zenuwachtig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hearttroubll

zenuwachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 19:18

hey,

ik ga waarschijnlijk deze winter men eerste officiële jumpingwedstrijden rijden.
heb hiervoor wel al enkele oefenjumpings gereden, maar denk dat dat toch helemaal anders is, zo'n grote wedstrijd.
vooral omdat er waarschijnlijk véél meer mensen staan te kijken.
en ik ben altijd bang dat ik men parcours ga vergeten..

hoe was jullie eerste wedstrijd?
waren jullie zenuwachtig?
en hoe voelde jullie je?
hadden jullie ook deze angsten??

groetjes!

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:36

Ik heb nog niet een echt parcours gesprongen, wel oefen dingetjes. Was nooit zo heel erg zenuwachtig en reed altijd rustig even rond. Zorg dat je goed de tijd neemt van te voren om het parcours in je op te nemen. Dan moet het wel goed komen met rijden

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:58

Ik was daar ook heel bang voor bij mijn eerste wedstrijd.
Maar mij is altijd verteld; Als je je parcour met ogen dicht kan aanwijzen weet je hem heel goed.
Toen ik eenmaal was begonnen in mijn parcour was de hele wereld om mij weg en ik was super ontspannen mijn parcour aan het springen. Succes en het gaat je vast wel lukken!

Memuska

Re: zenuwachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:20

Ik ben altijd veel te rustig... Volgens mijn lesgever zou ik beter een klein beetje zenuwen hebben, dan presteer ik beter...

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:09

ik was me eerste wedstrijd ook erg zenuwachtig en net zoals jou bang om het parcour te vergeten.
Volgens mij heb ik toen wel 5x het parcour gelopen.
Naarmate ik veel op CH ging werd het normaler en leer je veel sneller je parcour

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:11

Mijn eerste wedstrijd was ik echt ONWIJS zenuwachtig, maar na de 2e keer al helemaal niet meer. Nu is het gewoon allemaal lekker ontspannen en geen stress meer.

Romee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:58

breath in, breath out girl.
je moet gewoon doen!
ik vind het ook altijd lastig om die zenuwen in bedwang te houden enz. maar het klinkt misschien gek maar je moet niet teveel na denken.
want dan ga je na denkjen over wat je hier na gaat doen enzo en dan doe je perongeluk iets verkeerd.
so.
don't worry!

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:44

Mijn eerste wedstrijd kan ik me nauwelijks herinneren zo zenuwachtig was ik := men :=
Ik was onwijs zenuwachtig en gingd aardoor anders rijden dan normaal :j Het enige wat ik je dus echt aan kan raden en op het hart kan drukken is, probeer jezelf te kalmeren, en het is hetzelfde als een oefenjumping! Denk al die mensen weg :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:16

Meid ht is leeeuk!
Beetje zenuwen zijn gezond!
Je doet je best en meer kan je niet doen, mega zenuwen is nergens voor nodig dus. Ga je alleen maar gekke dingen van doen :=

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:21

Ik was op mijn eerste officieele wedstrijd ook heel zenuwachtig van te voren. Maar toen ik eenmaal het parcours inreed was alles weg en was ik alleen nog met mezelf en mijn paard bezig. Tijdens het parcours merk ik helemaal niet wie of wat er langs de kant staat.

Tja en parcours vergeten kan de meest ervaren ruiters nog wel eens gebeuren.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:58

Zenuwachtig, jah de allereerste keer met me springer een beetje want zij was mishandeld en had erg moeite met fatsoenlijk rustig zonder spanning te galopperen :(:)
Dus hoopte maar dat het goed ging.

Is onderhand al weer 8 jaar terug.

Heb nu een luxere haflinger vanaf dat ie 1,5 is en 21juni was ons eerste concour , meteen buiten en hij is heeel rillerig dus ik had wel zoiets van oke : Vlaggen bosjes , bos.... hmm gezellig.

Uiteindelijk gewoon ruim ingereden zodat ie weg schoot tijdens inrijden en met de proef hopelijk rustiger zou zijn en waarempel werden we nog 1ste ook :D