KNHS - in klasse hoger gestart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

KNHS - in klasse hoger gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:18

Hallo Bokkers

Ik ben in de klasse M1 gestart, maar volgens het KNHS had ik niet voldoende punten behaald in het L2
Het is allemaal een weer war geweest. Ik rijd samen met mijn tweeling zus op het zelfde paard en beide hebben wij nog dezelfde voorletter. Wonend op het zefde adres, dus is allemaal niet handig.

eind 2008 probeerde ik nieuwe coupons te bestellen, maar mijn combinatienummer viel in error in het systeem van het KNHS. 3 maanden later hebben ze een nieuwe startkaart/ nieuw combinatienummer aangemaakt.

Nu stonden er dus 7 winst op mijn oude startkaart en heb op mijn nieuwe kaart 2 winst gereden. Maakt dus samen 9.
Ik was er van overtuigt dat ik er 10 had, maar helaas en dom "leer voor de volgende keer"

KNHS komt nu weer terug en begint weer over die 7 winst en dat ik dus ruim voor promotie in de klasse M1 ben gestart.
Heb zojuist weer een bericht gestuurd dat ze ook die 2 punten van mijn nieuwe kaart moesten tellen, dus ben niet RUIM voor promotie gestart in de klasse M1. het gaat hier maar om 1 punt.

Nu wacht ik dus nog op een schrijven waarin de maatregelen staan die getroffen worden.

weten jullie wat die maatregelen zijn?

Groetjes en sorry voor dit lange bericht.

Evony

Re: KNHS - in klasse hoger gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:21

bij mijn weten moet je gewoon terug naar de L2 om daar je laatste wp te halen om dan opnieuw naar de M1 te promoveren

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:32

Hoi

Dat dacht ik dus ook, maar ze hebben het er echt over; Terug naar de klasse L2 en er worden maatregelen getroffen.
Om terug te gaan vind ik zelf niet zo heel erg, want heb maar 1 x M1 gestart en geen winst gereden, dus ik heb niets te verliezen.

Ik hoop niet dat het een een of andere boete is, want bij hen is ook niet alles vlekkenloos verlopen.
GR

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:35

Bij mijn weten moet je terug naar de L2 en dan zonder winstpunten overnieuw beginnen in die klasse. Tenminste dat is wat een oud stalgenoot van mij een keer vertelde in zo'n zelfde situatie.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:36

Hoi

hmmm, dat is ook weer minder. Zodra ik het schrijven binnen heb, dan laat ik het wel weten ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:43

Je hoeft niet overnieuw te beginnen zonder WP in die klasse.
Een foutje kan gebeuren, komt vaker voor. je moet gewoon terug naar de L2 en je puntjes rijden die je tekort komt. Als het de 1e keer is, is er verder niks aan de hand. Je krijgt een brief thuis waar dit allemaal in staat.

Je had ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken;
[WD-V] wat als je in een verkeerde klasse bent gestart

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:47

Ze schermen nog wel eens met een boete maar of die daadwerkelijk gegeven wordt, vraag ik me af. Ligt er misschien aan of je gewoon doorgestart bent, nadat je gewaarschuwd bent?

Je moet in ieder geval terug naar de L2 en die ene punt halen, wil je helemaal geen toestanden, rijd je er gewoon even drie...moet makkelijk kunnen daar je inmiddels ook al M1 gestart bent!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:03

Hoi

Nou heb net een bericht ontvangen en het was goed bericht.
Ik moet inderdaad terug naar de klasse L2 en krijg alleen een waarschuwing, omdat het de eerste keer is. Als ik dit jaar weer verkeerd start "ezel stoot zich niet 2x" :D , dan volgt er een heffing.

Heb wel even gevraagd of mijn 9 punten geldig blijven.

Storm; had al gezocht, maar kon het helaas niet vinden. toch bedankt ;)

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:11

het verlossende bericht

De 9 winstpunten blijven wel geregistreerd staan. Wanneer het missende winstpunt is behaald, mag je weer M1 starten
UNQUOTE.

jullie allen bedankt voor jullie reacties.
Ik moet zeggen, dat ik het er wel warm van kreeg.
Komen ze met maatregelen..... gelukkig valt het dus mee. *D

Weer een leer voor de toekomst. Bewaar al je coupons...

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:12

Daarom bewaar ik al mijn coupons.
Succes nog in de L2 en de M1 :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:21

Hoi Droefje
Wat balen dat je verkeerd geteld hebt joh!
Had je niet al je coupons meer, dat je het zelf terug kon zoeken?
Mandy met Ultimo had ook verkeerd geteld en had al in het L2 gestart, terwijl ze nog maar 9 punten in het L1 bleek te hebben.
Die moest inderdaad terug naar de L1 met de behaalde punten die ze al wel had.
Inmiddels heeft ze de benodigde punten voor promotie wel, nu mag ze dus echt L2 starten.

Heb zelf ook ooit eens zo'n brief gehad. Maar bij mij bleken zij niet al mijn punten te hebben en kon ik door kopietjes op te sturen toch door starten.
Bij mij lag het eraan, dat een bepaalde vereniging coupons niet op bleek te sturen. Is later ook nog een hele rel over geweest, dat die wedstrijden georganiseerd werden zonder geldig vraagprogramma.
Maar ik had het geluk dat mijn punten toen wel geteld zijn en ik niet terug hoefde naar een lagere klasse.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:32

Gelukkig is het goedgekomen!

Ik heb het verhaal wel eens andersom gehoord. Iemand startte met het paard L2, maar kreeg opeens een brief van de knhs dat ze foutief gestart was, omdat ze met dat paard al een punt in het M1 had. M1 was ze alleen met dat paard nog nooit gestart, dus daar heeft de knhs een fout gemaakt. Ze is toen maar overgegaan naar het M1, ze had daar immers toch al een punt, hihi.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:27

Haha, dat is wel erge blunder van de KNHS Pytje :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:02

Pytje schreef:
Gelukkig is het goedgekomen!

Ik heb het verhaal wel eens andersom gehoord. Iemand startte met het paard L2, maar kreeg opeens een brief van de knhs dat ze foutief gestart was, omdat ze met dat paard al een punt in het M1 had. M1 was ze alleen met dat paard nog nooit gestart, dus daar heeft de knhs een fout gemaakt. Ze is toen maar overgegaan naar het M1, ze had daar immers toch al een punt, hihi.

Kan toch zo zijn dat het paard in het verleden met een ander eigenaar M1+winst heeft gereden? Indien de huidige amazone in het verleden ook eens M1 met winst is geweest, moet je gezamenlijke klasse starten.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:46

Nee dat was niet zo, en ze startte het paard al een hele tijd. Ze kreeg gewoon opeens de melding dat ze in het M1 gestart was met dát paard en een winstpunt had gehaald.