Geslacht paspoort komt niet overeen met startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Geslacht paspoort komt niet overeen met startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:19

Ik heb laatst een startkaart aangevraagt voor mijn paardje. Daar heb ik ruin op ingevuld maar er niet bij na gedacht dat op mijn paspoort nog hengst staat. Hij is wel al 3 jaar geleden geruint.

In hoeverre geeft dit problemen? En als ik bij het nrps het geslacht wil laten veranderen moet ik dan ook eerst lid worden van het nrps? Want dan wordt het nog een duur grapje.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Yvon

Joyce_

Re: Geslacht paspoort komt niet overeen met startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:22

Nee hoor, dat is geen probleem. Meeste paspoorten worden al aangevraagd voor het eerste jaar en dan zijn de meeste hengsten nog hengst. :j Dat een hengst een ruin wordt, snappen ze dan wel.

Als er in je paspoort een merrie staat, en je komt op wedstrijd met een hengst, zullen ze bij paspoortcontrole wel hun vraagtekens erbij zetten. Of een ruin in je paspoort, en een hengst op je startkaart, is ook vrij onlogisch. Maar dit gaat geen problemen opleveren bij eventuele controle hoor! :)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:25

Oke dat is heel fijn om te weten. Was mij namelijk ook eerst verteld dat het geen probleem was maar hoorde nu van iemand anders dat je uitgeschreven kon worden als het geslacht niet klopte.

Nogmaals bedankt ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:36

Het geslacht moet wel kloppen :j maar als het goed is zit er in jouw paspoort een invulregel waarop je DA in kan vullen dat je paard geruind is en wanneer (bedenk een leuke datum van voor je startkaartaanvraag ;) )

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:46

Bij medische behandelingen of iets in die strekking? Dus kan ik gewoon vragen of hij even een notatie met krabbel wil zetten en dan is dat geregeld?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:54

geslacht klop dus, een hengst en ruin zijn beide een mannetje al dan niet met ballen.
Op de meeste paspoorten staat hengst terwijl het ruinen zijn. Ik zal zo ook eens bij die van mij kijken.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:57

De dierenarts heeft toen mijn paard ''geholpen'' werd een aantekening gemaakt met datum erbij.
Staat dus als hengst maar met die aantekening erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:52

Theeglas schreef:
Bij medische behandelingen of iets in die strekking? Dus kan ik gewoon vragen of hij even een notatie met krabbel wil zetten en dan is dat geregeld?

Yep, ik heb er ook een staan die jaren naderhand nog eens extra geruind is :P
De meeste controleurs doen er niet moeilijk over, maar je zult die ene maar weer treffen denk ik altijd!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:37

Ja is ook zo hoor. Nou bedankt voor de reacties ik zal het binnekort eens regelen. Hoef in ieder geval niet moeilijk te doen met paspoort opsturen etc.

Bedankt.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:41

De meeste mensen die ik ken vullen het geslacht in wat op het paspoort vermeld staat, anders kan er iets fout gaan met de coupons dat ze ongeldig zijn en je punten dus niet tellen.
Hier is het dan ook regelmatig zo wanneer iemand in de krant staat en erbij staat dat het dier hengst is, terwijl deze al lang geruind is. Dit is vaak zo bij ruinen die niet in het stamboek zijn opgenomen, stamboekruinen hebben namelijk wel het juiste geslacht in het paspoort staan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:40

Bij mijn ruin staat er ook nog gewoon hengst in het paspoort. Dierenarts zei dat veranderen niet nodig was. Dit is dus ook niet gebeurd.