Klaarmaken M2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Klaarmaken M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:23

Waar moet je om denken? Heb voor mezelf al een aantal punten op een rijtje waar ik aan moet werken.

Wat waren voor jullie valkuilen of leermomenten?

TeskeBeitske

Re: Klaarmaken M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:02

Hmmm.. moeilijk te zeggen. Ik ben echt niet direct door het m2 gevlogen. Maar moeilijk om de punten te omschrijven.

In elk geval was m'n galop niet goed genoeg voor elkaar. Moest veel meer sluiten. Dan heb je in de proeven ook nog dat alles aardig rap achter elkaar moet. Ook dat was bij mij een probleem. Na een paar keer de proef gereden te hebben had ik door dat ze echt beter voor elkaar moest. Na wat trainen, kwamen de punten en prijzen er dan toch aan.

Succes in deze (voor mij en m'n frieps) moeilijke klasse!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:44

De M2 is geen simpele klasse.
Let erop dat je keertwendingen goed zijn, dat ze niet blijven staan of om de middenhand draaien. Daarnaast moet alles directer, dus geen progressieve overgangen meer. Goed op het achterbeen, al meer richting de verzameling en gedragenheid.

Wilmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:25

Inderdaad wat chrisje_83 zegt... het moet nu ook echt 1 geheel worden...(moet het al zijn, maar stap-galop, galop-stap.. is best een opgave als het niet bij elkaar is)

Keertwendingen zijn vaak wel een ''probleem'', heb je je proeven al geoefend? ;) ben je zelf al veel tegengekomen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:10

Je moet je paard/pony echt op het achterbeen hebben om winst te rijden, ookal doe je alle oefeningen redelijk goed.
Waar ik verder tegenaan liep is dat de jury's in de M2 over het algemeen gewoon strenger zijn. krijg je in het M1 een 6je voor je SB wegens weinig lengtebuiging, dan krijg je in de M2 een 5 of als je pech hebt een 4(ik noem maar wat hoor ;) )

De contragalop en travers zijn nog steeds mijn grootste struikelblokken, voor de travers heb ik nooit hoger dan een 5 gehaald, maar ik moet nog 2 puntjes voor de Z dus als je één of twee dingen wat minder kunt is het nog geen ramp ;)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:32

Impuls! Daar wordt, vind ik, echt veel meer op gelet dan in het M1. En verder moet je paard gewoon beter voor elkaar zijn, constanter in de aanleuning e.d.. De nieuwe oefeningen kan je natuurlijk gewoon bekijken in het proevenboekje en thuis oefenen. :)

Lucido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:47

Ik ben de M2 binnen 1,5 maand doorgevlogen had 22 winstpunten, had iedere x boven de 200.

Je kunt echt hoge punten halen door precies op de letter te rijden. Daarom had ik altijd
van die hoge punten.
En je moet de oefeningen goed voorbereiden, zoals de keertwendig naar links bijvoorbeeld,
als je recht stapt al buiging vragen naar links.
En in de travére voldoende stelling vragen.
en iets hoger instellen in de hoofdhalshouding, ik kreeg wel is commentaar van, je pony loopt
te diep.
Struikelblokken..
Waren der niet veel.:P
Alleen keertwending.
Je kunt hem beter iets te groot draaien dan te klein want dan staat hij op spilbeen en heb je een 4

Dat waren mijn tips wel z'n beetje, hoop dat je der wat aan hebt! ;)

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:04

Ik vond de overgang van M1 naar M2 erg groot. Heb er toen echt versteld van gestaat. De oefeningen zijn op zich niet veel moeilijker maar de manier van jureren veranderd wel veel.
Wat is ervan geleerd heb is dat je veel moet sluiten (de verzameling moet nou echt bevestigd worden) maar tegelijkertijd verwachten ze veel impuls.
Dus ze verwachten in de M2 dat de overgangen middengallop etc. bevestigd zijn en netjes vooruit en terug kunnen worden gereden.
Ik wens je heel erg veel succes ;)