Springteugels, dressuurwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_10

Springteugels, dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:41

Hoi hoi!

Ik heb morgen een dressuurwedstrijd met mijn pony, en zit met twee vragen.

Ik heb sinds kort nieuwe teugels, leren teugels met stopjes. Deze teugels rijden vele malen lekkerder dan mijn dressuurteugels. Nu vroeg ik mij af of je met deze teugels wel mag starten? Of krijg je wegens verkeerd matriaal strafpunten.
(Ik heb al eens eerder gestart, maar reed wel met dressuurteugels. Nu rijden mijn nieuwe teugels met stopjes veel lekkerder en zou het fijner vinden om met deze teugels mijn proefje te rijden.)

Ook had ik nog een vraagje of je met martingaal mag inrijden. Afgelopen wedstrijd kwam er een meisje naar mij toe, toen ik aan het inrijden was. Dat je niet met martingaal mag inrijden (Nu is mijn pony niet altijd even braaf aan het begin en rijd ik liever even met martingaal). Alleen een week later vertelde iemand anders mij dat je wel met martingaal mag inrijden. Mag het nu wel of niet?

Alvast super bedankt als je mij kan helpen!! :D

Groetjes
Iris

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

springteugels mogen, martingaal moet ik even opzoeken, vroeger mocht dat iig.

dat mag:

Citaat:
5. Tijdens het losrijden – ongeacht of dit op het daartoe aangewezen terreingedeelte
plaatsvindt of elders – mogen geen andere bitten, hulpmiddelen en/of voorzieningen
worden gebruikt dan die, welke tijdens de proef zijn toegestaan***.
*** Op het losrijterrein en op andere trainingsplaatsen van het wedstrijdterrein
zijn wel toegestaan:
– alleen trenshoofdstel met hoge neusriem, africhtingsneusriem, Mexicaanse
neusriem of gecombineerde neusriem, gecombineerde neus-/keelriem.
– glijdende martingaal, thiedemann-teugel alleen echter in combinatie met een
trenshoofdstel.

– springschoenen, bandages,

Sim

Re: Springteugels, dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:10

Regelementsvraag die simpel zelf op te zoeken is in het disciplineregelement dressuur op de site van de KNHS. Daarom hier een slotje.