvangen heb en daarom ook niet wil betalen, heel logisch lijkt me.
Vervolgens een mail terug gehad met de mededeling dat ik dit wel moet betalen :Y)

Ik ga morgen telefonisch contact opnemen, want het is nu vrij laat.

Maar ik vroeg me af of meer mensen dit "probleem" hebben.
Laatst bijgewerkt door miesie op 09-03-10 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: Geen lid van paard & sport, toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:52

heb het probleem niet gehad, maar het lijkt mij dat als jij hebt aangegeven het niet te willen ontvangen en je het ook nooit ontvangen hebt je er ook niet voor hoeft te betalen ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:56

Als je een startkaart hebt ben je verplicht ook een abonnement op de P&S te nemen.
Dit ivm de regelementswijzigingen waar je van op de hoogte hoort te zijn.
Ik wilde er zelf namelijk ook vanaf.Als je het moet betalen en nooit wat hebt ontvangen dan behoren ze je alle nummers na te zenden.
Wanneer je dit echter nooit gemeld hebt kun je nu ook geen klacht erover indienen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:59

ik heb er nog nooit van gehoord dat je verplicht de P&S moet afnemen. ik heb bij geen enkele vereniging de P&S ontvangen en heb er ook nooit voor betaald.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:00

Ik wilde er van af maar dit mocht niet omdat ik een startkaart had.Ze zullen me toch niet in de z@ik hebben genomen????Ga morgen gelijk bellen,lees dat stomme ding nooit...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:01

Volgens mij mag de KNHS je ook niet eens verplichten een abbonnement op een blad te nemen..
Ik heb er idd bij mijn vorige vereniging ook nooit voor betaald.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:09

Ik ben trouwens even aan het kijken op de site van de KNHS en die van mijn vereniging.. Maar zie dat het 27,95 kost.. Maar op mijn factuur staat 14,50.
Zie op de site dat de vereniging 14 euro moet afdragen aan de KNHS, zullen ze een fout gemaakt hebben en dat bedoelen?
Laatst bijgewerkt door miesie op 10-03-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:11

ik start niet, betaal er niet voor, maar krijg 'm toch.
Ik moet vanuit mijn vereniging gewoon lid zijn van de KNHS, en krijg 'm ''erbij''

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:17

Hmmm, ik weet niet beter dat als je een startkaart hebt, dat je dan ook automatisch lid bent van paard en sport en het blad thuis krijgt. Ik betaal er 29,00 voor per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:27

miesie schreef:
Ik ben trouwens even aan het kijken op de site van de KNHS en die van mijn vereniging.. Maar zie dat het 27,95 kost.. Maar op mijn factuur staat 14,50.
Zie op de site dat de vereniging 14 euro moet afdragen aan de KNHS, zullen ze een fout gemaakt hebben en dat bedoelen?

Lijkt me idd dat het daar fout gaat, dat ze het gewoon verkeerd hebben omschreven op de factuur. Maar bel de KNHS anders eens, die weten wel waarvoor je betaalt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:35

Zover ik het weet moet je verplicht lid zijn van P&S. Alleen als er meerdere leden in 1 gezin zitten (op op 1 adres, dat weet ik niet precies), dan krijg je maar 1 exemplaar en de rest hoeft geen lid te zijn.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:39

Er zijn ook 2 verschillende uitgaves. Als je het ruiterbewijs of het koetsiersbewijs hebt. krijg je automatisch 4x per jaar de P&S thuis gestuurd. Als je een startkaart hebt ben je verplicht een abbonement af te nemen, dan krijg je vaker de P&S.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:41

Ikweet ook niet beter dan dat je verplicht lid moet zijn van dat stomme blad.

Ik lees het nooit Reglementswijzegingen kunnen ze ook gewoon landelijk mailen toch?

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:53

Quote:
"Ikweet ook niet beter dan dat je verplicht lid moet zijn van dat stomme blad.
Ik lees het nooit Reglementswijzegingen kunnen ze ook gewoon landelijk mailen toch?"

Misschien kan het geen kwaad dat meer mensen het blad lezen want hoe vaak komt het wel niet voor dat er op bokt weer een vraag gesteld wordt waarvan je denkt: ZUCHT!!!! Lees eens een keer wat: lees eens een reglement door of zelfs maar het proevenboekje of inderdaad de P&S!

Maar het leest wel lastiger dan de Penny, dat geef ik wel toe.

beamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:57

ambre schreef:
Als je een startkaart hebt ben je verplicht ook een abonnement op de P&S te nemen.
Dit ivm de regelementswijzigingen waar je van op de hoogte hoort te zijn.
Ik wilde er zelf namelijk ook vanaf.Als je het moet betalen en nooit wat hebt ontvangen dan behoren ze je alle nummers na te zenden.
Wanneer je dit echter nooit gemeld hebt kun je nu ook geen klacht erover indienen.

Dit klopt je bent het verplicht

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:00

Bellona_83 schreef:
Quote:
"Ikweet ook niet beter dan dat je verplicht lid moet zijn van dat stomme blad.
Ik lees het nooit Reglementswijzegingen kunnen ze ook gewoon landelijk mailen toch?"

Misschien kan het geen kwaad dat meer mensen het blad lezen want hoe vaak komt het wel niet voor dat er op bokt weer een vraag gesteld wordt waarvan je denkt: ZUCHT!!!! Lees eens een keer wat: lees eens een reglement door of zelfs maar het proevenboekje of inderdaad de P&S!

Maar het leest wel lastiger dan de Penny, dat geef ik wel toe.

Haha heel grappig.
Maar doorgaans zijn de mensen die zulke vragen stellen beginnende wedstrijdruiters.
Beter kan de knhs dan gewoon een startersblad maken met veelgestelde vragen en tips voor wedstrijden.

Er zijn maar weinig mensen die de P&s echt goed lezen, daar het doorgaans allemaal oud nieuws is, en de intervieuws beneden peil zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:02

Neemt niet weg dat TS dan de P&S ook hoort te ontvangen nietwaar? :+

En als je de P&S niet wil lezen, mik je hem toch weg? Eigen verantwoording als je dan niet op de hoogte bent.. Niemand verplicht je om hem te lezen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:03

CM_ schreef:
Er zijn maar weinig mensen die de P&s echt goed lezen, daar het doorgaans allemaal oud nieuws is, en de intervieuws beneden peil zijn.

Vind jij.... Dat hoeft niet iedereen te vinden.. :n

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:06

volgens mij ben je het idd verplicht. behalve als er meer leden op 1 adres wonen. Dan betaald de 2e niet.

Kosten p&S zijn iets van 27,95. Daarnaast betaal je ook nog contributie aan de KNHS a 14,50.

Prijzen zijn uit mijn hoofd maar ik doe de adminsitratie voor onze rv en wij belasten het zo door.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:08

[/quote]

Haha heel grappig.
Maar doorgaans zijn de mensen die zulke vragen stellen beginnende wedstrijdruiters.
Beter kan de knhs dan gewoon een startersblad maken met veelgestelde vragen en tips voor wedstrijden.

Er zijn maar weinig mensen die de P&s echt goed lezen, daar het doorgaans allemaal oud nieuws is, en de intervieuws beneden peil zijn.[/quote]

niet naar bedoeld, maar als de beginnende wedstrijdruiters al niet de P&S lezen of er moeite voor doen, denk je dat ze dan wel de "info folder voor beginnende wedstrijdruiters" van de KNHS lezen?

Vind het niet slecht hoor dat als je wedstrijdruiter bent dat je verplicht de p&s moet betalen. Hierin staan sport gerelateerde artikellen, uitslagen, reglementswijzigingen etc en vind dat je als je de wedstrijdsport beoefend daarvan op de hoogte moet zijn. Is ook onderdeel van de sport. en ja paardensport is helaas redelijk kostbaar.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:21

Iedereen bedankt voor de reacties! Maar de P&S is dus niet verplicht.. Ik krijg hem dus 2 jaar niet en betaal er dus ook niet voor :D
En heb niemand in mijn familie/gezin die rijdt..
Ik vind wedstrijdrijden al duur zat en vind het onnodig om 30 euro te gaan betalen voor een blad, wat ik nooit zal lezen. Geef het liever uit aan een les, daar steek ik meer van op.

Ik heb overigens nooit de P&S gehad ook niet toen ik in 2004/05 startte en was prima op de hoogte van de regels. Vooral met het mooie medium, internet, kun je zelf veel te weten komen zonder blad :Y)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:15

ik heb nooit een p&s ontvangen maar ben wel lid van de KNHS.
dat klopt dus ook niet lijkt mij??

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:22

Je hoeft niet lid van P&s te zijn. Is niet verplicht maar dat weet men meestal niet. Is geen verplichting. Ik heb hem ook een tijd niet gehad maar voor die paar reglementswijzigingen heb ik hem. Baal er wel van. Vaak achterhaalde artikelen en oud nieuws. Ook nog niet interessante artikelen enz

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:29

Ga ik hem gelijk opzeggen!

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:34

Ik heb geprobeerd op te zeggen en kreeg mail terug dat het verplicht was bij een startkaart...