Invullen startkaart aanvraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Invullen startkaart aanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 13:02

Ben bezig met het invullen van het mutatieformulier, maar kom er niet helemaal uit. [Heb al op de wiki gekeken en zoekfunctie gebruikt]

Ingangsdatum: Is dat voor wanneer je startkaart ingaat? Dus 01.01.2010?
2. Stamboeknaam: mijn pony heeft geen stamboek; niks invullen of gewoon de naam die in het paspoort van de KNHS staat?
5. Ingeschreven bij stamboek: leeg laten of KNHS invullen?
7. Indicatie paard/pony: Het is een pony maar ik ben 19, dus wil een paardenstartkaart, maar ik heb wel een pony. Dus wat komt hier?
11. Datum laatste meting: Heb ik wel, maar is niet verplicht bij pardenstartkaart. Dus wel of niet invullen?

Alvast bedankt!

PreHungaro

Re: Invullen startkaart aanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:11

ik volg dit even ben benieuwt of ik mijn fjord ook moet gaan meten. wil graag wedstrijden starten maar hij is nog nooit officieel gemeten.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:14

Ingangsdatum: Is dat voor wanneer je startkaart ingaat? Dus 01.01.2010?
ja :j
2. Stamboeknaam: mijn pony heeft geen stamboek; niks invullen of gewoon de naam die in het paspoort van de KNHS staat?
de Stamboeknaam is de naam van je paard die in zijn paspoort vermeld staat. Mijn paard wordt op stal Appie genoemd maar in zijn paspoort staat Zapallo B. Ik zou dus in moeten vullen: Zapallo B.
5. Ingeschreven bij stamboek: leeg laten of KNHS invullen?
de KNHS is geen stamboek, maar een federatie/organisatie
7. Indicatie paard/pony: Het is een pony maar ik ben 19, dus wil een paardenstartkaart, maar ik heb wel een pony. Dus wat komt hier?
Doordat jij 19 bent wordt je pony nog geen paard. Omdat je 19 bent ben je automatisch verplicht bij de paarden te starten dus krijg je automatisch een paardenstartkaart. Gewoon pony invullen dus.
11. Datum laatste meting: Heb ik wel, maar is niet verplicht bij pardenstartkaart. Dus wel of niet invullen?
Wel invullen.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:54

Ik ben hem nu ook aan het invullen, ik vraag me ook af wat ik moet doen. Bij indicatie paard/pony, nr 7. Ik heb een fjord.... FjordenPAARD dus een paard, maar de maat van een pony... Wat nu? invullen Paard of invullen pony??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:18

De indicatie paard/pony is simpelweg gebaseerd op de schofthoogte. Dus een Fries van 1.40 is gewoon een D-pony en een uit de kluiten gewassen Dartmoor van 1.60 is een paard.

- Datum laatste meting hoef je niets in te vullen. Bij stokmaat geef je gewoon de hoogte die jij denkt dat hij is.
- Stamboek dus leeglaten
- Stamboeknaam is inderdaad de naam die in zijn paspoort staat. Bij wedstrijdnaam kan je zelf een naam bedenken, als je bijv. zijn stamboeknaam niet mooi vind, of een luxere wedstrijdnaam wilt.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:15

Dankjewel! Is duidelijk! :)

Ik heb nog een vraagje, wat vul je in bij pers. nr??? Wat voor nummer is dat?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:27

Jouw lidmaatschapsnummer van de KNHS :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:20

Pff, dit volg ik ook even, wat een gedoe!

Hier een probleempje:
- Levensnummer paard/pony, staat gewoon in mijn paspoort, maar dat nummer past nooit in het aantal hokjes wat ervoor aangegeven staat! Gewoon erachter priegelen?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:15

@ saarie: heb ik wel gedaan.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:25

saarie schreef:
Pff, dit volg ik ook even, wat een gedoe!

Hier een probleempje:
- Levensnummer paard/pony, staat gewoon in mijn paspoort, maar dat nummer past nooit in het aantal hokjes wat ervoor aangegeven staat! Gewoon erachter priegelen?

Bij mij in het paspoort staat een gedeelte van de nummers groter, dit is ook het nummer wat ik op de site van het stamboek gebruik. Die heb ik ingevuld...

Wat een gedoe hè ;)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:33

Ingangsdatum: Is dat voor wanneer je startkaart ingaat? Dus 01.01.2010? ja
2. Stamboeknaam: mijn pony heeft geen stamboek; niks invullen of gewoon de naam die in het paspoort van de KNHS staat? ik had onbekend ingevuld
5. Ingeschreven bij stamboek: leeg laten of KNHS invullen? nvt had ik ingevuld

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 00:11

kan een slotje op, heb mijn startkaart binnen.