Sommige weekends echt komkommertijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Sommige weekends echt komkommertijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 10:44

Ik was even de lijsten aan het kijken of ik ergens komend weekend nog bij kon schrijven, maar... er zijn gewoon totaal geen wedstrijden bij ons in de buurt en het is sowieso komend weekend extreem rustig geloof ik, want ik kan het zelfs niet een heel eind verderop zoeken.

Het weekend erop stond ik al wel ingeschreven en dat weekend had ik voor maar liefst 6 wedstrijden in kunnen schrijven. :+

Iemand enig idee waarom het sommige weekends echt komkommertijd is en andere wedstrijden zo druk dat je bijna denkt: 'Wat jammer dat ik niet op drie wedstrijden tegelijk kan zijn!'?

Er zijn op zich wedstrijden genoeg maar als ze allemaal op een kluitje worden gepropt heb je daar niet zoveel aan!

Lindor92

Re: Sommige weekends echt komkommertijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:56

bij mij zijn er aankomend weekend ook geen concoursen, komt denk ik omdat het dan oud en nieuw is...want vaak zijn wedstrijden ook op vrijdagavond en dan is het nieuwjaarsdag..
zal ook dit weekend ook echt geen concour willen rijden...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:05

De vraag is of je met -12 wel graag op concours gaat :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:06

Meen je dat Fitzroy, wordt het weer zo bar?
*gaat gelijk de weersvoorspellingen opzoeken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:08

Tja, een wedstrijd moet ook door iemand georganiseerd worden, en ik denk dat weekeinden zoals het komende al druk genoeg zijn voor iedereen...
Overigens denk ik dat je een wedstrijd ook financieel stomweg niet rond krijgt op een weekeinde als het komende. Wie gaat er nou 2/3 januari op wedstrijd?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:12

Waarom niet? Een heleboel mensen hebben nu vakantie, kunnen lekker op hun gemak doortrainen en dan dit weekend op wedstrijd. Ik verbaasde me ook al over de weinige wedstrijden, had graag zondag nog op concours gewild. Gelukkig wordt het nu zo koud dat ik toch niet ga :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:13

Risico van organisatie is denk ik gewoon te groot.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:13

heel veel mensen hebben dit weekend wat anders te doen..zoals nieuwjaarsborrels..en ik ga dit weekend hele weekend lam zijn van het feest :D :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:16

Ik vond het juist fijn, hele week lekker kunnen rijden, geen werkbeslommeringen en op de 'oliebollenconcoursen' vond ik vroeger de sfeer altijd heel gezellig! Ik was dus graag op wedstrijd gegaan, ook doordeweeks eventueel wel. Maar ook dan is er niks, jammer hoor!
(Oudejaar is hier toch een beetje oliebollen eten, tv kijken, 12 uur even vuurwerk kijken en hop bed in. Rij liever paard :+ )
Laatst bijgewerkt door Urielle op 29-12-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:17

De temperatuur hier zou zakken tot net onder het vriespunt trouwens dus daar kan ik wel mee leven. :D
Sterkte aan de meer noordelijke regionen :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:51

Ik denk dat het komt omdat een organisatie ook de dagen voor de wedstrijd bezig is, en je krijgt weinig vrijwilligers op de been op oudjaars- en nieuwjaarsdag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:33

Ik vind zowiezo dat het slecht verdeeld is, vroegah had je kringvergaderingen waar gesteggeld werd wie welk weekend een wedstrijd in de kring mocht houden en bij hoge uitzonderingen waren dat twee verenigingen tegelijk. Zo kon je dus elk weekend wel ergens starten.

Nu lijkt het wel alsof alles dwars door elkaar gaat, selectiewedstrijden?? Lekker belangrijk, we organiseren er gewoon nog drie....maar goed zolang ze allemaal nog vol zitten, zal dit zo blijven vrees ik. Blijkbaar is het plannen van wedstrijden volledig losgelaten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:46

Dat is bij ons gelukkig niet zo, wel vind ik het vervelend dat de selectiewedstrijden steeds elk weekend na elkaar zitten. De jonge paarden krijgen gewoon geen kans meer om uit te blazen.
Voor komend weekend zie ik wel wat logische verklaringen langskomen maar ik heb het afgelopen zomerseizoen(!) ook wel getroffen dat ik als ik wilde starten mijn paard voor minstens twee uur op de trailer moest zetten, en het weekend erop mijn paard wel in zes stukken zou willen delen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:13

Bij ons in de regio wordt er nog wel een duidelijke planning gemaakt.

Je kan hier zondag iig komen springen, verder heb ik niet gekeken. Ik kan door het slechte weer de paarden toch niet trainen dus die agenda heb ik ook maar gelaten voor wat het is :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:54

Hier hetzelfde :j zomers word je doodgegooid met concoursen en nu?
nu kan ik ruim 2 maanden nergens starten waar het een beetje voldoet aan mijn eisen
( 2 proeven rijden, binnen 30 minuten met de trailer kunnen zijn, en op zondag kunnen starten)

Nu staan mijn paarden al ruim 2 weken compleet stil dankzij dit fantastische weer, en volgens de weersberichten zal dit nog wel even aanhouden ( long live het hebben van alleen een buitenbak :+ ), maar toch..

______

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:56

Ik heb zondag wedstrijd bij stal Veldhof in hilvarenbeek.
Alleen ik twijfel of hij niet word afgezegd met dit weer!
Ik hoop het niet want er zijn de komende tijd inderdaad maar weinig wedstrijden.