verkeerd geteld, naar ov kampioenschappen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

verkeerd geteld, naar ov kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:28

Hoi,

Gister voor de 1e keer L1 gestart. had in de eerste plaats 190 en 192 punten. Toen ik mijn paard heb weggebracht heb ik alles voor de zekerheid toch nog nageteld en wat bleek? ik had 186 punten ipv 192. Niet dat ik daar niet blij mee ben hoor.
Ik ben terug gegaan omdat de L1 toch nog aan het rijden was en heb het gemeld aangezien ik niet mij heel schuldig zou voelen als er iemand anders eigenlijk voor mij een prijsje had en daardoor niet door mocht naar de kampioenschappen.
Dit was dus ook echt zo. Mocht ik zelf niet na hebben geteld of het niet hebben gezegd had ik door gemogen naar de ov kampioenschappen en had ik een prijs gehad. Ik ben toch blij dat ik het heb gezegd. Baal wel een beetje want had 1 puntje tekort voor prijsje en 2 puntjes tekort om door te mogen naar de kampioenschappen. Maargoed eerlijkheid vind ik belangrijker en als het andersom was geweest had ik het ook verteld.
Maar nu komt dus mijn vraag.
Stel ik had het niet verteld of niet nageteld en ik was in de veronderstelling dat ik door mocht naar de kampioenschappen.
Zou de KNHS mij dan bellen om te zeggen dat ik mijn prijs en mijn plek in moest leveren voor de kampioenschappen? Of hoe gaat dat eigenlijk.

Nu hoop ik natuurlijk dat er twee mensen afzeggen en dan ik als 2e reserve mee mag naar de kampioenschappen. Maargoed ben wel apetrots dat ik zo goed heb gescoord. Ben dus 8e van de 25 geworden :D en dat met 1x rijden in de week aangezien het weer zo slecht was de laatste tijd. Had ik dus echt niet verwacht.

Groetjes wendy

Urielle

Re: verkeerd geteld, naar ov kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:06

Netjes van je!
Ik kan me niet voorstellen dat de KNHS alles nog eens na gaat tellen dus ik denk dat je dan gewoon 192 punten geregistreerd had staan en naar de kampioenschappen had gemogen.

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:18

Hoi, Ik was op het secretariaat toen je dat kwam vertellen. Vondt het heel netjes dat je dat doorgaf. De proeven voor deze groep waren nog bezig en je kreeg alvast wel je coupon. Als de groep klaar is komt de jury naar boven en wordt de lijst nog even doorgenomen, dit zou dit ook wel opgevallen zijn en worden aangepast.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:41

Hoi,

ja ik zou het heel erg vervelend vinden als iemand anders daardoor niet door kon en vind het ook niet meer als normaal om het door te geven. andersom doe je dit ook toch?
heb dit topic niet geopend om jullie aan te vallen hoor. dat je dat even begrijpt ;)
maar ben wel heel erg benieuwd wat er gebeurd was als ik dus niets had geweten en dit zo bij de knhs was beland. het is misschien wel eens vaker gebeurd dat er misschien maar door 1 puntje verschil hetzelde gebeurd. dit achterhaal je minder makkelijk.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:53

Ik denk dat de organisatie die de wedstrijd georganiseerd had er wel achter was gekomen. Bij de KNHS gaan ze niet alle coupons natellen, vaak staan er alleen maar punten op omdat de cijfers vaak op die A4 vellen worden geschreven.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:19

ik heb dat een keer andersom gehad, toen had ik, met de oude telling, volgens de coupon 154 punten maar had er 156, dus een winstpunt! Dat kreeg ik wel van de knhs te horen, want had het niet zelf nageteld. Ik kreeg toen een brief dat er verkeerd geteld was, en wat de echte punten waren. Dus misschien gaan die coupons gewoon door de telmachine bij de KNHS anders weet ik niet hoe ze daar achter kunnen komen, was wel blij natuurlijk.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:07

Wauw vind dit echt heel netjes van je! :)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:31

Bedankt maar vind het eigenlijk niet meer als normaal ;) zou me echt schuldig voelen

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 02:11

En eerlijkheid wordt beloond! (ooit)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 08:03

haha hoopt het Creatas! :P

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:48

Ja jij vind dat normaal maar ik weet zeker dat sommige dat niet zouden vinden ;)
Ofja, die het niet zouden zeggen!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

Caroltje schreef:
Hoi, Ik was op het secretariaat toen je dat kwam vertellen. Vondt het heel netjes dat je dat doorgaf. De proeven voor deze groep waren nog bezig en je kreeg alvast wel je coupon. Als de groep klaar is komt de jury naar boven en wordt de lijst nog even doorgenomen, dit zou dit ook wel opgevallen zijn en worden aangepast.

tellen de jury's dan nog eens alle coupons na dan? Lijkt me niet en dan zou het dus ook niet opgevallen en aangepast zijn
Vind het heel netjes dat TS het even zelf heeft gemeld.

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:14

Nee, de jury telt natuurlijk niet de punten na, Maar schrijven vaak hun punten ook op een verzamellijst, weten ze direct hoe de stand is. Zo niet kijken ze er alsnog even overheen, zij weten voor hunzelf best nog wel wel hoe er gereden is en welke volgorde van punten, soms globaal somige precies.