Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maj0 schreef:Oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Deed er de eerste paar keer ook 1,5 a 2 uur over om te vlechten nu ben ik binnen een kwartiertje klaar (soms zijn ze wat beter gelukt dan de andere keer) maar ze gaan steeds beter
Dat gaat mij echt nooit lukken, al blijf ik mijn leven lang vlechten. Kan het misschien zijn dat jij op een andere manier vlecht? Ik bedoel, maak je eerst al je vlechtjes en dan maak je knotjes of vlecht je en maak je een knotje, maak je weer een vlechtje en weer een knotje, enz.?
Met koude handen vlecht ik ook niet snel) en daarna maakt ik de knotjes maar dat is zo gedaan
Gaat echt heel snel
de voorpluk kan ik namelijk alleen doen als of iemand haar hoofd vast heeft of als ze op de trailer staat anders gaat ze of weglopen of hangen in het touw tot het touw knapt.
) maar goed strak vlechten is mooier en makkelijker knotjes maken
smeetjoew schreef:Maar tegenwoordig vlecht ik met naald en draad. Resultaat daarvan vind ik veel mooier, maar zorgt er wel voor dat het vlechten nu een goed halfuur duurt, haha.
) 
Iris_10 schreef:Bedankt voor de reacties/tips!![]()
Ik had ook ergens anders gehoord dat je een oneven aantal knotjes moet hebben, dus 7,9,11,13 enz. Klopt dit, het lijkt mij een beetje gek dat de jury jou knotjes gaat tellen?
Ik heb de manen van mijn pony net op een lengte geknipt (een handbreedte ongeveer.) Ik vind het niet lelijk, maar is al je de manen van je paard trekt het invlechten makkelijker?smeetjoew schreef:Maar tegenwoordig vlecht ik met naald en draad. Resultaat daarvan vind ik veel mooier, maar zorgt er wel voor dat het vlechten nu een goed halfuur duurt, haha.
Hoe zit dat precies? Met naald en draad (Ik ben perfectionistisch, dus als het nog mooier kan...)
Scheeld het heel veel tijd?
Murdock_E schreef:
Zou ik het kunnen leren met een paar keer oefenen? Ik heb namelijk begin November weer wedstrijd.smeetjoew schreef:Naald en draad doe ik heel simpel. Vlechte maken, oprollen, goed vasthouden met een hand en met de andere hand de naald met draad en stuk of 5 a 6 keer doorheen steken. Zo dicht mogelijk bij de manenkam en van je af / naar je toe steken, niet omhoog of omlaag. En dan het draadje afknippen, niet té dicht bij het knotje, want dan kan het draadje langzaam weer het knotje in trekken.
dan een uurtje).
soeboenoe schreef:Ik was eerst ook 2 uur bezig en dat kwam omdat ik een enorme perfectionist ben![]()
Maar toen kwam er iemand met de geniale opmerking: De jury kijkt er toch niet naar of álle haartjes perfect zitten, als er maar nette knotten inzitten. Dus sindsdien doe ik er een half uurtje over (tenzij ik weer een van mijn perfectionistische buien hebdan een uurtje).
Ook scheelt het of je met naald en draad of met stiekjes vlecht. Ik heb eerst een hele tijd met stiekjes gevlochten, maar omdat mijn paard niet altijd evenveel geduld had ben ik over gegaan op naald en draad en gaat voor mij een heeeeel stuk sneller! Maar het lijkt moeilijker dan dat het is! Ik heb het mezelf aangeleerd door gewoon wat aan te prutsen en te kijken hoe het het beste ging![]()
Succes!

soeboenoe schreef:Drunksheep schreef:Op de Boktwiki staat ook een handleiding dacht ik
Ja klopt, daar staat inderdaad hoe het moet, maar ik heb zo mijn eigen manier en dat ging heel wat sneller dan de officiële manier![]()
Maar ieder zijn ding en manier toch?
] was ik ook super snel klaar hihi. Naja het is maar waarmee je goed uit de voeten komt