hoe laat aanwezig zijn springwedstrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

hoe laat aanwezig zijn springwedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 11:05

Ik ben weer begonnnen na 7 jaar met springen. Nu ben ik weer wedstrijden gaan rijden.
Morgen start ik B maar ben ik als 57e aan de beurt. De groep B begint om half 5.

Hoe laat zullen jullie aanwezig zijn en waarom?
Denk bijvoorbeeld ook aan parcour verkennen (lans de kant omdat je dan niet meer door het parcours kan lopen natuurlijk).

Groetjes wendy

R0oszs

Re: hoe laat aanwezig zijn springwedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:09

dat ligt aan jezelf hoe snel je het parcourtje kent vanaf de kant
zlef ben ik er altijd wel met het parcourlopen

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 11:11

parcour vanaf de kant ken ik met ong. 5 a 7 cominaties wel. Moeten deze wel rondkomen natuurlijk.

Ik ga bewust niet al met het parcour verkennen erheen. Staat het paard wel erg lang in de trailer. Dit wil ik vermijden. Bovendien red ik het niet ivm werk om er dan al te zijn.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:14

Je moet er ong. vanuit gaan dat iedereen er 2 minuten over doet = 57 x 2 = 114 = 1 uur en 54 min. Dan moet je nog uitgaan van verhogen, barage's en misverstanden. Ik denk dat je er van uit moet gaan dat je ong 2 uur later aan de beurt bent. Dus dat wordt dan pas rond half 7.

Ik zou er rond 6 uur opgaan, dus dan zorg ik dat ik er rond half 5/ 5 uur, dan kan ik ook mooi het parcours nog even bekijken. Want je bent zoals ik begrijp niet van plan parcours te lopen?

Waar is je wedstrijd?
Alvast succes!
Groetjes

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 11:18

verhogen, barrage heb je nog niet he... moet nog eerst het normale parcour ;) ik dacht ook x2 minuten maar zijn ook mensen die eraf vallen, of afmelden?
Ik wil er ook een klein half uur opzitten.
Ga inderdaad niet het parcours verkennen. Staat mijn paard nog langer op de trailer aangezien ik bijna laatse aan de beurt ben van die groep.
Ik heb wedstrijd in Saasveld van Bogelscamp.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:22

Sorry, ik start tussen de pony's en dan moet er wel verhoogt worden. Ik was ook even vergeten dat de B op stijl is.

Mijn instructeur zegt altijd dat je ong. van 2 minuten per start uit moet gaan. Als je er een half uurtje van tevoren opzit, ben je zeker optijd. 9 van de 10 keer loopt het ook eerder uit dan dat het inloopt. Ik stuur meestal mijn vader op pad voordat ik erop ga om even te peilen hoe het ervoor staat.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 11:26

Ah zo. Nee hoeft niet verhoogd te worden. Paarden is misschien ook nog weer anders dan pony's qua afmeldingen en vallende ruiters/weigeringen? Tenminste toen ik pony's reed had ik het gevoel dat er veel meer afvallers, weigeringen etc waren. Dus dan klopt die twee minuten wel. Paarden zijn misschien toch iets sneller?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:28

Ik ga altijd uit van 30 starts in het uur.
Als er nog ongeveer 20 voor mij zijn ga ik rustig opzadelen en losrijden. Maar is natuurlijk voor iedereen verschillend hoe lang ze nodig hebben met losrijden.
Ik ben meestal een uurtje voordat ik moet rijden aanwezig. Voor het geval er mensen uitvallen en om het parcours te bekijken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:22

Saasveld werken ze altijd wel aardig snel door, zou dus gewoon zo vroeg mogelijk gaan.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:49

Normaal is 30 per uur. Bij mij in de buurt heb je steeds 2 man in de ring. nr 1 is over de finish en al heel snel krijg je de bel. Als je zo lang niet bent gestart zou ik zeker parcours gaan verkennen en niet via de kant.Je bent als het vlot gaat binnen 2 uur na het parcours verkennen aan de beurt. Hou ook rekening met mensen die niet op komen dagen.
Als je dichtbij woont haal je je paard daarna op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:52

Ik ga ook uit van 30 in een uur.
Meestal klopt dat ook aardig.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:01

caroline78 schreef:
Normaal is 30 per uur. Bij mij in de buurt heb je steeds 2 man in de ring. nr 1 is over de finish en al heel snel krijg je de bel. Als je zo lang niet bent gestart zou ik zeker parcours gaan verkennen en niet via de kant.Je bent als het vlot gaat binnen 2 uur na het parcours verkennen aan de beurt. Hou ook rekening met mensen die niet op komen dagen.
Als je dichtbij woont haal je je paard daarna op.

Ik heb niet de mogelijkheid om het paard daarna op te halen. Normaal doe ik met oefenparcoursen ook kijken vanaf de kant. Dat gaat mij tot nu toe goed af.
Ik hou ook rekening met de mensen die afvallen. Daarom open ik dit topic ook omdat ik wil weten hoe jullie hier allemaal rekening mee houden.
Bedankt voor jullie reacties.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:18

30 in een uur zonder ingebouwde barrage, ongeveer 20 in een uur met ingebouwde barrage.

Met deze regel kom ik over het algemeen wel aardig uit, zeker in de grotere rubrieken, omdat de organisatie daar meer doorwerkt en de ruiters met meerdere paarden ook tijd hebben tussendoor zodat er niet gewacht hoeft te worden.

Succes alvast!