Teveel wp voor selectie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Teveel wp voor selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 15:04

Hoi

Ik heb nu een discussie met een vriendin.

Ze heeft 27 winstpunten en haalt elke wedstrijd 2 of 3 wp. Nu heeft ze nog 1 selectie wedstrijd en een kring finale. Als het nu zo uitkomt dat ze dus op beide wedstrijden 2 wp rijd, dan heeft ze 31 wp (dressuur). Telt haar kampioenstitel dan nog gewoon die dag of word ze dus eigenlijk gediskwalificeert?

Ze zegt dat ze ook over mag van de KNHS tussen kring en regio, omdat ze dus al teveel wp heeft.
Mag iedereen dit of hoe zit dit?

Groetjes

Lielle

Re: Teveel wp voor selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:06

promoveren tussen kring en regio mag iig niet, de eventuele kampioenstitel telt wel, omdat ze met 29 wp'en nog gewoon startgerechtigd is. Maar op de regio is ze dat dan niet meer.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 15:09

Maar na die finale word dan gekeken wie kampioen is. Ze heeft dan waarschijnlijk teveel wp, vind het dan raar dat het nog gewoon telt.

Dus ze mag eigenlijk de regio niet rijden?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:18

Wel een beetje dom gepland eigenlijk.
Ze moet dan bij de selectie geen 3 punten halen want dan zit je voor finale op max. 30 en mag je niet meer starten.
Als je op 29 staat dan mag je nog wel finale rijden.
Of je ook nog naar kampioenschappen mag als je 30 winstpunten hebt, durf ik eigenlijk niet te zeggen. Heb je dit al nagekeken in de reglementen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:19

waarom, ze mocht er toch gewoon starten? Dan zouden ze ook de eerste prijs moeten afnemen als je op een gewone wedstrijd over de 30 wp'en gaat.

Het reglement zegt er verder niet heel veel over, alleen dit:
Citaat:
f. Indien men aan 2 proeven deelneemt op dezelfde dag, moet de 2e proef in dezelfde klasse gereden worden als de 1e proef, ondanks het eventueel behalen van de verplichte promotiegrens na de 1e proef.

dus dan is het al helemaal niet logisch als een evt titel niet zou tellen, mits ze maximaal 29 winstpunten heeft. Heeft ze er dertig, ben je niet meer startgerechtigd in die klasse. Uit de quote hieronder kun je halen dat ze wel naar de regio mag.

wb die promotie, dit zegt de KNHS erover:
http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... wsID=12453 schreef:
Mijn punten zijn bijna volgereden. Mag ik promoveren voor de regiokampioenschappen en dan toch de regiokampioenschappen in de klasse voor het promoveren starten?

Er mag niet gepromoveerd worden voor de regiokampioenschappen. De laatste wedstrijd voor de regiokampioenschappen mogen de punten worden volgereden. Daarna mag er tot aan de regio niet meer gestart worden met uitzondering van Hors Concours starts in een gelijkwaardige of lagere klasse. Tussen de regio- en de KNHS kampioenschappen mag er wel gepromoveerd worden.

@jury, dat heb ik dus maar gedaan ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:20

mooi!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 15:25

Ha thnx nu is het een stuk duidelijker
en ja je hebt idd ook wel gelijk over die prijs enzo.
Helemaal top :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:06

Te vinden in de reglementen dus hier een slotje.