Met pony naar de paarden overstappen: wat vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Met pony naar de paarden overstappen: wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:48

Hallo,
Aangezien ik het bij de KNHS op de site nog niet kan vinden(en maandag kan bellen) hoop ik nu alvast wat antwoorden te kunnen krijgen via bokt :+

Ik ben 18 en ben dus dit jaar verplicht te starten bij de paarden. Ik wil dit met mijn pony doen maar heb nu wel wat vragen. Met mijn pony was ik in de L2 startende.

Mijn vragen: ( zitten misschien voor sommige mensen stom-lijkende vragen bij maargoed ik ben helemaal niet bekend met die overstap!)
- mag ik mijn coupons nog opmaken van de ponytijd? Of kan ik die weggooien?
- Moet mijn pony nog wel gewoon gemeten worden? ( ze is onder de 8 )
- Moet ik in de L2 starten of mag/moet ik terug naar de L1?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten en anders zal ik maandag de KNHS bellen! (:)

Sim

Re: Met pony naar de paarden overstappen: wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:55

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 19:13

Bedankt voor je reactie en moeite, maar dat stuk geeft geen antwoord op mijn vragen dus heb ik er niet zoveel aan :o

Ik heb dat waar daar staat inderdaad al gedaan, ik wacht op het moment dus op mijn startkaart.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:50

Volgens mij moet je nieuwe coupons aanschaffen.(weet niet helemaal zeker)

Pony meten hoeft niet mag wel,mijn pony is vorig afgelopen jaar 8 geworden en was met 4 voor het laatst gemeten.Afgelopen jaar voor het eerst met haar gestart tussen de paarden.

Winstpunten in je klasse L2 neem je vanzelf mee naar dezelfde klasse 2 tussen de paarden.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:17

MelodyT schreef:
Volgens mij moet je nieuwe coupons aanschaffen.(weet niet helemaal zeker)

Pony meten hoeft niet mag wel,mijn pony is vorig afgelopen jaar 8 geworden en was met 4 voor het laatst gemeten.Afgelopen jaar voor het eerst met haar gestart tussen de paarden.

Winstpunten in je klasse L2 neem je vanzelf mee naar dezelfde klasse 2 tussen de paarden.

Okee bedankt :D

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:57

De winstpunten van dressuur neem je gewoon mee.
Als je zou springen zou het anders worden ivm de hoogte...maar dressuur pony's is gelijk aan dressuur paarden.
Hoe het met de coupons en meten zit zou je even aan iemand van de bond moeten vragen of ff bellen met de knhs ;)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:59

De coupons zijn niet meer geldig, weggooien die hap dus.
Verder hoef je niet meer te meten en blijven je punten gewoon staan, dus mag je in de L2 verder.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:43

Je coupons zijn niet meer geldig, waarschijnlijk staat er nog PC (ponyclub) op en dat ben je niet meer als je bij de paarden start ;)
Je moet gewoon verder in de klasse waar je bij de pony's gestopt bent, dus in het L2 en je winstpunten blijven staan. Dit omdat de L2 proeven paarden en pony's hetzelfde zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:46

Het verenigingsnummer veranderd als je bij de paarden start PC en Lr staan los van elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:06

Je coupons kun je weggooien. De gegevens kloppen niet meer.
Daarnaast ben ik even aan het twijfelen of je wel door mag bij de paarden in het L2. volgens mij moet je 1 niveau terug!paarden proeven en pony proeven zijn heel anders!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:08

tahnee1987 schreef:
Je coupons kun je weggooien. De gegevens kloppen niet meer.
Daarnaast ben ik even aan het twijfelen of je wel door mag bij de paarden in het L2. volgens mij moet je 1 niveau terug!paarden proeven en pony proeven zijn heel anders!

nee hoor, dat is alleen met een AB-pony en in het Z2, verder zijn de proeven identiek. En zoals je in het reglement kunt lezen (en dat geldt ook voor TS) neem je de punten gewoon mee.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:39

Je mag een klasse lager starten toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:42

Citaat:
g. Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:21

__PSM__ schreef:
Je mag een klasse lager starten toch?

Waarom? De proeven zijn toch hetzelfde?! Alleen de Z2 proeven bij de paarden zijn anders. Bij de pony's is er al winst gereden in de klasse, die punten neem je mee, dus waarom zou je dan een klasse lager starten als je geen Z2 start bij de pony's?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:21

Die regel is er wel geweest dat je een klasse lager mocht starten.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:28

In het jaar dat je 18 wordt, mag je blijven doorstarten bij de pony's, dus stel dat je op 5 januari 2010 18 bent geworden, mag je heel 2010 blijven doorstarten bij de pony's, per 1 januari 2011 moet je dan bij de paarden gaan starten.
Als je overstapt naar de paarden, ga je gewoon door in de klasse waarin je bij de pony's reed; in jouw geval ga je dus gewoon verder in de L2. Het is niet toegestaan een klasse lager te gaan rijden.
Op het moment dat je overstapt, heb je nieuwe coupons nodig, omdat de LR en ander verenigingsnummer heeft dan de PC (dit geldt ook als je vereniging een PSV is helaas).
Je pony hoeft niet meer gemeten te worden, bij de paarden hoeft dit niet. Wel dus als je dit jaar nog zou mogen starten bij de pony's (voor het geval je dit jaar 18 wordt en niet in 2009 dat bent geworden).

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:15

Je mag geloof ik wel een klasse lager starten, maar dit geldt volgens mij alleen als je bij de pony's in de Z1 of Z2 gestart bent. Ik ken in ieder geval iemand die bij de pony's Z1 was en met het paard in de M2 gestart is bij de paarden.

Verder had ik inderdaad altijd gehoord dat je pony niet gemeten hoeft te worden als je bij de paarden start. Nu reed ik vorig jaar de kampioenschappen, en daar was een vertegenwoordiger die de paspoorten controleerde, die zei dat mijn pony alsnog gemeten diende te worden. Hij was op zijn 8ste niet gemeten en dit moest vorig jaar (dus op zijn 9de) alsnog. Reden hiervoor was volgens mij, omdat op je coupons de categorie van je pony staat. In mijn geval D. Ik zou het toch even navragen bij de knhs zelf, want ik dacht ook altijd dat het niet meer hoefde als je eenmaal bij de paarden start.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:10

- mag ik mijn coupons nog opmaken van de ponytijd? Of kan ik die weggooien?
Nee, je moet echt nieuwe bestellen :)
- Moet mijn pony nog wel gewoon gemeten worden? ( ze is onder de 8 )
Ja, ik dacht van wel
- Moet ik in de L2 starten of mag/moet ik terug naar de L1?
Nee je mag gewoon L2 starten :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:32

Op mijn coupons staat geen categorie meer hoor.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:27

Op mijne wel :+ Die vul ik gewoon niet in.