wedstrijden rijden hoe? HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxxi1992

wedstrijden rijden hoe? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:37

ik wil graag verder in de wedstrijden.
ik heb op de manege een paar F proefjes gereden met manege paarden maar dat ging altijd oneerlijk (vriendjespolitiek)
nu ben ik van de manege afgegaan maar nu kan ik dus ook geen wedstrijden meer rijden toch?
maar nu is mijn vraag hoe kan ik nu verder met de wedstrijden.
heb wel verzorg paarden maar ik weet nije of ik met ze op wedstrijd mag?
plzzzzz help en tips graag

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:19

Dan zou ik beginnen met een gesprek met de eigenaresse van je verzorgpaarden. Overleg eerst even of ze het goed vind als je wedstrijden wil gaan rijden met de paarden. Want daar komt natuurlijk best wel wat bij kijken.
Grootste probleem is meestal; hoe kom je met je paard op wedstrijd? Heb je een trailer, een trekauto, een chauffeur of heb je het geluk van een manege dichtbij?
Kun je het financieel rondkrijgen? Lidmaatschap vereniging, lidmaatschap KNHS, wedstrijdoutfit voor jezelf en het paard, kosten van je wedstrijd zelf (coupon, inschrijving, benzine)
Daarnaast zul je serieus moeten gaan trainen en lessen moeten nemen. Anders heeft het weinig zin om zoveel geld uit te geven aan wedstrijden.
Ehm... En er is vast nog meer. Ohja, kloppen de inentingen van het paard? Paard zal goed op de voeten moeten staan. Wie gaat het oplossen als er wat gebeurd met jou of het paard? Wie gaat je helpen met groomen?

Maar ik zou beginnen met een gesprek met de eigenaresse, voordat je de rest op je hals haalt.

roxxi1992

Re: wedstrijden rijden hoe? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:39

jha bedankt, dan mag ik me verzorg paarden ook wel goed gaan trainen. heb een fjord die nog niet goed in de bak kan rijden en een draven die erg hyper is in de bak ze kan het wel (denk ik) maar weet je miss ook wat de kosten ongeveer allemaal zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:43

Rijkleren kun je wie weet vinden via Markplaats of Bokt. Daarnaast moet je lid worden van een rijvereniging en ook via die vereniging je startkaart aanvragen. Ik durf niet te zeggen wat ze daarvoor bij jou in de buurt in rekening brengen, het slimste is om een club in je buurt te bellen.
Alleen al voor deze basisdingen zul je snel aan een slordige 500 per jaar zitten.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:45

gemiddeld ben je op een wedstrijd dag zo 50 euro kwijt. 2x inschrijven meestal 7,50 per proef voor bij de pony's. dan eet en drinke je nog wat. Je bent gewoon een dag zoet. je moet iemand hebben die je proefje voor kan lezen, je benzine moet er nog uit. het lijkt allemaal niet zo duur maar het gaat er hard doorheen. en je kan beter een half jaar wachten dat je met een goed getraint paard weg kan dan dat hij alemaal gek ga doen, want je moet ook uitkijken dat je andere ruiters niet in gevaar breng.
Startkaart& lidmaatschappen& coupons ben je zo 150 euro aan kwijt.! Dan heb je pas 16 coupons.
Reken idd maar op gemiddeld 500 euro per jaar die je kwijt eraan ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:48

Ik had geen benzinekosten meegerekend, hoor Wig-love ;)
Ik ging uit van de kosten voor startkaart, club etc. en de benodigde kleding, als beginnetje.
Ik denk dat je eerder aan 1000 euro per jaar komt.

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:54

bedankt

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:55

maar weten jullie dan ook hoe je een paard goed in de bak kan leren rijden

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:00

ik zou om te beginnen om eerst maar les te nemen en dan met je instructrice overleggen of je aan wedstrijden toe bent.

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 00:01

ok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:09

roxxi1992 schreef:
maar weten jullie dan ook hoe je een paard goed in de bak kan leren rijden

Ja, tot vervelens toe les nemen. Als je bij een club gaat, liefst eens in de week gewoon in de clubles en dan nog eens eens in de week privéles.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:25

In jouw geval;
Overleggen met de eigenaar van je paardjes. Als die het goed vind moet je overleggen wie wat betaald en hoe je bv op concoursen komt, gaat de eigenaar mee of moet je zelf, met je ouders enz?

Dan wordt je lid van een rijvereniging, je krijgt dan eens in de week les en mag meestal vrij rijden in de bak. Via de rijvereniging kun je lid worden van de KNHS en een startkaart aanvragen. Je kunt ook niet-rijdend lid worden van een vereniging maar dan moet je ook zelf je lidmaatschap van de KNHS en de startkaart regelen.
In jouw geval zou ik gewoon rijdend lid worden, dan heb je ook meteen les en dat is natuurlijk nooit verkeerd.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:35

Hallo,
Als je op startlijsten kijkt bij lijsten staan er altijd wel BB concoursen waar je aan mee kan doen.
Ik doe namelijk ook mee met bb concoursen.
Hopelijk je geholpen.
XXX

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:36

1000? 500? Ik zit dan wel op een goedkope vereniging blijkbaar..

Ik zit denk ik rond de 250 per jaar.. Incl alles..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 00:13

250 per jaar incl alles? Dat lijkt me erg stug.

Lidmaatschap van een vereniging, lidmaatschap KNHS, startkaart, coupons, 1 wedstrijd = 15,- inschrijfgeld en 15,- benzine, 2 witte rijbroeken, 2 blousjes, plastron, wedstrijdjasje, en ga maar door, dat houd je echt niet onder 500,- hoor.
Jij hebt zeker alleen je lidmaatschap en startkaart gerekend?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:12

anneliesdj schreef:
250 per jaar incl alles? Dat lijkt me erg stug.

Lidmaatschap van een vereniging, lidmaatschap KNHS, startkaart, coupons, 1 wedstrijd = 15,- inschrijfgeld en 15,- benzine, 2 witte rijbroeken, 2 blousjes, plastron, wedstrijdjasje, en ga maar door, dat houd je echt niet onder 500,- hoor.
Jij hebt zeker alleen je lidmaatschap en startkaart gerekend?

Uhm, jawel. Ik heb 't over 1 rijbroek, 1 blouse etc.. De broek heb ik van iemand anders over gekocht, de rest nieuw, maar niet erg duur. Maar ik koop niet elk jaar nieuwe set als je dat bedoelt??? Want als je dat per jaar berekend doe je dat dus wel.. 1 Wedstrijd komt hier meestal op 7/8 euro. Benzine betaalt bij mij de eigenaar zelf, het is ook in zijn belang dat ik wedstrijd rijd..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:04

Ik denk dat er naast het vaste bedrag van de vereniging niet een standaard bedrag voor inschrijven etc. genoemd kan worden.
Niet iedereen start immers even vaak. Ik start ook niet zo vaak en haal het zeker weten wel met €250 voor een jaar. Volgend buitenseizoen ga ik meer starten, dus dan zal het wel wat meer worden.
Maar ik vind €500 wel erg veel.

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:57

weten jullie dan een goeie rijvereniging in de buurt van delft.
geen chardon of prinsenstad dat vind ik niks

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:07

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:38

wow dankje

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:52

Hee

Misschien kan je aan het baasje van je verzorgpaardje vragen of je wedstrijd mag starten? Misschien is de bixie wel leuk voor je.

succes.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:46

Ik zou het dan even vragen of je wel op wedstrijd mag.
Dan kun je natuurlijk verder :D

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:40

Charmaiineee schreef:
Hee

Misschien kan je aan het baasje van je verzorgpaardje vragen of je wedstrijd mag starten? Misschien is de bixie wel leuk voor je.

succes.

Ze is 16. Sta je een beetje voor *** in de bixie }> (t mag ook niet trouwens)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:45

Heej,

Waarom mag het niet.?
Wel jammer joh!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:39

Je mag bixie rijden tot en met het jaar waarin je 13 wordt.
Het is ook bedoeld voor kinderen die nog echt zo'n beetje alles moeten leren he, om op een speelse manier wedstrijdjes te rijden.. In sommige klasses mag de pony ook nog vastgehouden worden.
Lijkt me een beetje apart als er dan iemand van 16 tussen de kindjes van 5 komt rijden.