Wanneer mag je geen L2 meer starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odie

Wanneer mag je geen L2 meer starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 20:38

Help. :7

Graag zou ik met één van de jonge paarden in januari in de klasse L2 willen starten op de selecties voor de regiokampioenschappen. Maar ik weet niet zeker of ik startgerechtigd ben in die klasse.

De regel dat iemand die met 2 paarden de klasse Z heeft bereikt daarna geen B meer mag starten is mij bekend.
Bestaat er voor de L2 ook zo'n regel? Ik weet ook dat iemand die met 2 paarden Lichte tour was gestart iig niet meer lager dan Z1 mocht rijden, maar dit is later weer teruggedraaid volgens mij.

Nou kwam ik op concours iemand tegen en die zei dat als je met 2 paarden zz zwaar bent gestart dat je nog wel L2 mag maar geen regiokampioenschappen mee mag rijden..

En mag je in hetzelfde indoor seizoen zowel bij de basis als bij de subtop deelnemen aan de kampioenschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:40

Heb je op de knhs site in de reglementen gekeken?

In het gewijzigde reglement staat dat als je 2x ZZ-Z bent gestart je L2 mag starten, maar dus niet mee mag doen aan kring-, regio- en KNHS-kampioenschappen..

http://www.knhs.nl/objects/00012677.pdf
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:42

Ben het niet zeker maar volgens mij mag je wel L2 starten maar geen kampoeinschappen rijden. Staat er geen info bij de knhs.

Odie

Re: Wanneer mag je geen L2 meer starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 20:54

Oh bedankt voor die tabel! Het ziet er idd naar uit dat ik geen kampioenschappen meer mag rijden. Bestaat dat tabelletje ook maar dan met allemaal (1x) voor de klasse van de ruiter?

Voorheen ben ik met 1 paard ZZ-zwaar gestart en heb geen winstpunt behaald en nu met een ander paard ZZ-Zwaar+10 ; telt het dan ook of moet je echt met allebei ten minste 1 x 60% hebben behaald?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:55

Relaxed schreef:
Heb je op de knhs site in de reglementen gekeken?

In het gewijzigde reglement staat dat als je 2x ZZ-Z bent gestart je L2 mag starten, maar dus niet mee mag doen aan kring-, regio- en KNHS-kampioenschappen..

http://www.knhs.nl/objects/00012677.pdf

Regelementsvraag dus hier een slotje.