Spelfout in naam vader op startkaart, erg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Spelfout in naam vader op startkaart, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:47

Heb net de startkaart van mijn nieuwe paard binnen, komend weekend mag hij zijn debuut gaan maken.
Nou zie ik dat ze in de naam van de vader een typfout hebben gemaakt, het stamboeknummer staat er wel gewoon op. Zou dit echt een probleem zijn?

Vader is Latano I en ze hebben er Latani I van gemaakt, de i zit naast de o op het toetsenbord dus het is echt maar een typfout.

Hollsteiner

Re: Spelfout in naam vader op startkaart, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:48

Startkaart is duur genoeg....moet wat mij betreft dus zonder fouten.
Lijkt me niet dat het verder consequenties heeft, meer een principe kwestie.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:50

ik zou het laten veranderen. als het dadelijk toch problemen geeft, is dat erg jammer. Ik heb ook al een paar keer mijn stratkaart teruggestuurd :( (hadden ze van 1.32M 1.45M, beetje hele domme fout :P )

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:51

het is zonde.. maar niet het grootste probleem lijkt mij..

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:53

Wat vervelend ja, lastig want als je hem terugstuurd heb je hem misschien niet snel genoeg terug voor je debuut..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:55

Sowieso niet, want ik zit in Belgie, ben al blij dat onze wedstrijdsecretaris zo fantastisch is dat hij hem bij mij in de brievenbus is komen doen, want de post Nederland>Belgie duurt nogal eens een paar weken ipv een paar dagen. Terugsturen is dus gelijk aan niet starten vrees ik (dus het typfoutje is wel balen :P )

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:56

Hm dan zou ik zoiets hebben van; laat maar :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:59

hm, ik zie nu trouwens ook dat ze mijn huisnummer vergeten zijn, volgens mij heeft het nieuwe systeem moeite met buitenlandse adressen want ik had gelijk nieuwe coupons aangevraagd van de hengst en daar staat mijn huisnummer ook niet op.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:02

Ik heb 8 jaar met m'n eigen naam verkeerd gespeld gereden (MarloUs ipv MarloES). Nooit problemen mee gehad, hoewel ik het zelf wel erg irritant vond. Heb toen wel een paar keer naar de KNHS gemaild om het te laten veranderen maar kreeg geen antwoord dus toen heb ik het er maar bij gelaten :)

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:35

ik zou denken van laatmaar, als die dan te laat is voor de wedstrijden is het helemaal niet leuk..

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:18

Je kan de KNHS er even over bellen om te vragen of het problemen kan geven en of je je startkaart en coupons terug moet sturen.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:25

volgensmij vinden ze het bij de KNHS erg moeilijk om alles netjes en foutloos te doen, op mijn startkaart staat ook mijn geboorte datum verkeerd..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:32

Bij mij hadden ze hengst op de startkaart gezet ipv ruin, heb hem terug gestuurd en binnen een week een goede terug gekregen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:28

Mijn paard heet Pathos aus der schützenden Hand en dat was na de eerste keer Pathosaus der schützenden Hand geworden. Toen hebben we hem terug gestuurd en nu staat er Patos aus der schützenden Hand. Ik vind het echt ontzettend lelijk en erger me dood, maar wij moeten steeds dokken voor hun fout dus dat zijn m'n ouders niet van plan :P
We kregen als excuus dat zijn naam 'zo lang was'.

Maar het is opzich geen probleem hoor, het is alleen erg irritant voor jezelf :=

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:00

Als de KNHS een fout maakt op je startkaart moeten zij zonder dat jij extra moet betalen de fout herstellen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:32

Nou, wij moesten toch echt alles betalen hoor :=

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:35

bij de vader van mijn paard staat ook fout in zn naam. rij hier al bijna 4 jaar mee rond. al eens gemeld maarja moest ik zn papier opsturen en blablabla beetje pist omdat hun toch een fout maken niet ik maarja vrouwke kon niks doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:09

Nou, heb geen klagen! Mijn wedstrijdsecretaris heeft er gelijk werk van gemaakt en er wordt deze week nog een nieuwe startkaart verzonden met de goede gegevens erop. Deze startcoupons kan ik gewoon gebruiken en ik hoef de oude startkaart dus nu niet terug te sturen, waardoor ik ook nog eens gewoon kan starten komend weekend.
Klasse van de KNHS!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:30

Dat is inderdaad heel netjes!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:42

Dat is erg netjes!
Hier in België zijn ze ook zo snugger... Mijn paard heet Willow. Toch niet zo héél moeilijk? En zijn papie is Weltmeyer I. Ook niet onbekend en niet zo lastig om te typen. Dacht ik dus... Wilow, Wielow, Willo, Willowe van Weltmeier, Welmeyer, Weltmeyer II, Wieltmeyer, ... En dan zwijg ik nog over de keren dat ze mijn naam, adres, geboortedatum, naam van de club, ... fout schrijven. Ik stuur het gewoon elke keer terug, ik kan me dood ergeren als mensen mijn naam fout schrijven. Ze moeten het gewoon goed doen!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:47

Marloes0508 schreef:
Ik heb 8 jaar met m'n eigen naam verkeerd gespeld gereden (MarloUs ipv MarloES). Nooit problemen mee gehad, hoewel ik het zelf wel erg irritant vond. Heb toen wel een paar keer naar de KNHS gemaild om het te laten veranderen maar kreeg geen antwoord dus toen heb ik het er maar bij gelaten :)

Het probleem met mailen is dat mensen er regelmatig niets mee doen.
Heb wel eens het KWPN gemaild met een paar vragen, na 3 weken nog geen antwoord.
Toen heb ik maar gebeld. Konden ze me gelijk antwoord geven.
Dus soms is bellen veel sneller.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:09

Mijn paard en de andere Special D op stal waren schijnbaar 1 van de eerste lichtingen Special D nakomelingen die op concours zouden gaan... Kreeg de startkaart binnen; heet Special D ineens STORM!!!
Blijkt dat Special ooit geboren is als Storm. Volgens KNHS geen probleem om met de naam Storm op cc te gaan, maar heb t toch aan laten passen, ook voor de andere Special D nakomelingen die dezelfde ergernis nog zouden krijgen met hun startkaart.

Heb 2 of 3x alles weer terug moeten sturen omdat het elke keer weer fout ging met de naam, dus ook steeds blanco coupons nodig gehad.

Ook heeft mijn geboortedatum in de NKB tijd consequent verkeerd op de startkaart en coupons gestaan.. pas toen het KNHS werd ging dit goed.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:57

even bellen met de KNHS zou ik zeggen,
en verder gewoon starten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:26

Tizzy1 schreef:
Mijn paard en de andere Special D op stal waren schijnbaar 1 van de eerste lichtingen Special D nakomelingen die op concours zouden gaan... Kreeg de startkaart binnen; heet Special D ineens STORM!!!
Blijkt dat Special ooit geboren is als Storm. Volgens KNHS geen probleem om met de naam Storm op cc te gaan, maar heb t toch aan laten passen, ook voor de andere Special D nakomelingen die dezelfde ergernis nog zouden krijgen met hun startkaart.

Heb 2 of 3x alles weer terug moeten sturen omdat het elke keer weer fout ging met de naam, dus ook steeds blanco coupons nodig gehad.

Ook heeft mijn geboortedatum in de NKB tijd consequent verkeerd op de startkaart en coupons gestaan.. pas toen het KNHS werd ging dit goed.

Whahaha... Storm???
Ik wist niet dat Special D eigenlijk zo heet.

Ik heb ook zoiets doms gehad.
Ik had een pony gehad die heette Andoy, schimmeltje NRPS.
Maar diertje was overleden, de dag erna werd er een veulen geboren en die heb ik toen Andoy genoemd.

3,5 jaar later vraag ik een nieuwe startkaart aan.
Alle nieuwe gegevens.
Andoy, Bruin, KWPN enz..

Komt mijn startkaart binnen, krijg ik die van mijn niet meer levende pony!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 20:28

ja, ik weet nog dat jij de naam zelfs moest veranderen