Gewetensvraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zandvroutje

Gewetensvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:41

Ben nieuw hier dus hoop dat ik mijn vraag hier goed plaats.

Wat zouden jullie doen als je iemand tegenkomt op een officiele wedstrijd die zijn/haar paard met een rolletjes bit rijd ?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:19

ik zou dat nogal moeilijk vinden om te zien, als het in de mond zit :Y)

Daisies

Re: Gewetensvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:49

Zou er niks mee doen, niet mijn probleem :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:54

moet toch ieder voor zich weten :=

En ik zou idd niet weten hoe je dat ziet :?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:50

als er onrecht aan het paard gedaan wordt en/of de regels ernstig worden overschreden dan zeg ik er wat van.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 28-10-09 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:55

Laatst bezocht: -
Totaal aantal posts: 1

;)

komt vast weer door dit topic:
[HAR] koper in bit waarom?

maar mijn mening;
niks mis mee, een bit is een bit en degene die het gebruikt zorgt ervoor of het vriendelijk is of niet

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:00

Wat is een rolletjes bit? heeft iemand daar een foto van en waarom is dat 'erger' dan een ander bit?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:03

Als iemand met een kreupel paard rijdt zegt ik er wel wat van, maar niet bij een bit..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:07

Uh... Boeiend? En inderdaad, knap dat je dat kan zien :=

Tja, ik vind dit nou niet echt een overtreding om over naar huis te schrijven... Kijk als het paard kreupel is, of tot moes wordt geslagen tijdens het warmrijden, dan wil ik mijn mond nog weleens open trekken, maar om zoiets? Boeiend.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:12

melissa_b schreef:
Wat is een rolletjes bit? heeft iemand daar een foto van en waarom is dat 'erger' dan een ander bit?

[HAR] koper in bit waarom?

Met dank aan ellepel :Y)

En een bi-metalen bit is niet erger, het zorgt er voor dat het bit "zoet" aanvoelt bij het paard zodat hij het makkelijker aanneemt en daardoor sneller nagevelijk wordt.
Is het paard gestrest, helpt zo'n bit ook niet.

zandvroutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:32

Dit bit heeft niets te maken met paard onvriendelijk o.d.

De eerste keer dat ik dit zag had ik ook iets van "laat maar". Maar aangezien dit meisje de laatste keer een 2e plaats (incl. prijzengeld) + wp kreeg vond ik het eigenlijk niet eerlijk tegenover de andere deelnemers.

We praten hier over de B-klasse. Op zich kan een ieder die netjes rijd daar makkelijk doorheen komen.
Het gaat mij eigenlijk niets aan want het is niet eens mijn klasse maar als ik dan zoiets zie dan gun ik de punten eerder aan iemand die wel de reglementen opvolgt. Vandaar dan ook de titel gewetensvraagje.

> Melissa b : Sommige paarden wllen graag het bit vastpakken. Dit bit heeft rolletjes en (in principe) kan het paard hem dan ook niet vastpakken omdat hij heen en weer rolt. Het is helemaal geen gemeen of erg bit maar het is nou eenmaal een hulpmiddel dat niet is toegestaan op wedstrijden.

> Ellepel : Fijn dat je mij zo goed probeerd te doorgronden maar ik moet je teleurstellen. Ben helemaal blanco hier op bokt maar ga zeer zeker met veel interesse diverse topics doorlezen ;)

Oh ja en dat bit zag ik bij toeval tijdens het aftuigen. Natuurlijk zie ik dat ook niet als een paard langsloopt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:43

als zo'n bit niet mag op wedstrijd dan mag het niet toch?
ik ben dan dus wel het type wat naar de jury stapt en het zegt..
is ook weer een leer voor de jury want die letten dan voortaan ook beter op toch?

dan rijd ze thuis maar met het rolletjes bit en doet ze er op wedstrijd een ander bit in.
trouwens iets wat ontzettend veel gebeurd.

viel me erg op dat dat andere topic er net was en jij nu hierover een topic opent,dus ging ik er vanuit dat het daar mee te maken had..
toen ik mijn pony kocht zei de handelaar ook dat er een rolletjes bit in moest omdat hij anders de boel zou vastpakken.
was helemaal niet zo,pony was ontzettend gevoelig juist en had flinke haken op de kiezen zitten...ik kijk dan liever eerst daarnaar dan een zwaarder bitje er in te hangen

en welkom op bokt :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:49

ellepel schreef:
is ook weer een leer voor de jury want die letten dan voortaan ook beter op toch?

En hoe zou de jury dit volgens jou tijdens een proef moeten zien? Of wil je dat juryleden bij ieder paard een bitcontrole uit gaan voeren? Dan gaan er aanmerkelijk minder starts in een dag dan dat nu het geval is.