) heb ik een oefenproefje gereden met mn verzorgarabiertje. na afloop hoorde ik dat het haar eerste keer in een binnebak was en het was haar tweede keer op vreemd terrein. dus ik was best trots. eerste proef ging prima. punten waren terecht en het commentaar( je kreeg voor en na de proef wat aanwijzingen en tips) was precies waar ik met mn instructrice ook aan werk. tweede proef ging minder,punten waren ook slecht, maar ik was alsnog heel tevreden.ze had zich braaf gedragen, ze werd alleen flink heet op de galop en middendraf. ik weet dat wanneer ze heet wordt dat ik dan voorover ga zitten.
dus het commentaar was dan ook vooral dat ik meer op mn kont moest gaan zitten
maar ik kreeg in de tips na de proef en ook op het protocol telkens te horen dat ik meer bovenbeenhulp moest geven. duw met je bovenbenen je zadel voor je uit.
ik heb het er later met mn instructrice nog over gehad en samen dachten wij dat het betekende dat ik mn bekken meer moest kantelen. en dus dieper moest zitten. maar op dat moment was dat echt niet duidelijk. sterker nog toen ik inverwarring ging knijpen met mn bovenbenen kreeg ik een luid "goedzo" te horen.
even voor de duidelijkheid dit is absoluut geen topic om te gaan zeuren over de jury en dramatisch te gaan doen over punten. ik weet hoeik gereden heb en dat de punten er naar waren. ik ben toen gegaan voor de ervaring en tips en om te zien hoe ze zich op vreemd terrein zou gaan gedragen. ik weet dat ik op de goede weg ben met de les die ik krijg.
maar ik ben wel geinteresseerd in dat bovenbeengedoe. ik denk dus dat het bekkenkantelen betekende. heeft iemand dit wel eens op z'n protocol gehad en er toen naar gevraagd. ( moet ook zeggen dat ik dat toen niet heb gedaan, die jury was later proeven met startkaart aant jureren en ik had op het moment zelf een heet paard onder me kont)