waar letten ze op in de b dressuur ? graag tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jannie8

waar letten ze op in de b dressuur ? graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:34

hoi
ik plaats dit voor een vriedin van mij
zij rijd b dressuur met winstpunten
waar let de jury nou precies op
wat haar erg op valt is dat de een van snel tempo houd in de proef en de andere van sloom tempo
ze rijd hem zelf netjes nagevelijk rond en haar viguren maakt ze ook netjes af
soms heeft ze erg hoge punten en weekend daarna niet ze snapt zelf dat jury sport is
ze wilt graag tips om nog beter te kunnen doen met haar paard
als vast bedankt voor het lezen

chrisje_83

Re: waar letten ze op in de b dressuur ? graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:47

Je paard moet op eigen benen lopen, netjes aan de hulpen en wat nageeflijk. Verder moet je het tempo niet overhaasten maar moet je zorgen dat je paard de passen afmaakt. Verder is het belangrijk om alles netjes af te werken.
Maar wat is het belangrijkste commentaar met de puntenverschillen?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:48

chrisje_83 schreef:
Je paard moet op eigen benen lopen, netjes aan de hulpen en wat nageeflijk. Verder moet je het tempo niet overhaasten maar moet je zorgen dat je paard de passen afmaakt. Verder is het belangrijk om alles netjes af te werken.
Maar wat is het belangrijkste commentaar met de puntenverschillen?

haar paard loopt geweldig proef elke keer dan krijgt ze gewoon de punten niet te wel de mensen er om heen zegen goed gereden en zo dus vandaar dat ze graag tips wou maar bedankt voor de tips

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:52

Oké ik begrijp het. Wat dan weleens fijn kan zijn voor haar is om iemand de proef te laten filmen en zelf, met het protocol erbij, terug te kijken.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:53

ik schrijf vaak bij een jury lid en waar hij oplet is dat het paard makkelijk loopt, dus ontspannen, nageeflijk (dus niet perse in de krul, maar niet tegen de hand) let op de overgangen dat die duidelijk zijn, voltes goed afgemaakt worden (het geeft niet als ze wat groter of wat kleiner zijn) als ze bv in de galop maar doorgesprongen blijven... als ik op nog meer dingen kom dan meld ik me wel weer, als ik hem morgen spreek zal ik het eens vragen ;) maar let wel iedere jury heeft zo zn voorkeur ;)

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:55

marise83 schreef:
ik schrijf vaak bij een jury lid en waar hij oplet is dat het paard makkelijk loopt, dus ontspannen, nageeflijk (dus niet perse in de krul, maar niet tegen de hand) let op de overgangen dat die duidelijk zijn, voltes goed afgemaakt worden (het geeft niet als ze wat groter of wat kleiner zijn) als ze bv in de galop maar doorgesprongen blijven... als ik op nog meer dingen kom dan meld ik me wel weer, als ik hem morgen spreek zal ik het eens vragen ;) maar let wel iedere jury heeft zo zn voorkeur ;)

ze heeft wel is dat tegen de hand is maar dat komt nu niet meer voor de overgangen heeft ze allemaal 7 op en op de viguren 6/7
dus dat is gewoon netjes fijn dat je morgen even wil vragen :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:05

waar heeft ze dan mindere punten voor?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:20

halve volte heeft ze moeite mee midendraf gaat opzig goed maar zou beter mogen stelling buiging

Rijvaardigheid en het effect van de hulpen

dit zijn 4 punten waar ze moeite mee heeft voor de rest gaat het goed

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:22

Topics voor derden zijn niet toegestaan. Daarom een slotje.