[België]Pony bij paarden :meetattest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charis_xX

[België]Pony bij paarden :meetattest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:18

Hallo,
De laatste keer geloofden de juryleden niet dat mijn pony (1.46-47), een pony is.
Nu moet ik dus een meetattest laten opmaken,
maar ik vroeg me af of dat ook moet als ik met mijn pony bij de paarden rij.
Wat denken jullie?

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:01

ik denk het niet, want dan maakt de schofthoogte toch niet meer uit?

Sjonniej

Re: [België]Pony bij paarden :meetattest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:32

Wanneer de maat niet belangrijk is voor de indeling in rubrieken hoef je hem niet te meten, als dat wel zo is, dan moet je hem wel laten meten.

Ik ken de regels niet in Belgie, dus weet niet of het moet. Maar dat zou je nu zelf moeten kunnen bepalen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:33

meet attest laten opmaken, bespaard je de meeste zever :)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:35

Moet je in Belgie niet tot en met je 16de jaar bij de pony's rijden, als je inderdaad een pony rijdt? Daarna moet je bij de paarden rijden maar daarvoor mag het volgens mij niet?

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:41

Jola schreef:
Moet je in Belgie niet tot en met je 16de jaar bij de pony's rijden, als je inderdaad een pony rijdt? Daarna moet je bij de paarden rijden maar daarvoor mag het volgens mij niet?

Dat is bij de LRV.
Reed op mijn 12de ookal bij de paarden hoor.

Ik zou voor nu nog een meetattest laten opmaken als je nog geen hebt. Bespaart je de meeste zever,maar weet niet echt of het moet bij de paarden, daar maakt de schofthoogte toch niet uit dacht ik....
Ik zou de VLP of een van die instanties bellen,die kunnen je zeker antwoord geven...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:43

Is er bij de paarden nog een rubrieksindeling die gebaseerd is op de hoogte?
Wordt er onderscheid gemaakt tussen grote of kleine paarden? Zonee, dan zie ik niet in waarom je je pony officieel zou laten meten.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:07

amyke schreef:
Jola schreef:

Dat is bij de LRV.
Reed op mijn 12de ookal bij de paarden hoor.

Ik zou voor nu nog een meetattest laten opmaken als je nog geen hebt. Bespaart je de meeste zever,maar weet niet echt of het moet bij de paarden, daar maakt de schofthoogte toch niet uit dacht ik....
Ik zou de VLP of een van die instanties bellen,die kunnen je zeker antwoord geven...

Maar reed je toen een pony of een paard? Een paard mag je namelijk wel gewoon tussen de paarden starten, ongeacht de leeftijd van de ruiter. Maar een pony volgens mij niet, die mag je pas bij de paarden starten als je 17 bent.

Wij gaan altijd naar wedstrijden van de trens en de vor, die zijn ook aangesloten bij de VLP.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:47

Een meetattest is àltijd verplicht voor een pony. Lijkt me wel sterk dat ze het niet geloven, hier kon je 2jaar geleden zelfs nog meerijden in de ponys met een "pony" van 1.52m (vor)