Verjaren van resultaten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Verjaren van resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 00:01

Ik meen me te herinneren dat hier een topic over was maar ik kan het echt nergens vinden dus daarom maar even mijn vraag hier.
Binnenkort wil ik weer gaan starten met een paard en omdat ik meerdere malen ZZ en hoger gesprongen heb zou ik dan in het L moeten beginnen. Echter, het is nogal een tijdje geleden dat ik daarin gestart ben dus ik vroeg me af of deze resultaten op een gegeven moment niet verjaren.
Iemand hier wijsheid over, ik kon op Bokt en de reglementen van de KNHS niets vinden.

Sim

Re: Verjaren van resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:17

Mag je geen, ivm het flexibel springen, B starten?
Dat zou je na kunnen vragen.
Weet niet hoe lang het geleden is dat je ZZ hebt gesprongen? Misschien kun je dispensatie aanvragen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 00:19

Daar heb je wel een punt mee Simmie waarschijnlijk mag ik dan sowieso B starten aangezien dit paard nog niet uitgebracht is mag is als mijn resultaten nog tellen L starten en dan natuurlijk 1 klasse lager.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:23

Problem solved. :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:42

Simmie schreef:
Problem solved. :D

not...

Voor mensen die meerder malen Z of hoger zijn geweest geldt het volgende:
Het flexibel springen begint dan bij L, of er zou HC gestart moeten worden.
En anders.. dispensatie aanvragen.

ook ergens wel logisch, anders zouden de int. ruiters met jonge paarden eenvoudig kunnen gaan prijsjes rijden in B

edit- http://www.knhs.nl/objects/00012384.pdf , verjaringsregeling, ergens onderaan, even een briefje naar het knhs

offtopic- gaaf profiel katja!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 10:00

Hmmm, dat is weer jammer. HC starten is natuurlijk altijd een optie maar in dit geval is het paard van een eigenaar die af en toe een prijsje denk ik wel leuk vindt en ik wil erg rustig aan doen met hem dus dan is het ook weer zowat.

Ik heb de KNHS een mail gestuurd, denk dat dispensatie in dit geval niet zo'n punt zal zijn.

Offtopic: zag net dat heel veel van mijn profiel het niet doen, moet ik binnenkort eens even voor gaat zitten gooi ik er wat recente foto's tegenaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:59

Ik vermoed dat je resultaten vrij lang bewaard blijven. Mijn winstpunten in het L springen die ik 21 jaar geleden behaald heb in mijn NKB tijd zijn nu ook nog steeds geldig bij de KNHS.
Er zijn wel regels mbt de leeftijd. Ik meen boven de 40 jaar dat je dan dispensatie kunt krijgen om een klasse lager te starten. Maar daar heb jij dan ook weer niet zoveel aan.

Verder kan ik me voorstellen dat als het echt heel lang geleden is je toch compensatie kunt krijgen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:06

Scum schreef:
Ik vermoed dat je resultaten vrij lang bewaard blijven. Mijn winstpunten in het L springen die ik 21 jaar geleden behaald heb in mijn NKB tijd zijn nu ook nog steeds geldig bij de KNHS.
Er zijn wel regels mbt de leeftijd. Ik meen boven de 40 jaar dat je dan dispensatie kunt krijgen om een klasse lager te starten. Maar daar heb jij dan ook weer niet zoveel aan.

Verder kan ik me voorstellen dat als het echt heel lang geleden is je toch compensatie kunt krijgen.

lees de link die ik heb geplaatst. Daar staat dat je al na 12 maanden mag aanvragen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:45

Ik weet niet of het hetzelfde geld als met de dressuur...
Maar ik was vanaf 2004 niet gestart met mijn paard en dit jaar weer begonnen en al mn punten zijn gewoon blijven staan.

Ikal ben ik 5jaar niet gestart..dus denk dat je gewoon L zal moeten starten omdat er niks verjaard is.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:08

Op KNHS.nl kun je de reglementen vinden. Wel een heel boekwerk hoor :-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:26

Ik heb de reglementen doorgespit voor ik dit topic opende maar helaas kon ik daar niet echt een antwoord vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:30

mijn resultaten uit begin jaren '90 hadden ze ook nog, maar ik zou gewoon dispensatie aanvragen, meestal krijg je die wel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:40

Katja schreef:
Ik heb de reglementen doorgespit voor ik dit topic opende maar helaas kon ik daar niet echt een antwoord vinden.

ik heb hier een bericht gestuurd met daarin een link waar je het antwoord kan vinden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:15

Die had ik gezien Yvonniej, ik ga dus gewoon dispensatie aanvragen en anders voorlopig HC rijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:52

Ik heb een beetje hetzelfde gehad. Ben 3 maal Z dressuur geweest, laatste start in 2006. Nu wilde ik weer starten met een nieuwe die nog niet hoger was dan B en wilde zelf ook graag in de B. Dispensatie aangevraagd en gekregen. mag alleen geen kampioenschappen rijden geloof ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 10:11

Dat klinkt hoopvol, ik heb begrepen dat ze in het springen meestal nog wat toeschietelijker zijn met dispensatie.