Ik heb even een vraag. Hoe en waar kan ik zien of een wedstrijd alleen een selectiewedstrijd is. Ik wil namelijk graag met mijn paard gaan starten maar dan alleen de selectiewedstrijden af gaan. Kan iemand me hierbij helpen of meer over vertellen.
Kijk op de site van de regio in welke kring je valt. www.knhs.nl, heeft de sites van de regio op haar site vermeld staan. voor zuid holland is het bv www.knhszuidholland.nl Als je dan op de site kijkt van de regio, kun je daar vaak al de selectie data en plaatsen vinden. In de wedstrijdkalender van knhs.nl kun je hier ook op selecteren maar mijn ervaring is dat deze er vaak later op staan.
kleinvosje
Geplaatst: 18-01-10 16:28
Mag ik vragen waarom je alleen aan de selecties mee wilt doen, en niet andere wedstrijden?
Semke
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 13:57
Ik wil ook de gewone meerijden maar mijn focus wil ik houden op de selectiewedstrijden eigenlijk meer voor de lol, kijken hoever ik kom hahaha
O,okee. Mijn ervaring is dat selecties wel leuk zijn, maar dat er wel pittiger gejureerd wordt dan op reguliere wedstrijden. Daar zit veel minder druk achter, en zijn ook wat gezelliger vind ik. Ik rij ook selecties, maar alleen omdat ik een goed paard onder mijn kont heb. Met mijn vorige paard reed ik ze juist niet, omdat die geen schijn van kans had...
Hier maakt het echt geen verschil of het een selectie of een gewone wedstrijd is qua jurering. Selecties zijn puur om je te kwalificeren voor de regiokampioenschappen (kringkampioenschappen hebben ze hier niet)
Voor mee te kunnen doen aan de kringselecties zul je wel lid moeten zijn van een vereniging in die kring, van buiten de kring mag je wel meedoen maar telt je selectiepunt niet.
chrisje_83
Geplaatst: 26-01-10 12:49
Op de wedstrijdkalender staat aangegeven of het een selectiewedstrijd is ja of nee en voor welke klassen de selectiewedstrijd geldt.