Beginner in de springwereld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equiine

Beginner in de springwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:03

Hoi allemaal!
Ik had een vraagje.
Ik zit eraan te denken om misschien eens een keer mee te doen met springwedstrijden.
Ik heb nu nog geen eigen paard(ben er wel mee bezig! :D ),maar ik heb echt geen haast ofzo.
T'is niet dat als ik een paard heb meteen aan alles mee wil doen enz. xD
Ik ben dus vooral een beetje nieuwsgierig :o...
Mijn vraagjes: :D
- Hoe moet ik beginnen?
- Moet je lid zijn van de KNHS als je mee wilt doen met wedstrijden?
- Waar worden beginner-wedstrijden gehouden? ( In Gelderland,Brabant,of Limburg ;)
Thnx alvast! :D

Froexiie

Re: Beginner in de springwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:05

Misschien handig om dit op de site van de KNHS op te zoeken? ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:10

Nou ja, om te kunnen starten moet je lid zijn van een vereniging en de mensen daar kunnen je vast wel veel dingen uitleggen.
En de instructeur die je nodig gaat hebben, weet ook vast wel een boel dingen uit te leggen.

Zou zeggen begin met zoeken van leuk paardje.
In je profiel staat dat je 13 bent.
Gaat het rijden met dat paardje dan goed, dan kan je als je dat leuk bent wedstrijden gaan rijden.

Overigens om wedstrijden te mogen springen moet je eerst een winstpuntje in de B dressuur hebben.
(of is dat nou ook al weer verandert?)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:10

jij zegt dat je het rustig aan wil doen,
ik zou eerst eens, een verzorgpaard zoeken, en daar de boel en basis op leren, :o je kunt in die tussen tijd ook nog verder sparen met je eigen paard,
ik zal daar alvast spring ervaring mee opdoen, en misschien lessen volgen,
of gewoon voor paar maanden verzorgen,
en het eerste jaartje (met je eigen paardje) gewoon wedstrijdjes gaan doen zonder startkaart, zijn er genoeg te bedenken en te rijden, :D, en dan kijken hoe het je bevalt, en kun je daarna altijd nog startkaart aanvragen. !
je kunt wedstrijdjes vinden op http://www.startlijsten.nl lees goed de dingen door over die wedstrijden want meeste is wel met startkaart :D, maar google doet ook een hele boel..

waar ik dan als eerst mee zal beginnen is met BB, voor paard is het meestal 80 cm. en ga je inschrijven bij een verening, dan kun je vaak onderlingen rijden, waarvan het parcour ook vaak lager staat. :D, alles is te leren

succes ermee

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:50

Misty2001 schreef:
jij zegt dat je het rustig aan wil doen,
ik zou eerst eens, een verzorgpaard zoeken, en daar de boel en basis op leren, :o je kunt in die tussen tijd ook nog verder sparen met je eigen paard,
ik zal daar alvast spring ervaring mee opdoen, en misschien lessen volgen,
of gewoon voor paar maanden verzorgen,
en het eerste jaartje (met je eigen paardje) gewoon wedstrijdjes gaan doen zonder startkaart, zijn er genoeg te bedenken en te rijden, :D, en dan kijken hoe het je bevalt, en kun je daarna altijd nog startkaart aanvragen. !
je kunt wedstrijdjes vinden op http://www.startlijsten.nl lees goed de dingen door over die wedstrijden want meeste is wel met startkaart :D, maar google doet ook een hele boel..

waar ik dan als eerst mee zal beginnen is met BB, voor paard is het meestal 80 cm. en ga je inschrijven bij een verening, dan kun je vaak onderlingen rijden, waarvan het parcour ook vaak lager staat. :D, alles is te leren

succes ermee

Thnx!Maarre...Ik heb al veel verstand van paarden hoor(niet opschepperig bedoeld! ;) ),en ik verzorg op dit moment 9 paarden bij mijn vriendin... Ik ben op mijn 8e begonnen met de ''basis'' te leren... :o

Thnx everyone voor jullie reactie! :D
Hier ben ik wel een tijdje zoet mee,haha! ;)

Springer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:06

Denk je dat je dressuur matig goed genoeg bent. Je moet wel via een vereniging aangemeld zijn om een een startkaart aan te vragen bij de KNHS, en 1 WINSTPUNT hebben in de dressuur, ( gelden geen uitzonderingen voor. ) dan wens ik je veel succes met je spring carriere ;)

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:53

Dankjewel! :D
En aan je nickname te zien spring jij ook,
dus ik wens jou ook veel suc6! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:55

Hoi,

Ik zou vooral eerst eens wat onderlinge springwedstrijden gaan rijden. Je zult nogal bedrogen uitkomen als je zonder ervaring KNHS wedstrijden gaat rijden.
Ga ook eens kijken bij springwedstrijden hoe het er aan toe gaat.

Maar vooral ervaring is belangrijk...

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:55

Hermushof Merselo ( noord limburg) heeft iedere 1e zaterdag van de maand een oefenparcours staan, dan kan je je voorbereiden voor echte springwedstrijden

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:42

Thnx Joolien en Sies! :D

@Joolien
Ik was idd. al van plan om eerst onderlinge wedstrijden te gaan rijden,om wat ervaring op te doen etc. Ik ben ook al op verschillende wedstrijden geweest,maar eerst moet ik wachten op een eigen paardje... :# :o

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:43

Even op KNHS kijken daar staat heel veel info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:28

Ragnildje schreef:
Thnx Joolien en Sies! :D

@Joolien
Ik was idd. al van plan om eerst onderlinge wedstrijden te gaan rijden,om wat ervaring op te doen etc. Ik ben ook al op verschillende wedstrijden geweest,maar eerst moet ik wachten op een eigen paardje... :# :o

Goedzo, en vooral veel kijken he, daar leer je van!

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 12:14

Jep,doe ik! :D

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:48

Er staat heel veel informatie op www.knhs.nl
Kijk daar maar eens!