zelf wedstrijd afgemeld en wat gebeurt er met je coupon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda123

zelf wedstrijd afgemeld en wat gebeurt er met je coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:13

Afgelopen weekend heb ik zelf mijn wedstrijd afgemeld omdat we het te gevaarlijk vonden om met deze weersomstandigheden de weg op te gaan...ik moest eigenlijk zaterdag starten..
Zaterdag hebben ze de wedstrijd gewoon door laten gaan, maar voor zondag werd het wel afgelast.
De rubriek waarin ik zou starten is dus gewoon verreden.
Nu is er over een paar weken weer een wedstrijd waar ik misschien aan wil deelnemen, die door deze vereniging wordt georganiseerd.

Nu is mijn vraag dan ook wat ze doen met je coupon als je zelf afmeld? Bewaren ze die?
Of worden die meteen weggegooid?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:15

Als het goed is bewaren ze die en zou een mailtje of een belletje naar die vereniging voldoende moeten zijn om je in te schrijven voor de volgende wedstrijd.

Een mailtje of een belletje en je weet het.

malibu4ever

Re: zelf wedstrijd afgemeld en wat gebeurt er met je coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:17

Sommige verenigingen bewaren hem, sommigen sturen hem terug (echt super aardig!) en ik denk dat sommigen ze ook wel weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:18

Ik had afgelopen zondag eigenlijk ook wedstrijd.
Maar die coupons bewaren ze voor volgende wedstrijd, jammer voor mij dat ik voor die wedstrijd ook al coupons had opgestuurd. Dus bewaren ze voor wedstrijd daarna weer! :)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:22

Tip: een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop opsturen aan het secretariaat. Met de vraag of ze de coupon(s) in de envelop terug willen sturen. Zo kost het hen niks.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:25

De 1 bewaard ze maar ook velen gooien ze gewoon weg.
Ik mail of bel meestal even om te vragen of ze hem willen bewaren voor de volgende wedstrijd en geef me (indien mogelijk) gelijk op.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:54

bij veel is het ook zo als je startgeld betaald hebt sturen ze de coupon terug...ben ook benieuwd wat ze met mijn coupon van Den Ham doen..

maar had wel een keer toevallig 2 concoursen in Hoogenweg af moeten melden en kreeg netjes laatste week van december alle 4 de coupons gratis terug..! :D zonder een rekening van al dat startgeld

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:01

Ik heb weleens afgemeld i.v.m. kreupel paard, 3 dagen voor de wedstrijd. Vervolgens ging ik op de wedstrijddag zelf nog even kijken naar een vriendin die ook moest rijden. Ik naar het secretariaat, bleek dat ze de coupons al weggegooid hadden. Vond het niet zo heel erg netjes...:n. ..Vaak kun je ze namelijk terugkrijgen als je er een keer voor belt, of ze bewaren 'm voor als je er nog een keer komt starten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:40

Ja weggooien vind ik ook niet netjes. Ik bewaar ze meestal, of ik geef ze mee terug aan een clubgenoot. Tenzij ze een andere wedstrijd inschrijven, dan schuif ik ze door. Als ze na een jaar niet weg zijn gooi ik ze weg, terug sturen doe ik niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:44

Ik heb dit jaar heel wat af moeten melden, maar nog nooit wat terug gekregen.
ik heb wel 2 keer een rekening gehad.
Vond het wel stom dat ze dan niet ff mijn coupons in die rekening stoppen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:45

ik heb afgelopen jaar al zo n 5 keer wedstrijd moet afbellen en heb nog nooit mijn coupon teruggestuurd gekregen of op kunnen komen halen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:47

daantjuhhh schreef:

Als ze de coupons al gelijk mee terug sturen hebben ze geen bewijs meer dat jij ingeschreven heb.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:52

liberty schreef:
daantjuhhh schreef:

Als ze de coupons al gelijk mee terug sturen hebben ze geen bewijs meer dat jij ingeschreven heb.

Ja en? dan vind ik dat ze na je betaling ze alsnog op moeten sturen.
Je hebt dan immers betaald.

Ik heb afgezegd in goed overleg met het secretariaad.
Mijn paard had geen droes meer maar een paard op stal had het nog wel.
Van de AID mag je gewoon op pad naar concourse.
Maar uiteraard word dat afgeraden en ga ik zelf liever ook niet.
Waarom onnodig andere paarden in risico brengen?
Dus opgebeld, 3 van de 5 wedstrijden wilden niet dat ik startgeld betaalde omdat ik er eigenlijk ook weinig aan kan doen en ze hadden reserve zat.

van 2 anderen wel de rekening gehad.
Netjes betaald uiteraard, maar dan wil ik wel graag mijn coupons terug.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:55

Om die reden zouden ze best de coupons terug kunnen sturen, maar dat is per organisatie verschillend.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:04

liberty schreef:
Om die reden zouden ze best de coupons terug kunnen sturen, maar dat is per organisatie verschillend.

Dat blijkt.
Ik ben er overigens nooit achteraan gegaan hoor.

In Ommen aan het kanaal waren ze overigens heel begripvol.
Daar gaven ze zelf direct aan dat ze wel genoeg mensen op de wachtlijst hadden en ze de rekening zouden verscheuren.
Ze vonden het heel verstandig om niet op concours te gaan en fijn dat we even belden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:12

Ik bewaar ze tot het eind van het seizoen, je kunt ze bij me op komen halen op een volgende wedstrijd of gebruiken om op een volgende wedstrijd te starten. Heb ik ze na de laatste wedstrijd van het seizoen nog gooi ik ze weg. Ik kan ze niet eeuwig bewaren en terugsturen kost me echt te veel (1tje merk je niet nee, maar 10 wordt al een heel ander verhaal).

miriampanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:05

Als wij een wedstrijd afmelden komen ze meestal wel weer terug. Maar dat ligt heel erg aan de vereniging die het organiseerd

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:47

de meeste verenigingen hier in de buurt geven ze aan een clubgenoot mee of leggen ze op een tafel in de kantine.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze worden terug gestuurd (kost de vereniging geld, dus de meeste doen dat niet :+)

Misschien als de verenigingen niet zo schappelijk zijn, bij afmelding even vragen om de coupon te bewaren/mee te geven aan clubgenoot?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:24

Ik ga als wedstrijdsecretariaat ook zeker geen coupons terugsturen. Weggooien vind ik dan weer te gek, dus ik bewaar ze wel netjes. Maar gewoon maar even terugsturen doe ik niet aan.

Als ruiter kun je ook best het initiatief nemen om om je coupons te vragen, dan kun je ze zo terug krijgen, geen probleem. Maar om nou iedere afbeller zijn coupons na te sturen, dat gaat mij te ver.

xxlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:33

ik had een mailtje gekregen of ze de coupons moest bewaren of dat ik ze kwam ophalen :)
ligt ook wel aan de vereniging denk ik.

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:43

Of ze worden naar je opgestuurd maar meestal worden ze bewaard, dit kost namelijk minder. Ze mogen ze volgens mij pas na een bepaalde tijd weggooien.
Succes met je volgende wedstrijd

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:49

Sjonniej schreef:
Ik ga als wedstrijdsecretariaat ook zeker geen coupons terugsturen. Weggooien vind ik dan weer te gek, dus ik bewaar ze wel netjes. Maar gewoon maar even terugsturen doe ik niet aan.

Als ruiter kun je ook best het initiatief nemen om om je coupons te vragen, dan kun je ze zo terug krijgen, geen probleem. Maar om nou iedere afbeller zijn coupons na te sturen, dat gaat mij te ver.

Inderdaad, dat gaat bovendien aardig in de papieren lopen, als je ziet hoeveel afmelders je elke keer hebt. Ook met de factuur meesturen is echt een nono, als die niet betaald wordt, heb je niks meer om de KNHS mee 'op weg te helpen ;) '.

Ik bewaar de coupons. Als ik weet (of je vertelt me ) dat een stalgenoot/clubgenoot/buurvrouw ze meeneemt, leg ik ze klaar op het concours. Als je ergens woont waar ik toevallig toch langs kom, duw ik ze nog wel eens in de bus ( aardig hè ), of je kan ze ophalen bij de manege waar ik sta. Ik bewaar ze trouwens 10 jaar, of tot ik weet dat betreffend paard weg/overleden/etc. is. Zo hebben er jaren coupons van Laurens van Lieren in mijn bakje gezeten, ik heb nu de hoop opgegeven dat hij nog eens ons basiswedstrijdje bezoekt en ze weggedaan :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:12

soms worden ze weggegooid ja..

maar als je even belt, om te vragen of ze ze opsturen doen ze dat meestal wel ;)