Vereniging bestaat niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barlie

Vereniging bestaat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:06

Voor een wedstrijd in januari had ik me ingeschreven. Van de organisatie kreeg ik een mailtje dat de coupons waren ontvangen. Maar met de vraag of ik al voor een andere vereniging start? want de vereniging waar ik voor uit komt bestaat vanaf 1 januari niet meer. Ik was verbaasd en wist het helemaal niet! Vanochtend KNHS gebeld (gesloten tot en met 3 januari) Vandaar de vraag aan jullie:
Mag ik nog starten met mijn coupons? Uiteraard ga ik op zoek naar een nieuwe vereniging.

Urielle

Re: Vereniging bestaat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:10

Wat zei je eigen secretariaat er dan van? Lijkt me raar dat een vereniging wordt opgeheven zonder dat de leden ervan weten.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:14

Contact persoon (secretariaat) krijg ik helaas niet telefonisch te pakken.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:35

barlie schreef:

Neem anders even contact op met iemand van het regio of kringbestuur, als een vereniging per 1 januari afgemeld is, dan weten zij dat ook.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:47

Ziolette schreef:
barlie schreef:

Neem anders even contact op met iemand van het regio of kringbestuur, als een vereniging per 1 januari afgemeld is, dan weten zij dat ook.

Dankje
Net gebeld ;) En ze hebben inderdaad doorgekregen van de KNHS dat de vereniging niet meer bestaat vanaf 1 januari.
Die meneer vond het ook vreemd dat de leden niet op de hoogte waren gesteld.
Ik ben wel een jaar geleden verhuisd. Maar wel adreswijziging doorgegeven. Paard en Sport en de startcoupons krijg ik ook al opgestuurd naar mijn nieuwe adres :o

Nu vraag ik me nog af of ik mag starten in januari?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:49

als je vereniging niet meer bestaat en je dus lid moet worden van een andere vereniging, mag je niet meer starten op je oude coupons... maar je kunt het risico wel nemen, maar de kans is groot dat je evt. wp niet mee gaat tellen...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:50

Lijkt me niet aangezien je aangesloten moet zijn bij een vereniging.
Wel erg raar dat jullie er niet van op de hoogte zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:51

In principe zijn je startcoupons niet meer geldig, maar ik kan met voorstellen dat de KNHS hier coulant tegen over staat. Wanneer is je wedstrijd? Misschien dat je in de dit geval met de KNHS kan regelen dat ze in de week van 4 januari een paar blanco coupons naar je toe sturen, zodat je in ieder geval geholpen bent tot je geregistreerd staat bij een nieuwe vereniging.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:51

KNHS kantoor gaat pas 4 Januari weer open, hou daar wel rekening mee ;)

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:58

Maandag 4 januari neem ik contact op met de KNHS.
Ik ben benieuwd.

Twee wedstrijden gepland (9 jan en 17 jan).

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:00

vreemd dat het bestuur niets vermeld heeft
Je kan niet zomaar een vereniging opheffen hier moeten ledenvergaderingen aan te pas komen en als er algeheel beslist wordt de vereniging op te heffen ( hier ben je als alles officieel is ongeveer een jaar mee bezig) moeten de gelden verdeeld worden onder de leden en evt onroerend goed verkocht, want alles van een vereniging is in eigendom van de leden
Het kan ook zijn dat ze niets vast hebben laten leggen bij de notaris ( en dit is vanuit de knhs verplicht ) en zodoende door de knhs op niet officieel zijn bestempelt
Kijk de statuten en het reglement van je vereniging maar eens na want het kan gewoon niet zomaar dat ze een brief naar je wel of niet nieuwe adres sturen dat de vereniging ophoud te bestaan

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:31

barlie schreef:
Maandag 4 januari neem ik contact op met de KNHS.
Ik ben benieuwd.

Twee wedstrijden gepland (9 jan en 17 jan).

waar start je 17 januari?

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 09:56

Urielle schreef:
Wat zei je eigen secretariaat er dan van? Lijkt me raar dat een vereniging wordt opgeheven zonder dat de leden ervan weten.

Vandaag aan de lijn gehad. Er waren veel te weinig leden (5 a 6 personen). Dat is de reden dat de vereniging wordt opgeheven bij de KNHS. Van de week krijgen de leden een brief :o
Volgens de secretariaat is het niet nodig om bij een andere vereniging in te schrijven maar dat je alles via de KNHS thuis krijg gestuurd in plaats van de vereniging. Volgens mij klopt dit niet.
Ik ben al bezig met inschrijven bij een andere vereniging ;)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:03

barlie schreef:
Urielle schreef:

Vandaag aan de lijn gehad. Er waren veel te weinig leden (5 a 6 personen). Dat is de reden dat de vereniging wordt opgeheven bij de KNHS. Van de week krijgen de leden een brief :o
Volgens de secretariaat is het niet nodig om bij een andere vereniging in te schrijven maar dat je alles via de KNHS thuis krijg gestuurd in plaats van de vereniging. Volgens mij klopt dit niet.
Ik ben al bezig met inschrijven bij een andere vereniging ;)

je mag idd geen wedstrijd rijden zonder lid te zijn van een vereniging...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:16

Wat ongelooflijk slordig van die vereniging om de mensen pas nu in te lichten!!

Voor hetzelfde geld heb je a.s. weekend wedstrijd en dan heb je dus wel een probleem omdat je geen startkaart en coupons kunt krijgen vanwege de sluiting van de KNHS.
Zelfs 9 januari wordt denk ik nog krap zat, ik zou gelijk maar 4 januari bij de KNHS aan de telefoon hangen om het proberen te regelen.

Waarom hebben ze jullie daar niet een maand eerder over ingelicht?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:08

goldwing schreef:
Je kan niet zomaar een vereniging opheffen hier moeten ledenvergaderingen aan te pas komen en als er algeheel beslist wordt de vereniging op te heffen ( hier ben je als alles officieel is ongeveer een jaar mee bezig) moeten de gelden verdeeld worden onder de leden en evt onroerend goed verkocht, want alles van een vereniging is in eigendom van de leden
Het kan ook zijn dat ze niets vast hebben laten leggen bij de notaris ( en dit is vanuit de knhs verplicht ) en zodoende door de knhs op niet officieel zijn bestempelt
Kijk de statuten en het reglement van je vereniging maar eens na want het kan gewoon niet zomaar dat ze een brief naar je wel of niet nieuwe adres sturen dat de vereniging ophoud te bestaan

Klopt, het is onmogelijk een vereniging op te heffen zonder een Algemene Ledenvergadering. Ik zou er eigenlijk van uitgaan dat de KNHS dit ook verifieert.
Laatst bijgewerkt door Ptries op 29-12-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:08

Fitzroy schreef:
Wat ongelooflijk slordig van die vereniging om de mensen pas nu in te lichten!!

Voor hetzelfde geld heb je a.s. weekend wedstrijd en dan heb je dus wel een probleem omdat je geen startkaart en coupons kunt krijgen vanwege de sluiting van de KNHS.
Zelfs 9 januari wordt denk ik nog krap zat, ik zou gelijk maar 4 januari bij de KNHS aan de telefoon hangen om het proberen te regelen.

Waarom hebben ze jullie daar niet een maand eerder over ingelicht?

Dat vind ik zelf ook zo jammer. Andere verenigingen waren al op de hoogte tijdens de kringvergadering.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:12

Ptries schreef:
goldwing schreef:

Klopt, het is onmogelijk een vereniging op te heffen zonder een Algemene Ledenvergadering. Ik zou er eigenlijk van uitgaan dat de KNHS dit ook verifieert.

Helaas heb ik hier geen verstand van :o Ik vind het prima om naar een andere vereniging te gaan. Alleen ik had graag het eerder geweten i.v.m. geplande wedstrijden. Hopelijk lukt het met de KNHS hier een oplossing voor te vinden.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:17

Ja, dat hoop ik ook voor je.

In principe zou ik me als ik jou was proberen per ommegaande aan te melden bij een andere vereniging. Dan kan je 4 januari de KNHS bellen dat je al aangemeld bent. Ik zou bij de KNHS aangeven dat je hierover niet geïnformeerd was en vragen of zij het met voorrang kunnen afhandelen.

Edit: ik vind het ook helemaal niet netjes van het bestuur dat ze hun leden pas zo laat informeren en zoals al eerder gezegd, dit kan als het goed is zowel statutair als bij wet eigenlijk niet.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:05

ik vind het gek dat er vanuit de knhs een vereniging opgeheven word
Hier in de regio is een vereniging met alleen maar 3 leden die dan ook tevens bestuur zijn gewoon goedgekeurd door de knhs
Dus dat er te weinig leden zijn vanuit knhs standpunt vind ik een beetje vreemd
Wel kan het een zogenaamde papieren vereniging geworden zijn en dat dus de leden gewoon alles thuis gestuurd krijgen en dat het dus niet meer geregeld word door de secretaris
Wij zijn een vereniging met 65 leden en onze leden krijgen ook alles thuis gestuurd, het enige wat ik regel voor onze leden is dat als er problemen zijn met aanvragen of andere problemen dat ik daarvoor met de knhs naar een oplossing zoek
Maar verder hebben we geen oefenavonden ofzo en zijn dus eigenlijk ook een papieren vereniging waarbij de leden alles zelf regelen
Maar dat houd niet in dat de knhs ons zomaar op kan zeggen als vereniging en als we zelf de vereniging op willen heffen dat daar niet een hele papier en vergadering rompslomp van ongeveer een jaar aan vooraf gaat

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:22

[quote="goldwing"]ik vind het gek dat er vanuit de knhs een vereniging opgeheven word

nee, wat ik begrepen had is dat mijn (oude) vereniging opheffing had aangevraagd i.v.m te weinig leden

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:07

Vreemd dat dat zomaar kan zonder de paar leden dan in een ledenvergadering te laten beslissen, een vereniging is eigendom van de leden

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:38

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke vereniging dit is...? Aangezien je nogal dicht in de buurt zit. Mag ook via Pb

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:20

Dit zal wel over Mazeppa gaan . Die vereniging is al jaaaaren slapende. Wel jammer want ze hadden vroeger met koninginnedag altijd een hele drukke gezellige wedstrijd. Blijft de accomodatie wel bestaan?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:22

Dat vermoedde ik ook al... ik was vroeger ook lid en altijd aanwezig met koninginnedag... maar hoorde inderdaad dat ze haast geen leden meer hadden en t is daar inderdaad al jaren op sterven na dood.