rare zenuwen, wie ook??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

rare zenuwen, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 07:34

heeey,

ik zal het uitleggen,
ik heb al heel wat wedstrijden gehad, en heb ook wel 1/2/3 de prijzen gehaald, maar nu vandaag start ik met een ander paard, het is maar een onderlingetje wat niets voorsteld, maar sinds dinsdag kan ik het niet meer volhouden, ben steeds aan diarree, buikpijn, trillingen, spanning,
maar als ik dan bij de paarden ben is het over, of ik denk er niet bij na,
maar zulke rare zenuwen heb ik nog nooit eerder gehad, ik weet nog wel mijn eerste wedstrijd dat ik de proef al een maand van te voren al uit mijn hoofd wist, en paard helemaal gek werd van het oefenen oefenen oefenen, maar zelfs toen had ik niet zoveel zenuwen als nu,

hebben jullie het ook wel eens? wat doen jullie eraan?
En waarom zou ik zoveel zenuwen hebben met dit paardje?, het is maar een onderlinge, de eigenaar gaat mee voor de problemen van trailer gedoe, mee te kunnen helpen, we hebben geoefend, en hij loopt steeds beter, het is in een binnenbak, en een proef is maar 5 min, maar waarom dan al zie spanning? , snachts denk ik er ook aan,
werd vanochtend ook erg vroeg wakker door dat,, alleen maar omdat ik strax keertje naar de paarden ga :o.

ik hoop dat je het snapt.
alvast bedankt, en laat jullie mening horen :D

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:17

Onbewust maak je je misschien toch een beetje zenuwachtig omdat het een ander paardje is, misschien spannend hoe het paard reageerd enz. Komt vast allemaal goed, succes en een beetje zenuwen zijn gezond maar hou jezelf zo rustig mogelijk!

shanti2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:21

dat is idd herkenbaar

ik ben altijd op de dag zelf heel rustig als ik een wedstrijd moet rijden maar die dagen daar voor echt verschrikkelijk

TolineS

Re: rare zenuwen, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:55

och jee toch arme stoere patries!!! maar het is wel goed gegaan op concours toch!! Je was tweede en derde!!!

Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:25

Ze zeggen altijd tegen mij dat ik een banaan moet eten en een borrel drinken voor dat ik het paard op ga. Het schijnt dat het helpt!!!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:43

De laatste wedstrijd kreeg ik de zenuwen omdat het gewoon niet ging :o
Hij vond alles spannend was erg kijkerig niet aan het been en erg tegen de hand dus ook erg sterk.

Baalde wel, maar vind het persoonlijk ook logisch hij is jong moet alles leren de punten komen later wel.

Of een paar tabletjes Nervovit van Biodermal, je hebt je zenuwen wel maar je bent ontspannen.
Heb het gebruikt met me examen voor E achter B en de 1e wedstrijd.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:51

ik ga zaterdag springen voor het eerst en neem echt wel even een borreltje voordat ik mijn paard bestijg haha!!! Want Misty,je weet hoe mijn paard kan zijn haha!!!
In jou geval zal ik me echt geen zorgen maken, jou paardjes zijn koel!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:53

Als ik een borrel neem kom ik er niet eens op :+

Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:30

haha eentje maar geen 10 haha

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:56

Bij eentje al :D

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:53

Nou ik heb al heel wat wedstrijde achter de rug. Ben nu alweer een tijdje niet gestart en heb ookal de hele week buikpijn misselijk ( laat ik maar hopen dat dat door de concoursen komt ;) ) Maar ik heb elke concours hele erge zenuwen al denk ik dat ik niet zenuwachtig ben ben altijd helaas ziek. Ga het nu met stressnoepjes proberen en Valdisper.

Helaas hebben sommige dat zenuwen kunnen we weinig aan doen denk ik.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:40

Valdispert rust heb ik ook! Wel belangrijk om die paar dagen van te voren al te slikken, want het schijnt in 't begin alleen maar erger te worden en pas na 3/4 dagen te werken.

Bij mij zat 't gelukkig tussen de oren en na de 1e wedstrijd had ik nergens last van. Maar idd bij 't 2e paard weer. Maar bij deze alleen de 1e x. Dus misschien is afwachten ook wel zo slim :)
Met die pilletjes slaap je iig wel lekker the night before!
Succes!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:41

Er is ook nog iets met een druppeltje wat je op of onder je tong moet doen, schijnt enorm goed te werken, moet je vlak voor je begint doen (kan ook voor je paard) maar ik zou dan even moeten vragen hoe dat heet.. Weet ik zo niet.. Misschien iemand anders hier, wel?

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:42

berdien85 schreef:
Valdispert rust heb ik ook! Wel belangrijk om die paar dagen van te voren al te slikken, want het schijnt in 't begin alleen maar erger te worden en pas na 3/4 dagen te werken.

Bij mij zat 't gelukkig tussen de oren en na de 1e wedstrijd had ik nergens last van. Maar idd bij 't 2e paard weer. Maar bij deze alleen de 1e x. Dus misschien is afwachten ook wel zo slim :)
Met die pilletjes slaap je iig wel lekker the night before!
Succes!

Ik heb een spuiter! Die schijnt dus sneller te werken!
Met pillen werd ik dus Te duf de hele dag door dat wil ik ook niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:43

Dat heb ik dus ook...
Iedere wedstrijd :)

Wat helpt is de avond vantevoren helemaal in het donker op je bed liggen, met mp3'tje aan met van die natuurgeluiden zeg maar, en dan wat ontspanningsoefeningen doen...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:44

Bizzybijtje schreef:
Dat heb ik dus ook...

Wat helpt is de avond vantevoren helemaal in het donker op je bed liggen, met mp3'tje aan met van die natuurgeluiden zeg maar, en dan wat ontspanningsoefeningen doen...

Vriendin van mij noemde dat altijd plasmuziek :+
Maar idd, goede tip :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:56

Ik heb precies hetzelfde. :j
Zaterdag is het is voor mij zover, de allereerste wedstrijd van mij en mijn pony als combinatie.
Ik heb 2x eerder een wedstrijdje gehad op manegepony's, stelde niks voor.
Mijn pony heeft ook al veel vaker wedstrijden gelopen, maar niet met mij.
Nouja, die wedstrijd die ik overmorgen heb stelt ook niet veel voor, het is een onderlinge wedstrijd en het is er ook erg rustig.
Maar toch ben ik erg zenuwachtig, het scheelt dat ik een rustige, ervaren pony heb. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:58

berdien85 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Dat heb ik dus ook...

Vriendin van mij noemde dat altijd plasmuziek :+
Maar idd, goede tip :D

:')
Moet ook altijd lachen als ik het hoor, maar uiteindelijk werkt het echt :))

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:59

Lachen is ook ontspanning :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:31

Nou hier nog een. Inrijden, super, helemaal goed, heeeerlijk gewoon, zat te genieten.
Kom ik de ring in... Word strak (word mij verteld, bij mij word het op dat moment al zwart voor me ogen) paard reageert daar uiteraard op, ik denk shhhhhhhhhhiiiiiit hij luistert niet (duuuuh, paard voelt dat zo aan) ik ga me handen breed zetten in elkaar gedoken zitten en rukken en plukken maar. Vind het zo afschuwelijk!!!
En na afloop ga ik eerst iemand uitschelden (is mij achteraf verteld, weet ik gewoon niet meer) vervolgens weet ik net van me paard af te kruipen en dan is de eerste de beste bekende het slachtoffer, er moet uitgejankt worden...

Vind het zo dom, mis moet ik ook maar zo'n borrel doen. :+

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:36

Bizzybijtje schreef:
Dat heb ik dus ook...

ik vind dit wel echt een goede tip hihi,

de wedstrijd is gelukkig goed gegaan was 2e met Gladstone en 3e met Nelson, de spanning was die dag er helemaal niet meer,
hihi dus gewoon de dagen ervoor, maar als het nog een zo word, hou ik deze tip er echt in :d, hihi bedankt,,

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:37

Goedzo zeg!
Nou nu ik nog. :+

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:45

Oohja! Ken ik ook, maar ik krijg meer kramp, in mn buik en ook diarree.. Ik ben mezelf gewoon aan het oppompen en denken hoe het zal gaan en wat er MIS kan gaan, dat komt omdat mn paardje (5jaar) zn 2e wedstr. loopt en de vorige is totaal mislukt. Teminste de jury had niet zn beste dag.. Want toen hadden we van de 69 deelnemers 23 die er geslaagd waren, das niet veel toch?:P

Maargoed. Gewoon lekker bezig zijn en goed oefenen, het komt vast goed..

(hmm, stoer praatje van me,, moet ik mezelf ook eens voornemen(A))

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:56

Misty2001 schreef:
ik vind dit wel echt een goede tip hihi,

de wedstrijd is gelukkig goed gegaan was 2e met Gladstone en 3e met Nelson, de spanning was die dag er helemaal niet meer,
hihi dus gewoon de dagen ervoor, maar als het nog een zo word, hou ik deze tip er echt in :d, hihi bedankt,,

Goedzo!! Dan heb je 't zo ongeveer als ik denk ik.. Ik denk dat je volgende x ook niet meer zoveel 'last' zal hebben als deze keer ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:57

Miss_Malfoy schreef:
Goedzo zeg!
Nou nu ik nog. :+

Maar jij hebt 't ook echt wel serieus joh!! Vind je 't dan nog wel leuk om wedstrijd te rijden??
Misschien zou je toch eens bij de dokter moeten informeren, want als 't zwart voor je ogen wordt lijkt me dat niet echt gezond! Succes iig ;)