Jonge paarden in België

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Jonge paarden in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:27

Hoi,

ik heb een vraagje ivm de jonge paarden proeven in België,
zowel die van de LRV als de nationale cyclus:

- wat is het grootte verschil tussen beide?

- is LRV altijd op "slechte" weides?

- de hoogtes bij het springen van de leeftijden (1m - 1.10m - 1.20m ?)

- bouwen die hoogtes op tijdens het seizoen?

- selecties voor de nationale/finale, hoe werkt dat ?

- hoe schrijf je in voor die LRV wedstrijden? (bij ons op de club weten ze dat blijkbaar niet...)

Alvast bedankt!

petitparis

Re: Jonge paarden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:32

ik zou naar het secretariaat van LRV zelf mailen. Als ze het daar niet weten, dan is het wel heel erg gesteld.

flotj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:41

Ik kan niet op alle vragen antwoorden, omdat het meeste voor me geregelt word. Ja lekker verwent :)
-In de LRV is de cyclus bijna nooit op slechte weides, ze zijn altijd goed onderhouden.
En soms gaat het zelfs door op zandpistes. De 2jaar dat ik cyclus rijd, heb ik nog nooit kunnen klagen.

-Bij 4jaarse staat het gemiddeld op 1m, 5jaarse 1m10 en 6jaarse 1m20. Opbouwend naar het einde.
De finale staat natuurlijk altijd wat hoger.

-Selectie gaat door middel van foutloos springen bij 4jaarse, 5 en 6 jaarse barage. Dus over het algemeen zo
goed mogelijk presteren.

Hoop dat je er wat mee bent :wave:

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:32

flotj schreef:
Ik kan niet op alle vragen antwoorden, omdat het meeste voor me geregelt word. Ja lekker verwent :)
-In de LRV is de cyclus bijna nooit op slechte weides, ze zijn altijd goed onderhouden.
En soms gaat het zelfs door op zandpistes. De 2jaar dat ik cyclus rijd, heb ik nog nooit kunnen klagen.

-Bij 4jaarse staat het gemiddeld op 1m, 5jaarse 1m10 en 6jaarse 1m20. Opbouwend naar het einde.
De finale staat natuurlijk altijd wat hoger.

Bij de LRV is de hoogte ook sterk afhankelijk van de regio waarin je rijd.
Antwerpen(2 x in Broechem)staat echt wel aan de maat!Ook de eerste wedstrijd.
Bodem is daar wel goed,als het weer niet te extreem is natuurlijk(grspistes).

Nationale cyclus is net iets professioneler,of het daarom beter is?
Over het algemeen wel altijd goede zandbodems,mooie parcoursen,...en ook mooi inschrijvingsgeld! :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:31

yep ..dat is het grootste verschil ..cyclus nationaal is echt schofterig duur !!
maar ik heb 2 wedstrijden van de lrv gaan kijken en ik schrok toch behoorlijk van het niveau ...
de wedstrijd zelf was nogal amateuristisch opgezet ( bodem en hindernismateriaal )
en het verschil in niveau van deelnemers vind ik toch ook wel erg duidelijk

wil niemand hiermee tegen het hoofd stoten :o

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:20

Tzal toch LRV worden, heb het inschrijvingsgeld van de cyclus eens opgezocht en da was idd enorm!

Nu alleen nog ontdekken hoe ik mij daarvoor inschrijf :D, ma kheb nog tijd...

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:54

Als je LRV wilt gaan rijden kan je je het best inschrijven bij een club die al aangesloten is bij de LRV, want ik veronderstel dat jouw club dat niet is aangezien ze de inschrijfprocedure niet kennen.

Een paar goede aanraders als club:
- Peer, Grote Brogel, Diepenbeek, Houthalen, Kuringen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:01

Allereerst moet je weten wat je wil en wat het je waard is. De lrv cyclus is toegankelijk voor iedereen en heel democratisch qua prijs.

Nationale cyclus federatie is een dure grap en ook meer gericht op de professionals met oog op verkoop of bvb uitstalraam van jonge gekeurde hengsten.

Beide hebben voor en nadelen. ik heb de idee, dat zeker voor de jumping, een paard beter lrv kan starten. als ze daar rondlopen, lopen ze overal rond. Enkel kan de bodem tegenslagen en durven ze vaak wel aan de maat staan en een combi van beide betekent dan wel een zwaar parcours.

Andere cyclus is op dat gebied professioneler, met goede bodems en een technisch, maar eerlijk parcours.

Inschrijven van de gewone cyclus, contacteer dan VLP
voor lrv de site van lrv. Hoewel dat als je in een lrv club zit normaal alles geregeld moet worden via je club.
Enkel voor bvb federatie mensen, die moeten dan die inschrijvinspapieren apart invullen en sturen naar lrv secretariaat. Dus ook hier informeer je ff