Eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:57

Hallo,
In de zomer van 2010, dit jaar dus, wil ik voor het eerst wedstrijden rijden met mijn paard.
Het wordt voor haar de eerste keer.
Is het verstandig eerst een paar onderling te rijden, en daarna officieel.
Maar hoe zit het me de staartkaart en vereniging waar je lid van moet zijn?
Waar moet je alles aanvragen, en mag je zo overal aan meedoen?
Ik heb zelf nog nooit officieel gereden, alleen onderlingen bij de pony's.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen! :)
Liefs, Lindi

annedrop

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:59

Als je lid bent van een vereniging kan je via de vereniging een startkaart aanvragen dacht ik ;)
Als je een paar keer onderling rijdt dan weet je wel een beetje wat je kan verwachten
dus misschien is het wel handig.
maar dat moet je zelf maar kijken :)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:00

Mij lijkt het inderdaad wel handig om eerst onderling te starten,
om zo inderdaad een beetje te bekijken hoe het allemaal gaat enzo.
En hoe Demi op ander terrein reageert, zo kun je dat ook oefenen.
Ik heb het wel via de vereging waar ik rijd m'n startkaart aangevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:02

Nouja ik denk niet dat [***] erg anders reageerd op een vreemd terrein :)
Want toen met ponykamp was ze ook heel braaf!
Maar ik denk dat het wel verstandig is eerst onderling!
Maar er is in juni dacht ik een scholen concours,
en daar doe ik sowieso aan mee als mn vader vrij kan krijgen :)

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:03

Ten eerste, erg leuk dat je gaat starten Lindi! :))

Ja, je moet inderdaad eerst lid worden van een vereniging.
Via de vereniging kun je een startkaart aanvragen en coupons
bestellen etc.

Ik zou eerst onderling gaan starten, zodat Demi&jij wat meer
ervaring krijgen met het wedstrijd rijden. En met onderling
willen ze ook wat beter helpen voor het geval dat je iets nog niet
weet ofzo. ;)

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:13

Alles over de wedstrijden kun je wel vinden op http://www.knhs.nl .
(Even kort hoe je wedstrijd gaat rijden:Eerst lid van vereniging.. startkaart aanvragen via daar, of zelf, je hebt dressuurcoupons nodig om dressuurwedstrijden te rijden dus die bestel je dr ook bij. Je kan op http://www.startlijsten.nl (dressuur)wedstrijden vinden in de buurt en in het vraagprogramma staat dan alle informatie die je daar voor nodig hebt, je vult je klasse en datum ed op de coupon in en stuurt die naar het goede adres.. Voor springen heb je weer andere coupons nodig, en een WP in de B dressuur. Voor crossen een WP in het B springen. En voor endurance bv ook een andere soort startkaart volgens mij?)
Ik weet niet of je onderling moet gaan starten, het verschil tussen onderling en officieel is sowieso nogal groot. Dus als je onderling gaat starten en het gaat niet al te best moet je zeker niet aan officieel beginnen. Maar de B officieel is ook weer niet zo moeilijk, ik denk dat jij en demi dat zeker wel kunnen, zo streng is de jury daar ook nog niet. B is toch alleen maar stap draf galop en een paar makkelijke figuren, als je een beetje de basis erin hebt heb je zo al een wp daar..
Zeker als je weet dat Demi niet al te gek doet moet dat echt geen probleem zijn! Onderling zou ik dus vooral doen als je paard en jij allebei nog geen ervaring hebben, en dit op wedstrijd nog wat problemen op kan leveren..

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:58

Als je dit jaar nog wilt starten, zou ik nu de startkaart aanvragen (nadat je lid bent geworden van een vereniging), want je betaald toch voor een heel jaar. Behalve als je per oktober (indoor) wilt starten, dan betaal je de helft. En ik vind, als jij denkt dat het paard een B proef kan lopen, waarom dan niet officieel?? Zie het dan als een oefening (net zoals een onderlinge) en mocht je dan goede punten hebben, en een winstpunt dan heb je die maar weer :D ..

Onderling of officieel, beide keren moet je (vaak) betalen om te mogen starten, en mocht je zenuwachtig zijn, dan heb je dat ook beide keren. Daarbij kun je zelf je wedstrijden opgeven (www.startlijsten.nl) , dus kan je zelf bepalen waar je wilt rijden, welke manege, binnen/buiten, 1 of 2 proeven etc. Onderling is toch een beperkter aanbod van volgens mij.

Succes in elk geval!!