Minder actieve leden rijvereniging/ponyclub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miamivice

Minder actieve leden rijvereniging/ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 10:43

Vraagje. Zijn er bij jullie rijvereniging / ponyclub veel leden die zich afmelden of rustend lid worden? Dit ivm de crisis of andere redenen. Ik merk bij onze rijvereniging dat er toch een aantal mensen hun startkaart op hebben gezegd, en ik hoor ook bij andere verenigingen geruchten. Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

ik03

Re: Minder actieve leden rijvereniging/ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:05

nou ik niet hoor ik ben volop aan het rijden !:D

maar het zou door decrisis kunnen komen . een andere manegeg prutsmuts in dee buurt is er helemaal mee gestopt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:22

Ik heb er nog niks van gemerkt eigenlijk. :)
Zelf heb ik ook mijn startkaart opgezegd, maar dat is omdat ik niet meer bij de pony's mag starten, niet vanwege de crisis. :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:23

Ik heb enkel mijn lessen opgezegd.
Maar dat is meer omdat dat gewoon niet lekker liep.
Ik had niet het gevoel iets te leren en dan bespaar ik me dat geld liever.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:51

ik ga gewoon door met lessen.
in mijn omgeving stoppen mensen vaak alleen met het rijden, vanwege een eigen blessure of die van het paard.
Wegens studie zie je ook best veel. Maar de vanwege de crisis? nee dat heb ik nog niet gehoord.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:38

Ik denk niet dat dat speelt vanwege de crisis.
Je ziet al jaren dat er minder gebruik van clublessen wordt gemaakt bijvoorbeeld omdat de mensen veel vaker privélessen volgen en zo zelf hun instructie kunnen uitzoeken.
Ik heb zelf ook een startkaart opgezegd, maar ook dit is niet vanwege de crisis maar vanwege de verkoop van dat paard.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:39

Ja, het is veel individueler geworden. Het speelt al langer en heeft denk ik niets met de crisis te maken. Om dezelfde reden is zijn er dus ook bijna geen 4- en 6/8-tallen meer.

Ik ben wel actief lid, ik kom naar alle lessen en help bijna altijd mee op wedstrijden. Maar het is bijv. ook lastig om vrijwilligers te vinden om te helpen. Mensen hebben toch minder binding met hun vereniging en de "harde kern" is toch wel een beetje aan het vergrijzen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:04

man.. onze club wordt juist voller en voller :=
we hadden vorige maand zelfs een soort noodsituatie met de lessen omdat er gewoonweg teveel mensen in reden en de nieuwe leden blijven toestromen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:51

Bij onze club is daar in ieder geval niets van te merken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:02

onze wel, en dat is juist het grootste probleem.
de harde kern wordt steeds kleiner, en de meeste nieuwe leden hebben weinig " clubgevoel" bij de club nog.
vroeger kende ik iedereen van zowel de pony als de paardenclub, nu ken ik 70% niet meer :=
denk dat meer harde kern mensen dit hebben, en dus minder zin hebbenom de hele dag voor allemaal vreemden te komen opdraven, en al helemaal geen zin om dingen samen te ondernemen.
maar dat maakt het soms wel jammer, want verder hebben we een onwijs mooie en fijne club die best vaak leuke dingen organiseert :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:31

Ik heb over het algemeen al afgedaan bij mijn club omdat ik bitloos Western rijd... Ik ga nog wel eens meerijden in de les, maar heel uitnodigend zijn die afkeurende blikken ook niet...

Eerlijk is eerlijk, ik ben lid van de club vanwege de bak, niet vanwege iets anders...

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:23

Bij ons blijft de vaste club ook wel gelijk. Verder merken wij eigenlijk als meer recreatie georienteerde vereniging dat het aantal mensen met een startkaart juist groter word.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:53

Wij hebben 2 jaar geleden wel opgezegd bij onze rijvereniging, dit omdat we van stal verhuisden en op stal ook lessen konden gaan volgen en een binnenbak tot onze beschikking kregen. Bovendien werd de reistijd naar de club 2,5 keer zo lang vanaf de nieuwe stal. Na een korte wedstrijdstop heb ik wel weer een startkaart aangevraagd (mijn man niet) en heb ik me ingeschreven als niet lessend lid bij een andere vereniging. Inmiddels heb ik die ook weer opgezegd omdat ik ivm zwangerschap en de bevalling begin volgend jaar voorlopig niet kan starten. Ik zou zelf bij een volgend lidmaatschap ook weer kiezen voor een rijvereniging waar ik alleen startkaartlid ben, omdat ik voor alle andere faciliteiten geen rijvereniging nodig heb, ik vind het dus zonde om daar aan mee te betalen.

Op stal helpen we wel altijd graag mee als daar iets georganiseerd wordt, dat deden we ook toen we nog lid waren van de rijvereniging waar we samen lesten. Maar als je op een gegeven moment bij iedere wedstrijd die er is de hele dag mee staat te helpen en er heel veel anderen zijn die nooit een vinger uitsteken is dat ook niet echt motiverend. Verder waren wij 1 van de weinigen die ook altijd kantinedienst draaiden volgens rooster, daar was ook nooit iemand voor te vinden. Toen we vlak voor de verhuizing voorstelden dat we wel lid wilden blijven voor onze startkaart en daarnaast ook graag wilden mee blijven helpen als vrijwilliger kon dat niet, we moesten ook blijven betalen voor de lessen en het gebruik van de accommodatie als we lid wilden blijven en onze startkaart wilden behouden. Anders konden we uiteraard wel lid blijven, maar dan zouden we niet rijdend lid worden en hadden we er zelf niks aan. Dat in combinatie met de verhuizing heeft ons toen doen besluiten het lidmaatschap op te zeggen.

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:53

Ik heb er bij onze vereniging nog niks van gemerkt.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:54

onze ponyclub is nu bijna failliet (geen idee hoe je dat schrijft) dus waarschijnlijk bestaat hij volgend jaar al niet meer :(

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:44

ik ben altijd met veel plezier naar de ponyclub gegaan, en nu ik op een rijvereneging zit ga ik ook bijna altijd ..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:33

Ik heb mijn startkaart opgezegt, maar dat is omdat ik een ander paard ben gaan rijden. Als deze zo ver is wordt er een nieuwe startkaart aangevraagt bij (waarschijnlijk) een andere vereniging ivm de afstand.