Af en toe een wedstrijd, kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sorsie

Af en toe een wedstrijd, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 10:57

Hee,
ik heb een verzorgertje dat af en toe wel een wedstrijd in de buurt wil rijden.
Maar kun je je voor af en toe bij een wedstrijd wel inschrijven, of moet je dan een startkaart enzovoort hebben?
Het gaat om wedstrijdjes met een shetlander in Friesland, in de buurt van Bolsward, Wommels enz.

Prospice

Re: Af en toe een wedstrijd, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:01

Je zou kunnen kiezen voor enkel onderlinge wedstrijden, daar heb je niets voor nodig. Tevens zou je met kaart ook aan BIXIE kunnen deelnemen, juist met shetlander, erg leuk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:01

Voor officiele KNHS wedstrijden heb je inderdaad een startkaart nodig.

Hoe oud is de bijrijdster? Heeft ze een FNRS paspoort? Hiermee zou ze wedstrijden mee kunnen doen op FNRS-maneges. Een FNRS paspoort is stukken malen goedkoper dan een startkaart en lidmaatschap van de KNHS en er wordt i.m.o. leuker gejureerd voor kleine kinderen (ze letten meer op de ruiter dan op de combinatie voor de lagere proevern).

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:05

mo_van_dijk schreef:
Voor officiele KNHS wedstrijden heb je inderdaad een startkaart nodig.

Hoe oud is de bijrijdster? Heeft ze een FNRS paspoort? Hiermee zou ze wedstrijden mee kunnen doen op FNRS-maneges. Een FNRS paspoort is stukken malen goedkoper dan een startkaart en lidmaatschap van de KNHS en er wordt i.m.o. leuker gejureerd voor kleine kinderen (ze letten meer op de ruiter dan op de combinatie voor de lagere proevern).

Ze is 11, en ik geloof niet dat ze een FNRS paspoort heeft, zou je dat kunnen kopen? Of moet je daarvoor bij een bepaalde manege zitten?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:06

Of misschien is bixie iets? Is volgens mij ook stukken goedkoper dan een echte startkaart

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:06

Hallo,
Is hardstikke leuk zo af en toe een wedstrijd! Zou op zoek gaan naar onderlinge wedstrijden. Hoef je ook geen startkaart aan te vragen. Veel rassen houden zelf onderlinge wedstrijden. Misschien zit er ergens wel een fanatieke shetlanderfanclub in je buurt?
Ben verder niet zo bekend met FNRS en Bixie.

Succes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:07

Je kan alle info vinden op http://www.fnrs.nl. Ze kan een paspoort aanvragen via een FNRS-manege in de buurt. Dit kost geloof ik 15 euro per jaar.

Wat ik mij afvraag: 11 en op een shetlander. Hoe lang kan ze er nog op rijden, voordat ze te groot is? Of is het een klein meisje?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:11

Een bixiestartkaart is gratis dacht ik. teminste een paar jaar geleden nog wel volgens mij.

Als ze aan KNHS wedstrijden mee wil doen komen er wel aardig wat kosten bij. Je hebt een startkaart nodig, dit kost bijna 40 euro per jaar voor de pony's ongeveer dacht ik. Dan heb je coupons nodig, deze kosten ongeveer een euro per stuk, voor elke proef heb je er 1 nodig. En dan heb je nog een lidmaatschap van een club nodig, dit verschilt sterk per club. En dan krijg je nog je startgeld, bij de paarden vragen ze soms wel 10 euro per proef, bij de pony's zou dit denk ik iets minder zijn, maar je bent gauw 7 euro ofzo per proefje kwijt ;) .

Het is daarentegen wel onwijs leuk om wedstrijden te rijden, maar als het gaat om tot zo'n 5x per jaar zou ik gaan kijken voor onderlingen wedstrijden inderdaad :j

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:13

Kan je je voor onderlinge wedstrijden inschrijven op het internet? Ik denk dat dat de beste oplossing is :D

En het zal inderdaad niet lang meer duren voor ze te groot is, maar daarom is het nu nog wel leuk om af en toe een wedstrijdje te rijden.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:14

Je kan op startlijsten kijken waar er wedstrijden worden georganiseerd. Dan staat er wel hoe je je moet inschrijven, meestal via de mail.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:21

sharonalover schreef:
Je kan op startlijsten kijken waar er wedstrijden worden georganiseerd. Dan staat er wel hoe je je moet inschrijven, meestal via de mail.

Ik ben daar nu even aan het kijken, ik vraag me af, wat is een vraagprogramma?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:23

Daar staat in waar en wanneer de wedstrijd georganiseerd wordt :j

Ik kan je trouwens wel vertellen dat er in die regio weinig tot geen onderlinge wedstrijden zijn ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:26

Met de opkomst van de FNRS worden er bijna nergens meer onderlinge wedstrijden georganiseerd.

Hier in de buurt zijn wel onderlinge jonge paarden-wedstrijden, maar een lidmaatschap van de KNHS is dan wel verplicht.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:28

Nibbit schreef:
Daar staat in waar en wanneer de wedstrijd georganiseerd wordt :j

Ik kan je trouwens wel vertellen dat er in die regio weinig tot geen onderlinge wedstrijden zijn ;)

Okee, ja ik zag al dat er eigenlijk niks bij stond :( , ik ga misschien toch maar eens met haar kijken naar een bixie startkaart ;) Moet je daarvoor persé bij een manege rijden?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:29

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:30

Ik denk dat met haar leeftijd persoonlijk de FNRS wedstrijden leuker zijn voor haar. Info over bixie en FNRS kan je vinden op I-net.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:31

mo_van_dijk schreef:
Ik denk dat met haar leeftijd persoonlijk de FNRS wedstrijden leuker zijn voor haar. Info over bixie en FNRS kan je vinden op I-net.

Ik zal eens gaan kijken, super bedankt voor jullie hulp :D